• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

«پاسداران» پرچمداران عزت مسلمین و آیینه مجسم «مظلومیت ها» و «رشادت ها» / پاسدار بودن یک اسم نیست، «یک اعتقاد» است

  • کد خبر : 56737
  • 09 فروردین 1399 - 9:02
«پاسداران» پرچمداران عزت مسلمین و آیینه مجسم «مظلومیت ها» و «رشادت ها» / پاسدار بودن یک اسم نیست، «یک اعتقاد» است

پاسدار بودن یک سِمت یا یک اسم نیست، پاسداری ریشه در ارزش های الهی دارد و تا زمانی که ایمان و کفر در جنگ با یکدیگرند ادامه خواهد داشت و به تعبیر امام راحل پاسداران پرچمداران عزت مسلمین، آیینه مجسم مظلومیت ها، رشادت ها و سپر حوادث کشور هستند. به گزارش عصر همدان؛ امام خمینی(ره) […]

پاسدار بودن یک سِمت یا یک اسم نیست، پاسداری ریشه در ارزش های الهی دارد و تا زمانی که ایمان و کفر در جنگ با یکدیگرند ادامه خواهد داشت و به تعبیر امام راحل پاسداران پرچمداران عزت مسلمین، آیینه مجسم مظلومیت ها، رشادت ها و سپر حوادث کشور هستند.

به گزارش عصر همدان؛ امام خمینی(ره)  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در در اواخر سال ۱۳۵۷ و در راستای حفظ و تداوم انقلاب و سامان دهی نیروهای مقاومت نهاد مقدس سپاه پاسداران را تأسیس کردند.

در تیرماه ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) به مناسبت ، سالروز ولادت باسعادت امام حسین(ع) در نامه ای خطاب به پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: بحق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم؛ پاسداری که هر چه داشت در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوتی بنی امیه نجات داد. رژیم منحط بنی امیه می رفت تا اسلام را رژیم طاغوتی، و بنیانگذار اسلام را بر خلاف آنچه بوده معرفی کند.

معاویه و فرزند ستمکارش به اسم خلیفه رسول الله با اسلام آن کرد که چنگیز با ایران؛ و اساس مکتب وحی را تبدیل به رژیم شیطانی نمود. اگر فداکاری پاسدار عظیم الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران بزرگ و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان بنی امیه و رژیم ظالمانه آنان وارونه معرفی می شد، و زحمات نبی اکرم – صلی الله علیه و آله – و اصحاب فداکارش هدر می رفت.

هان، ای پاسداران عصر حاضر و انقلاب اسلامی! به امام امت و پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز اقتدا نموده حق پاسداری از انقلاب اسلامی را به خوبی ادا کنید؛ و از این منصب بزرگ، که منصب انبیای عظام و اولیای خداوند تعالی است به خوبی حفاظت کنید. نکند خدای نخواسته کاری کنید که مقام پاسداری لکه دار شود؛ و مبادا در لباس پاسداری از شما عملی صادر شود که موجب سرشکستگی اسلام باشد و خدای نخواسته گفته شود پاسداران اسلام چون مأموران سازمان (سازمان امنیت کشور (ساواک) هستند.

به راستی پاسداران انقلاب اسلامی، کسانی اند که همیشه در همه بحران ها حاضر بوده و با مردانگی و شجاعت و الگوبرادری از فضایل اخلاقی سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، برای حفظ و حراست آرمان‏های انقلاب اسلامی تلاش کردند.

سبزپوشان سپاه اسلام طی گذشت چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی با خلق حماسه‏ های باشکوه و حضور صمیمانه خود در کنار مردم ایران سرمشق بسیاری از جوانانِ جهان شده و در طول تاریخ یادآور مکتب امام حسین (ع) بودند.

پاسدار بودن یک سِمت یا یک اسم نیست، پاسداری ریشه در ارزش های الهی دارد و تا زمانی که ایمان و کفر در جنگ با یکدیگرند ادامه خواهد داشت.

کسی که پاسدار بودن را برعهده دارد می داند که مرزهای جغرافیایی و اردوگاه های نظامی برای او معنی ندارد بلکه او باید در همه حال با تعهدی که نسبت به اسلام و ایمان دارد درحال تقابل با کفر و کافراست.

پاسدار کسی است که در همه بحران ها جانفشانی می‌کند و همانطور که امام حسین (ع) برای حفظ دین و اسلام، خانواده و فرزندان تمام هستی خود را فدا کرد، در راه حفظ انقلاب و آرمان ها از جان و مال خود می گذرد.

پاسدار با ایمان و عالم است، بینش سیاسی داشته و آگاهی نسبت به روابط سیاسی و اقتصادی جهان و راه های نفوذ دشمن از ویژگی های بارز اوست، در همه حال گوش به فرمان ولی فقیه بوده و با مردم صمیمیت دارد.

امام خمینی(ره)  درباره مظلومیت سپاهیان پاسدار انقلاب در جنگ تحمیلی فرمودند: «شما آیینه مجسم مظلومیت ها و رشادت های این ملت بزرگ در صحنه نبرد و تاریخ مصوّر انقلابید؛ شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزّت مسلمین و سپر حوادث این کشورید. شما یادگاران و هم سنگران و فرماندهان و مسئولان، بیداردلانی بوده اید که امروز در قرار محضرحق مأوا گزیده اند.

چرا امام خمینی(ره) آرزوی پاسدار بودن کرد؟

ای کاش من هم یک پاسدار بودم سخن امام راحل بود که در سال ۱۳۶۰ تیتر اول روزنامه‌های چاپ تهران شد که البته ماجرایی دارد که در ادامه می خوانید.

محسن رضایی فرمانده کل سپاه، در روز ۲۶ دی ۱۳۶۰ برای ارایه گزارش از موفقیت عملیات طریق القدس و ارائه گزارش اولیه از روند آماده سازی عملیات بعدی (که فتح المبین نامیده شد) به همراه برخی از فرماندهان یگانهای عمل کننده در عملیات به دیدار امام رفته بود. سپاه در کمتر از ۲۰ ماه ۴ فرمانده را تجربه کرده بود و دورنمای مدیریتی این نهاد نوپای انقلابی مشخص نبود. حدود نیمی از پنج استان مرز غربی کشور در اشغال ارتش بعثی صدام بود. امام خمینی به تازگی با عزل بنی صدر، فرماندهی کل قوا را شخصاً برعهده گرفته بود و این مسئله باعث تقویت روحیه رزمندگان و افزایش تمایل به همکاری بین فرماندهان بخش‌های مختلف نظامی و بالا رفتن امید به گشایش و تغییر در وضع جبهه‌ها شده بود.

امام در همین دیدار می‌گوید: «شما باید خدا را شکر کنید که این عملیات اسلامی به دست شما اجرا می‌شود، هر کس‌‎ ‏توفیق این عمل را ندارد. امروز صبح بعد از ملاقات با تنی چند از پاسداران به این فکر‎ ‏افتادم که ای کاش من هم یک پاسدار بودم، اینها چه می‌کنند و من چه کار. آنها می‌روند ‏با دشمن اسلام می‌جنگند و من در اینجا هستم و نمی‌توانم. شما قدر خودتان را بدانید.‌‎ ‏

امام خمینی حدود ۶۵ روز بعد از این دیدار و بیان این جمله تاریخی، در پیام مورخ ۲ فروردین ۱۳۶۱ به مناسبت آغاز پیروزمندانه عملیات فتح المبین ریشه عاشورایی “ای کاش من هم یک پاسدار بودم” را که برگرفته از متن زیارت امام حسین (ع) است رونمایی می‌کند و چنین می‌نویسد: «اینجانب از دور، دست و بازوی قدرتمند شما را که دست خداوند بالای آن است می بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم. شما دیْن خود را به اسلام عزیز و میهن‌‎ ‏شریف ادا کردید و طمع ابرقدرتها و مزدوران آنان را از کشور خود بریدید و‎ ‏سخاوتمندانه در راه شرف و عزت اسلام جهاد کردید.

امسال روز پاسدار حال و هوای خاصی دارد، از حضور جسمانی سردار شهید قاسم سلیمانی محروم شده ایم ولی می دانیم هزاران قاسم سلیمانی دیگر با لباس مقدس سپاه در حال خدمت رسانی به مردم اند و از میهن پاک دفاع می کنند تا دست هیچ بیگانه ای نتواند ذره ای از خاک وطن را آلوده کند.

بدون شک راه سردار دل ها، با وجود پاسداران غیور این مرز و بوم و خانواده هایی که وجودشان مملو از عشق به امام حسین(ع) و رهبر معظم انقلاب است و در تربیت نسل های آینده می کوشند، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=56737
  • دیدگاه‌ها برای «پاسداران» پرچمداران عزت مسلمین و آیینه مجسم «مظلومیت ها» و «رشادت ها» / پاسدار بودن یک اسم نیست، «یک اعتقاد» است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.