• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

وفاق ارتش و سپاه رمز موفقیت و آزادی خرمشهر بود

  • کد خبر : 153423
  • 04 خرداد 1401 - 8:41
وفاق ارتش و سپاه رمز موفقیت و آزادی خرمشهر بود

سردار حسن بنادری گفت: وفاق نیروهای نظامی و انتظامی و نیروی هوایی و بسیجیان را رمز موفقیت شکست حصر آبادان و آزادی خرمشهر بود. به گزارش عصر همدان؛ سردار حسن بنادری، از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مراسم صبحگاه مشترک نیروی های نظامی و انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به وضعیت کشور در زمان حمله […]

سردار حسن بنادری گفت: وفاق نیروهای نظامی و انتظامی و نیروی هوایی و بسیجیان را رمز موفقیت شکست حصر آبادان و آزادی خرمشهر بود.

به گزارش عصر همدان؛ سردار حسن بنادری، از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مراسم صبحگاه مشترک نیروی های نظامی و انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به وضعیت کشور در زمان حمله عراق به ایران اظهار کرد: ایران در فقر تجهیزات و عدم آموزش های لازم نظامی برای جنگ قرار داشت.

وی افزود: نیروهای بعثی با تمام قوا و با خیال فتح سه روزه تهران به شهرهای و مردم بی دفاع حمله کردند اما مقاومت تمامی نیروهای ایرانی و به همراه مردان و زنان ایرانی دشمن را زمین گیر کرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به وضعیت تجهیزات نظامی ایران در آغاز جنگ بیان کرد: سپاه یک توان محدود در شهرها داشت و ارتش بنیز با توجه به مشکلات در کردستان و گروه های جدایی طلب انسجام لازم را نداشت.

وی افزود: مردم ایران اسلامی از زن و مرد تا پیر و جوان همگی در خرمشهر از ایران دفاع کردند و باید گفت که صدام در خرمشهر شکست خورد.

سردار با بیان خاطراتی از روزهای مقاومت در آبادان و خرمشهر بیان کرد: آبادان ۳۴۵ روز در محاصره بود و مقاومت کرد و سقوط نکرد و این در تاریخ بینظیر است.

وی وفاق نیروهای نظامی و انتظامی و نیروی هوایی و بسیجیان را رمز موفقیت شکست حصر آبادان و آزادی خرمشهر دانست و گفت: در ان زمان آبادان مرکز ثقل تمام ایران شده بود و همه از این شهر دفاع می کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به روند کار عملیات الی بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: وفاق بین ارتش و سپاه در شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر مثال زدنی و بی نظیر بود.

وی با اشاره به نقش کلیدی روحانیت در دوران دفاع مقدس گفت: از فاصله دهم اردیبهشت و آغاز عملیات اردیبهشت تا سوم خرداد وقایع بینظیری رخ داد.

سردار بنادری تاکید کرد: اگر امروز اگر استکبار جرات فکر حمله به ایران را نمی کند می داند که با توجه به تجربه بالای ایرانیان و وفاق و همدلی بین آنان در صورت حمله قطعا شکست می خورد.

وی تاکید کرد: روزی ما حتی بیسیم هم برای ارتباط با فرماندهان و رزمندگان نداشتیم اما امروز موشک نقطه زن داریم و با ابهت کامل در دنیا سر بلند کرده ایم.
فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: روزگاری کسی جرات حمله به آمریکا نداشت اما امروز پایگاه عین االاسد با موشک های نقطه زن ایرانی ساقط می شود.

وی با اشاره به جایگاه رزمندگان ملایری در دوران جنگ تحمیلی بیان کرد: فرزندان ملایر گوهری تابناک در دل لشکر انصارالحسین علیه السلام بودند.

علی اصغر فارسی فرمانده سپاه ملایر نیز در این مراسم با اشاره به نقش رزمندگان اسلام در آزادی خرمشهر بیان کرد: فتح خرمشهر فتح ارزش ها و تحقق وعده های الهی بود.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر سرآغازی برای صدور فرهنگ مقاومت به تمام دنیا بود، تصریح کرد: فتح خرمشهر این پیام را رساند که اگر پای کار اسلام بایستید خداوند حتما شما را مورد امداد خودش قرار می دهد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=153423
  • دیدگاه‌ها برای وفاق ارتش و سپاه رمز موفقیت و آزادی خرمشهر بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.