• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

هنر نقطه اتصال نسل اول انقلاب با نسل جوان است

  • کد خبر : 199049
  • 08 مهر 1402 - 13:21
هنر نقطه اتصال نسل اول انقلاب با نسل جوان است
زبان هنر باعث گره زدن نسل اول انقلاب و رزمندگان که دوران جنگ تحمیلی را درک کردند با نسل جوانی که فقط درباره آن دوران شنیده‌اند، می شود.

به گزارش عصر همدان؛ هنر یکی از تعالی‌ترین اقدامات در راستای اشاعه هر تفکری است و یکی از اقدامات ارزشمند هنرمندان ایرانی در دوران دفاع مقدس و پس از آن اشاعه فرهنگ دفاع مقدس است.

هنرمندان ایرانی از ساخت فیلم گرفته تا آثار مختلف هنری همچون کتاب، عکس، داستان‌، انیمیشن و تئاتر تلاش کرده تا بتوانند در راستای کمک به ترویج فرهنگ دفاع مقدس کمک کنند.

قطعا نقش هنر و هنرمندان در نشان دادن رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان در زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس بی بدیل است و در این بین توجه هر چه بیشتر به این امر سبب ترویج هر چه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس می‌شود.

حمیدرضا آقابیگی با اشاره به نقش هنر در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس اظهار کرد: نقش تک تک هنرمندان در دوران دفاع از مقدس بسیار حساس بود و اگر هر یک از هنرمندان در انجام وظیفه خودشان کوتاهی می کردند ما امروز دچار یک سردرگمی و حیرانی بودیم.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس اگر هنرمندانی نبودند که یادداشت های روزانه با قلم های خود و لحظه لحظه آن دوران سخت و طاقت فرسا رو از زندگی رزمندگان امروز الگویی برای جوانان نسل جدید نداشتیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان به نقش عکاسان و فیلمبرداران اشاره کرد و گفت: ثبت لحظه لحظه دوران دفاع مقدس توسط فیلمبرداران و عکاسان امری مهم بود.

وی افزود: اگر هنرمندن عکاس نبودند که لحظه لحظه آن دوران سخت از زندگی رزمندگان را ثبت کنند امروز مسیر مشخصی برای ما وجود نداشت و هیچ اثری از آن دوران در اختیار نداشتیم.

آقابیگی تاکید کرد: با توجه به نقش هنرمندان در دوران دفاع مقدس قطعا نتیجه می گیریم که حضور هنرمندان در کنار رزمندگان بسیار ارزشمند بوده و اگر می‌توانیم امروز رزمنده‌ای را شناخته و الگوسازی کنیم ثمره زحمات هنرمندان در دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: نقش هنرمندان همچنان ادامه دارد و پس از سال‌های دوران دفاع مقدس هنرمندان در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس نقشی بسزا داشته‌اند و توانسته لحظات سخت دفاع مقدس را در اختیار نسل های بعد قرار دهند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه الگوسازی یکی از وظایف مهم هنرمندان است، تصریح کرد: امروز جوانان ما با الگو قرار دادن شهدا و حرکت و تاسی از رزمندگان دفاع مقدس دراغتشاشات و دفاع از حرم جان خود را فدای انقلاب کردند و اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط هنرمندان ملایری در هفته دفاع مقدس تصرریح کرد: برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب دفاع مقدس با محوریت ایثار شهادت و مقاومت با حضور بیش از ۱۲۰ ناشر کشوری از ۱۵ مهر ماه به مدت یک هفته برگزاری می شود.

آقابیگی به برگزاری جشنواره‌های استانی ادبیات داستان، شهر و فیلم کوتاه بسیج با حضور هنرمندان اشاره کرد و گفت: فراخوان این برنامه ارسال شده و آثار خوبی دریافت شده است.

بی شک نقش هنرمندان و صاحبان ایده های هنری نقشی مهم در این بین دارد و هنرمندان ملایری در راستای اشاعه هر چه بیشتر تفکر دفاع مقدس تلاش‌های فراوانی کرده اند.

مهدی روزبهانی یکی از هنرمندان برجسته ملایری است که در سال‌ها فعالیت خود توانسته آثار خوبی در حوزه دفاع مقدس تولید کند و در جشنواره های مختلف صاحب عنوان شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کار کردن در حوزه دفاع مقدس با زبان هنر و این ویژگی را دارد مخاطبی که کمتر با جنگ و هشت سال دفاع مقدس آشناست به صورت تصویری با آن زمان آشنا شود.

وی افزود: در این بین هنر تئاتر می تواند احساسات مخاطب را درگیر کرده و با خود به آن زمان برد و از آن اتفاقات در هشت سال دفاع مقدس که برای رزمندگان رخ داد، کاملاًًً آشنا شوند.

هنرمند تئاتر ملایری بیان کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با جان خود از خاک و ناموس دفاع کردند و امروز هنرمندان با زبان هنر در غالب تصویر سازی و عناصر دراماتیک میتوانند منتقل دهنده آن رشادت ها باشند.

وی بیان کرد: زبان تئاتر مخاطب را همراه و با شخصیت ها دچار همزاد پنداری می کند و باعث می شود وارد دنیای بازیگران شوند و ذهن و روحسان با اتفاق های آن روزها گره بخورد.

روزبهانی از هشت سال دفاع مقدس طلایی ترین دوران انقلاب اسلامی نام ببرد و افزود: زبان هنر باعث گره زدن نسل اول انقلاب و رزمندگان که دوران جنگ تحمیلی را درک کردند با نسل جوانی که فقط درباره آن دوران شنیده‌اند.

وی بیان کرد: زبان هنر می تواند یک حلقه ذهنی ایجاد کرده که خاطرات و تجربیات نسل اول و رشادت های و اتفاقات بسیار ماندگار دفاع مقدس را به شایسته ترین نحو انتقال دهد و نقش تئاتر در این میان بی نظیر است.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199049
  • دیدگاه‌ها برای هنر نقطه اتصال نسل اول انقلاب با نسل جوان است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.