• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

همدان نیازمند برق مطمئن و پایدار می باشد

  • کد خبر : 44843
  • 01 بهمن 1398 - 13:37
همدان نیازمند برق مطمئن و پایدار می باشد

رضا اردکانیان، گفت: همدان از جمله استان هایی است که برای طرح های توسعه آتی نیازمند بهره مند شدن از برق مطمئن و پایدار است. به گزارش عصر همدان؛ وزیر نیرو در سفر خود به همدان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی، نیروگاه های مقیاس کوچک و تعدادی نیروگاه […]

رضا اردکانیان، گفت: همدان از جمله استان هایی است که برای طرح های توسعه آتی نیازمند بهره مند شدن از برق مطمئن و پایدار است.

به گزارش عصر همدان؛ وزیر نیرو در سفر خود به همدان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی، نیروگاه های مقیاس کوچک و تعدادی نیروگاه در بخش توزیع که جمعا صد و ۶۰ میلیارد تومان برای پروژه های استان همدان صرف شده است را بهره برادری کردیم، گفت: به میزبانی استان همدان به صورت همزمان در سراسر کشور تعداد چهار هزارو ۳۰۰ پروژه نیز در بخش توزیع صنعت برق با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومان بهره برادری شد.

اردکانیان با اشاره به اینکه  پویش الف_ ب_ ایران، متعهد شده که تا پایان سال تعداد ۲۲۷ پروژه را به نتیجه برساند، افزود: چهار هزار و ۳۰۰ پروژه توزیع یکی از ۲۲۷ پروژه های مد نظر است که تا پایان سال با سرمایه گذاری حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره برادری خواهد رسید.

وی با تاکید براینکه اجرای این طرح ها به این سبب است که مردم ما در جریان حرکت مستمر توسعه و عمران کشور در بخش اب و برق باشند، تصریح کرد: این طرح ها زمینه را برای همکاری بیشتر مردم برای اصلاح مصرف فراهم خواهد کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه امسال ما برای رونق تولید موظف هستیم تا زیرساخت های مناسب تری فراهم کنیم، خاطر نشان کرد: در بخش انرژی حدود سه هزار مگاوات در این پویش به مدار بهره برادری خواهد رسید و چون استان همدان از استان هایی است که برای طرح های توسعه آتی نیازمند بهره مند شدن از برق مطمن و پایدار است طرح هایی در این زمینه داریم.

اردکانیان با اشاره به اینکه بارش های امسال تا کنون به نسبت متوسط دراز مدت حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است، افزود: از ابتدای سال آبی تا کنون بارش های ما ۴ یا ۵ درصد بیشتر از سال گذشته است و توزیع نسبتا خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه در هفته های اخیر بحث آلاینده ها در هیئت دولت به طور جدی مطرح شد، عنوان کرد:  ما برای کلانشهر ها برنامه ریزی کردیم تا با همکاری شرکت های سازنده موتور سیکلت، طرح برقی شدن موتور سیکلت ها را اجرا کنیم و در این طرح وزارت نیرو، زیرساخت ها و ایستگاه های لازم را برای ارائه برق لازم به موتور سیکلت هایی که در این پروژه برقی می شوند را فراهم می کند.

وزیر نیرو در پایان با اشاره به اینکه گزارش این طرح به رئیس جمهور داده شده است، گفت: رئیس جمهور به وزارت صمت دستور دادند تا با همکاری آنها این طرح را به نتیجه برسانیم و تا کنون محاسبات اقتصادی صورت گرفته و موتور سیکلت های موجود با صرفه اقتصادی برای صاحبانشان قابلیت برقی شدن دارند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=44843
  • دیدگاه‌ها برای همدان نیازمند برق مطمئن و پایدار می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.