• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

پارک صخره‌ای نمادی از خدمت در نهاوند

  • کد خبر : 196769
  • 20 شهریور 1402 - 8:19
پارک صخره‌ای نمادی از خدمت در نهاوند
عملیات اجرایی ایجاد پارک بزرگ صخره‌ای در منطقه دوخواهران، چغا و پای قلعه نهاوند در مراحل پایانی است و نشان‌دهنده توزیع خدمت در منطقه محروم شهر است.

به گزارش عصر همدان، شهروندان در مناطق مختلف شهر از مسئولان شهری و شهرداری انتظار دارند که خدمات به‌صورت مساوی در محله‌ها توزیع شود.

قطعاً ایجاد زیرساخت‌ها و توزیع خدمت در مناطق مختلف باعث توسعه همه‌جانبه شهر به‌صورت متوازن می‌شود و مناطق محروم نیز طعم خدمت را خواهند چشید.

چند ماه است که در شهر نهاوند عملیات اجرای پارک بزرگ صخره‌ای با حضور اکیپ‌های فعال شهرداری در حال اجرا است. در این طرح زیبا که در منطقه محروم دوخواهران، چغا و شیخ منصور در حال اجرا است باعث خروج این منطقه از بن‌بست و ایجاد منطقه‌ای تفریحی و گردشگری برای اهالی و کل شهرستان خواهد شد.

فعالیت اکیپ‌های مختلف عمرانی و فضای سبز در پارک صخره‌ای و شمارش معکوس جهت افتتاح پارک در مهرماه نویدبخش خوبی برای مردم این منطقه است.

مجید یوسفی نوید شهردار نهاوند در این خصوص گفت: مراحل پایانی لوله‌گذاری جهت آبیاری قطره‌ای توسط تیم تأسیسات، انجام کاشت گونه‌های مختلف گل و درخت توسط واحد فضای سبز و اجرای راه‌های دسترسی و مسیرهای پیاده‌روی و کارهای عمرانی توسط واحد فنی و عمران در حال اتمام است.

وی اظهار داشت: اجرای نورپردازی، روشنایی و زیباسازی توسط تیم‌های مختلف واحد زیباسازی (جوشکاری، برق، الکترونیک و رنگ‌آمیزی)، آسفالت، بتن‌ریزی و سیمان‌کاری معابر و دیواره‌ها توسط واحد عمران نیز در مراحل پایانی است.

شهردار نهاوند افزود: جمع‌آوری نخاله‌ها و پاک‌سازی توسط واحد خدمات شهری، آماده‌سازی دریاچه مصنوعی، حوضچه‌های ذخیره آب، جدول‌گذاری، پله گذاری و کف‌پوش توسط اکیپ‌های مختلف عمرانی از دیگر اقدامات اجرایی در این طرح است.

یوسفی نوید ادامه داد: پارک صخره‌ای با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و ارتفاع بالا نسبت به مناطق شهری و نیز قرار گرفتن در بافت تاریخی شهر نهاوند، فرصتی مناسب برای احداث محلی برای ورزش، تفریح، فضای سبز و ایجاد معابر متعدد به‌منظور کاهش ترافیک و خارج کردن مناطق دوخواهران، چغا و پای قلعه از بن‌بست است.

وی اظهار داشت: این پارک مکانی طبیعی برای کوه‌پیمایی در داخل شهر که یک فرصت خوب جهت تبدیل تهدید به فرصت است، فازبندی عملیات احداث این پارک انجام‌گرفته و اکیپ‌های مختلف عمرانی، فضای سبز، موتوری، تأسیسات، آسفالت و… هم‌اکنون بدون وقفه در حال فعالیت هستند.

شهردار نهاوند گفت: بازگشایی معابر متعدد جهت تردد به کمربندی شهر و کاهش نقاط ترافیکی شهر با احداث معبر از چغا، دوخواهران و پای قلعه به شهرک فارابی، بلوار خلیج‌فارس و بلوار امام حسین (ع) باعث ایجاد رونق در این مناطق خواهد شد.

وی بیان داشت: کاشت گونه‌های مختلف فضای سبز و گیاهان متناسب با آب‌وهوای شهر نهاوند ازجمله برنامه‌های در حال اجرا در این پارک است که تمامی آبیاری در این پارک با احداث استخر و جانمایی تانکر جهت ذخیره آب توسط آبیاری مکانیزه و قطره‌ای انجام می‌گیرد.

شهردار نهاوند گفت: احداث آبشار، دریاچه و نورپردازی در قسمت‌های مختلف توسط اکیپ‌های شهرداری برنامه‌ریزی و در حال انجام است. زیرسازی و اجرای آسفالت معابر نیز آغازشده و با دو اکیپ معابر و مسیرهای پیاده‌روی در حال انجام آسفالت است.

یوسفی نوید افزود: همچنین به‌منظور ارتباط بین مسیرها راه‌های دسترسی پله‌ای نیز توسط واحد فنی در نقاط موردنیاز طراحی و اجرایی گردیده است.

وی عنوان کرد: پارک صخره‌ای با توجه به موقعیت جغرافیایی و دسترسی راحت شهروندان با اجرایی شدن فازهای اجرایی در آینده‌ای نزدیک به یکی از پارک‌های طبیعی بزرگ در غرب کشور خواهد بود که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در جذب گردشگر و توسعه گردشگری شهرستان داشته باشد.

شهردار نهاوند اظهار داشت: عملیات درختکاری و ادامه کاشت گونه‌های مختلف گیاهی در فاز اول و حاشیهٔ راه‌های دسترسی در پارک بزرگ صخره‌ای توسط سبزبانان واحد فضای سبز شهرداری نهاوند و کاشت گونه‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

وی افزود: آبیاری فضای سبز در این پارک نیز با تلاش تیم تأسیسات شهرداری در فاز اول به پایان رسیده و هم‌اکنون قسمت‌های کاشته شده به روش آبیاری قطره‌ای در حال آبیاری می‌باشند.

یوسفی نوید در پایان گفت: امیدواریم این طرح مبارک این منطقه باشد و هزینه زیادی برای این طرح‌شده تا منظره‌ای زیبا را در مقابل دیدگان مردم عزیز منطقه قرار دهد.

به گزارش عصر همدان، فاز اول احداث پارک بزرگ صخره‌ای در مراحل پایانی است و به‌زودی فاز اول این پارک افتتاح می‌شود.

امیدواریم احداث این‌گونه پروژه‌ها در مناطق محروم تداوم داشته باشد چون حقیقتاً می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات خوب و مثبت رفاهی در این محله‌ها باشد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196769
  • دیدگاه‌ها برای پارک صخره‌ای نمادی از خدمت در نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.