• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

والدین مراقب فرزندان خود باشند/آخرین چهار شنبه سال با سلامت و شادی

  • کد خبر : 106531
  • 20 اسفند 1399 - 8:49
والدین مراقب فرزندان خود باشند/آخرین چهار شنبه سال با سلامت و شادی

با نزدیک شدن چهار شنبه ی آخر سال بازار خرید و فروش ابزار آتش بازی به راه افتاده است. سرپرست سازمان آتش نشانی و معاونت اجتماعی پلیس همدان از آماده باش نیرو ها برای این شب پر دردسر خبر می دهند. به گزارش عصر همدان؛ رسومات قدیمی مردم ایران غالبامراسمات زیبا و پر فایده ای […]

با نزدیک شدن چهار شنبه ی آخر سال بازار خرید و فروش ابزار آتش بازی به راه افتاده است. سرپرست سازمان آتش نشانی و معاونت اجتماعی پلیس همدان از آماده باش نیرو ها برای این شب پر دردسر خبر می دهند.

به گزارش عصر همدان؛ رسومات قدیمی مردم ایران غالبامراسمات زیبا و پر فایده ای است که اگر به شیوه ی صحیح اجرا شود قابلیت رقم زدن یک شب به یاد ماندنی را برای همه ی ما داراست. بعضی از این رسوم اما  در طول زمان، با ورود فرهنگ های اشتباه سوء استفاده از وسایل موجود به انحرافاتی کشیده شده اند که گذراندن این شبها را گاهی حتی به قیمت جان مما و عزیزانمان تمام می کند.

چهارشنبه سوری یکی از همین رسومات کهن است که در گذشته در کنار دفع صحیح زباله های خانه تکانی، با قاشق زنی کودکان و خوراکی های مخصوص ایام، شبی روشن، خندان و به دور از هر خطر و درد برای خانواده های ایرانی رقم می زد. دور همی خانوادگی و جشن سرور به مناسبت فرا رسیدن بهار چیزی است که در چهار شنبه های آخر این سال ها پیدا نمی شود بلکه جای خود را به میدان های جنگی داده است که ماحصل آن افزایش مراجعه به بخش سوانح بیمارستان ها و ایجاد خسارات جبران ناپذیریست که خانواده های ایرانی را تا سالهای زیادی درگیر خود خواهد کرد.

با نزدیک شدن واپسین چهار شنبه ی قرن عصر همدان با آرزوی کاهش سوانح دردناک برای همه ی هم شهریان به سراغ مسئولین مرتبط رفته است تا از تمهیدات اندیشیده شده برای این ایام بپرسد.

آتش نشانان همه در آماده باش هستند

سیدصادق پورسینا، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در خصوص اقدامات پیش بینی شده برای روز های پایانی سال با بیان اینکه سازمان آتش نشانی از ۲۵ اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ با هدف تسهیل در عملیات و ارتقاء توان عملیاتی مرخصی ها را لغو کرده است تا از ظرفیت بیشتری از مجموعه استفاده کنیم، گفت: کلیه پرسنل آماده باش هستند و چندین خودرو به عنوان استقرار ثانویه جهت دست یابی سریع تر به نقاط مد نظر در سطح شهر با هدف تسهیل بیشتر در ایامی مثل چهار شنبه آخر سال آخرین پنج شنبه ی سال و سیزده به در  برنامه ریزی شده اند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت نیرو های استراحت هم به عنوان نیرو های کمکی با نگاه افزایش توان عملیاتی استفاده شده است ، توضیح در خصوص مسئله  ی عملیاتی را خاتمه داد و تصریح کرد: در باب فرهنگ و فرهنگ سازی هم اقدامات پیش گیرانه ای را انجام داده ایم.

سرپرست سازمان آتش نشانی ادامه داد: در این حوزه اقدام به نصب و چاپ بروشور و بنر در سطح شهر کردیم که بخشی از آن تحت قالب بروشور در ناوگان اتوبوس رانی نصب و قابل استفاده است در سنوات گذشته تا کنون هم ما با توجه به هشدار های ایمنی که به بخش های مختلف جامعه در صنوف مختلف و در رده های مختلف اعلام کردیم و آموزش هایی که در سطوح مختلف ارائه دادیم امید وار هستیم به فضل پروردگار ایام پیش رو ایام کم حادثه ای برای شهر و شهروندان باشد.

وی با بیان اینکه خوش بختانه سال گذشته شاهد کاهش آمار سوانح بودیم آن هم شاید به دلیل ترس مردم از شیوع بیماری کرونا بود توضیح داد: هیچ وقت این کاهش نتوانست مطلوبیت ذهنی ما را ایجاد کند متاسفانه در سنوات گذشته علاوه بر این که شاید صدمات و گاها حتی تلفات بودیم شاهد خسارات زیادی در سطح شهر برای مردم و برای مجموعه و تاسیسات آتش نشانان بودیم.

پور سینا ابراز امیدواری کرد با فضل پروردگار و با کمکی که والدین و بزرگ تر های جامعه می کنند همراه فرهنگ سازی که باید در تمام دوایر و ادارات مرتبط و غیر مرتبط اتفاق بیفتد در سنوات آتی بتوانیم شاهد کمتر شدن آمار سوانح باشیم.

وی در آخر  در خصوص فروش مواد محترقه در سطح بازار اظهار کرد: به لحاظ فنی اگر از دیدگاه تخصصی حوزه آتش نشانی نگاه کنیم هیچ کدام از این مواد حتی آن هایی که ظاهرا بسته بندی های شکیلی دارند دارای تاییدیه اداره استاندارد د در هیچ کدام از کشور های دنیا نیستند چه موادی که به صورت قاچاق وارد کشور شده و چه موادی که با ظاهر قانونی بین شهروندان توزیع می شود این مواد فاید استاندارد د های لازم هستند لذا استفاده کردن از این مواد با هر توجیهی به هیچ عنوان از نگاه ایمنی ما توصیه نمی شود.

خرید و فروش مواد محترقه جرم است

در همین خصوص حسین بشری، معاون اجتماعی پلیس استان همدان با بیان اینکه فروش مواد محترقه ی غیر مجاز جرم است گفت: به استناد قانون مجازات اسلامی خرید، فروش و قاچاق مواد محترقه ی غیر مجاز مشمول مجازات برای فرد مجرم می شود همچنین مطابق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی ایجاد اختلال در نظم و آرامش عمومی با هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا با تعرض به افراد مشمول حبس از ۳ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه چند سال است که مراسم چهار شنبه ی آخر سال به جای نوید بهار کام خیلی از خانواده های ایرانی را تلخ می کند افزود: بیشتر قربانیان این سنت تحریف شده کودکان و نوجوانان هستند بر همین اساس از والدین محترم درخواست می کنیم تا خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا را به فرزندان خود گوشزد کرده و در هفته ی پایانی سال مراقبت بیشتری روی فرزندان خود داشته باشند.

معاون اجتماعی پلیس با تاکید بر لزوم برخورد با فروش مواد محترقه تصریح کرد: به منظور کاهش حوادث چهار شنبه ی آخر سال از شهروندان عزیر خواهش می کنیم از خرید اسباب آتش بازی در این روز ها جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

به گزارش عصر همدان در خلال تمام هیاهو های عید نوروز خرید ها، خانه تکانی ها، سر و صدا ها و آتش بازی ها شهروندانی در کنار ما زندگی می کنند که به توجه بیشتری احتیاج دارند. سالمندان، مادران آینده، بیماران جسمی و یا روانی و حتی نوزادان تازه به این دنیا رسیده که در خواب ناز به سر می برند افرادی هستند که نیازمند آرامش هستند. چه زیباست در آستانه ی سال نو آخرین چهار شنبه ی ۱۳۰۰ را با مهربانی و درک شرایط هم شهری هایمان در کنار گرمای آتش کانون خانواده سپری کنیم.

انتهای پیام / رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=106531
  • دیدگاه‌ها برای والدین مراقب فرزندان خود باشند/آخرین چهار شنبه سال با سلامت و شادی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.