• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

هیئات مذهبی شهرستان بهار آماده برگزاری مراسم‌های محرم با رعایت کامل ضوابط بهداشتی هستند

  • کد خبر : 79299
  • 25 مرداد 1399 - 10:56
هیئات مذهبی شهرستان بهار آماده برگزاری مراسم‌های محرم با رعایت کامل ضوابط بهداشتی هستند

سعید فریدی وثوق از آمادگی هیئات مذهبی شهرستان بهار جهت برگزاری مراسم محرم امسال، با رعایت کامل ضوابط بهداشتی و مصوبه های ستاد ملی کرونا خبر داد. سعید فریدی وثوق، رئیس شورای هیئات مذهبی ‌شهرستان بهار در گفتگو با عصر همدان، ضمن تقدیر از رسانه های فعال شهرستان بهار در انعکاس اخبار و اطلاعیه های […]

سعید فریدی وثوق از آمادگی هیئات مذهبی شهرستان بهار جهت برگزاری مراسم محرم امسال، با رعایت کامل ضوابط بهداشتی و مصوبه های ستاد ملی کرونا خبر داد.

سعید فریدی وثوق، رئیس شورای هیئات مذهبی ‌شهرستان بهار در گفتگو با عصر همدان، ضمن تقدیر از رسانه های فعال شهرستان بهار در انعکاس اخبار و اطلاعیه های مربوط به عزاداری محرم در شرایط کرونایی، با تاکید بر ضرورت حفظ شعائر اسلامی و حفظ سلامتی مردم اظهار داشت: برنامه ریزی های مختلفی در شورای هیئات مذهبی استان و به ویژه شهرستان بهار انجام شده است که با توجه به گستردگی هیئات مذهبی و  فضای اثرگذار مجموعه های مذهبی ، توجه ویژه جامعه متدینین ، مذهبیون و جوانان خوش ذوق و با انگیزه را می طلبد.

فریدی به برگزاری چهار جلسه مهم با مسئولین هیئت های مذهبی شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد ، مهاجران و روستاهای تابعه اشاره کرد و افزود: در این جلسات به بیان شرایط فعلی کشور و لزوم مشارکت هیئت ها در انسجام بخشی شیوه های عزاداری متناسب با موارد بهداشتی و همفکری با مسئولین هیئت ها، حسینیه ها و تکایا پرداختیم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد تعادل در برگزاری مراسم عزاداری و رعایت پروتکلهای بهداشتی اظهار داشت: از مسئولین دولتی می خواهیم که جهت برگزاری بهتر مراسم عزاداری در  فراهم نمودن امکانات اولیه همچون ماسک ، محلول های ضد عفونی و… همکاری لازم را با هیئات مذهبی انجام دهند.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بهار ضمن اشاره به آمادگی دستگاه های دولتی برای مراسم محرم اذعان نمود: طبق نظر فرماندار محترم شهرستان بهار، نقاطی جهت ذبح قربانی در سطح شهرها در نظر گرفته می شود که این مسئله قطعا نیاز به همراهی و همکاری مردم دارد.

فریدی افزود: همکاری و هماهنگی رسانه ها با شورای هیئات مذهبی به ویژه در فضای مجازی، کمک شایانی به کنترل مراسمات خواهد کرد

وی به نقش هیئات مذهبی در مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: یقینا جامعه مذهبی در عرصه های مختلف و به ویژه مبارزه و پیشگیری از ابتلا به کرونا پیشرو بوده و تحقق این مسئله در محرم سال ۱۳۹۹ با پویش و قلم جوانان خوش فکر و تجربه ارزشمند پیرغلامان میسر خواهد شد.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=79299
  • دیدگاه‌ها برای هیئات مذهبی شهرستان بهار آماده برگزاری مراسم‌های محرم با رعایت کامل ضوابط بهداشتی هستند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.