• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

واکسیناسیون افراد جامعه با آموزش همگانی سواد رسانه ای/آموزش و به کارگیری افراد توانمند در شبکه مدرسان

  • کد خبر : 93742
  • 04 آذر 1399 - 22:57
واکسیناسیون افراد جامعه با آموزش همگانی سواد رسانه ای/آموزش و به کارگیری افراد توانمند در شبکه مدرسان

سمیه نوش آبادی گفت: همه افراد جامعه باید در برابر آسیبهای فضای مجازی واکسینه شوند و این واکسیناسیون با آموزش سواد رسانه همکانی امکان پذیر است و تا کنون بیش از ۴۰ هزار نفر در استان آموزشهای عمومی و تخصصی را گذرانده اند. سمیه نوش آبادی، دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی در استان همدان […]

سمیه نوش آبادی گفت: همه افراد جامعه باید در برابر آسیبهای فضای مجازی واکسینه شوند و این واکسیناسیون با آموزش سواد رسانه همکانی امکان پذیر است و تا کنون بیش از ۴۰ هزار نفر در استان آموزشهای عمومی و تخصصی را گذرانده اند.

سمیه نوش آبادی، دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی در استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، ضمن گرامیداشت هفته بسیج  گفت: هرچند شرایط فضای مجازی کشور مطلوب نیست اما بسیج توانسته است با تشکیل سازمان فضای مجازی و راه اندازی نهضت سواد رسانه  در زمینه آموزش سواد رسانه و ارتقای دانش رسانه ای مردم در کشور پرچمدار باشد و تمام شهرها و روستاهای کشور را تحت پوشش آموزشهای رسانه ای خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی نسبت به فضای مجازی نگاهی واقع بینانه دارد و آموزشهای سواد رسانه را پیش نیاز حضور در این بستر میداند.

دبیر نهضت سواد رسانه استان گفت: همه افراد جامعه باید در برابر آسیبهای فضای مجازی واکسینه شوند و این واکسیناسیون با آموزش سواد رسانه همکانی امکان پذیر است.

نوش آبادی عنوان کرد: با فعالیت نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی (نسرا) در استان همدان  از سال ۹۸ تا کنون بیش از ۴۰ هزار نفر در استان از آموزشهای رایگان سواد رسانه ای در سطوح مختلف عمومی تا تخصصی بهره مند شده اند که ۵۰ درصد این آموزشها دوره های چندین جلسه ای بوده است.

نوش آبادی در خصوص آموزشهای تخصصی سواد رسانه در استان اظهار داشت: این آموزشها برای گروههای مختلف باتوجه به نیازهای هر گروه طراحی شده است و تا کنون برای ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان و والدین آنها دوره های چند جلسه ای  تخصصی برگزار شده است.

وی افزود: نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی سال گذشته با برگزاری دوره آموزشی ۶ ساعته برای شورای اداری شهرستانها تمام مدیران اجرایی استان را تحت پوشش قرار داده است.

دبیر نهضت سواد رسانه استان با تاکید بر اهمیت آموزش سواد رسانه در شرایط کرونا گفت: این نهضت با بهره مندی از سامانه های آموزش مجازی اختصاصی، ظرفیت بسیار بالایی در اجرای آموزشهای از راه دور داشته و تا کنون بیش از ۲ هزار و پانصد نفر را در کلاسهای آموزش مجازی آنلاین از راه دور آموزش داده است.

نوش آبادی با تاکید بر نو پا بودن این نهضت بیان کرد: ما آمادگی آموزش نیروهای متعهد و انقلابی را برای گسترش شبکه مدرسان داریم .

وی افزود : تا کنون با برگزاری دو دوره تربیت مدرس حضوری و شرکت در چندین دوره مجازی توانسته ایم بیش از ۱۰۰ مدرس در سطح استان تربیت کنیم و در صورت فراهم بودن شرایط و همکاری ارگانهای مختلف افق دید ۵ ساله ما آموزش ۷۰ درصد جمعیت استان است.

دبیر نهضت سواد رسانه استان  گفت: نسرا با تولید  روزانه پوستر ها و مطالب اموزشی و انتشار آنها در کانالهای تلگرام، ایتا و صفحه اینستاگرامی خود با آدرس @nasrahamedan علاقمندان را در فضای مجازی با اصول سواد رسانه آشنا می کند.

وی افزود: علاوه بر پست های کوتاه فضای مجازی تهیه دهها کلیپ و موشن گرافیک ، ۴ پاورپوینت آموزشی و خلاصه چندین جلد کتاب در زمینه سواد رسانه از جمله فعالیت های تولید محتوای این نهضت در استان همدان است.

نوش آبادی تعامل و همکاری موثر با ارگانهای مختلف استان را از ویژگی های نهضت سواد رسانه دانست و گفت: تعامل با پلیس فتا و برگزاری کلاس سواد رسانه برای همه ادمین های کانالهای تلگرامی در سال ۹۸، برگزاری کلاس برای همه کارمندان ثبت احوال استان، برگزاری کلاس برای همه معلمان شهرستان قهاوند، برگزاری کلاس برای همه کارمندان شهرداری کبودراهنگ و دانش آموزان متوسطه این شهر، برگزاری کلاس برای دانش آموزان و والدین در شهر تویسرکان و برگزاری کلاس در تمام پایگاهها و حوزه های بسیج در سراسر استان از جمله فعالیت های آموزشی این سازمان است.

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی استان همدان گفت: ما آمادگی خود را برای همکاری با همه نهادها و ارگانهای جهت ارتقای سطح سواد رسانه در استان اعلام میکنیم و همه امکانات خود را برای این امر مهم استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=93742
  • دیدگاه‌ها برای واکسیناسیون افراد جامعه با آموزش همگانی سواد رسانه ای/آموزش و به کارگیری افراد توانمند در شبکه مدرسان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.