• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان:

همدان از ۲۴ اسفند آماده پذیرش مسافران نوروزی

  • کد خبر : 212580
  • 16 اسفند 1402 - 13:43
همدان از ۲۴ اسفند آماده پذیرش مسافران نوروزی
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اعلام این خبر که پذیرش مسافران نوروزی از ۲۴ اسفند در همدان آغاز می‌شود، گفت: ظرفیت اسکان ۲۰ هزار و ۵۸۰ نفری در همدان برای اقامت گردشگران و علاقه‌مندان سفر به همدان آماده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی همدان محسن معصوم علیزاده صبح امروز در ستاد خدمات سفر نوروزی و ماه مبارک‌رمضان استان همدان، اظهار‌ داشت: امسال هم مانند سال گذشته اسکان و اقامتگاه‌های رسمی استان شامل هتل، اقامتگاه بوم گردی و متل با ظرفیت ۶ هزار و ۶۰۰ فضای اقامتی، مهمانسرای ادارات با ۷ هزار و ۲۸۰ فضا میزبان مسافران به همدان خواهد بود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه در سال جاری همزمانی ماه رمضان رمضان را با عید نوروز خواهیم داشت و این مسئله، باعث ایجاد محدودیت‌های در این زمینه خواهد شد بیان کرد: انتظار داریم اطلاع‌رسانی ویژه‌ای در خصوص شأن روزه‌داری انجام شده و همچنین افطاری ساده برای مسافران در نظر گرفته شود و واحدهای پذیرایی نیز بر‌اساس لیست کشیک فعال خواهند بود.

معصوم علیزاده از انجام هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌ها و برگزاری جلسات توجیهی با نیروهای خدماتی سخن گفت و تصریح کرد: ستاد سفر در استان همدان یک ستاد فرا‌بخشی است و انتظار داریم تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان پای کار باشند.

علیزاده اشاره به اینکه در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان طرح ۳۰۶۰ در نظر گرفته شده و از هفته آخر اسفندماه پذیرش مهمانان نوروزی را خواهیم داشت، ادامه داد: با همکاری امور عشایری استان در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان سیاه‌چادرهایی برقرار خواهد شد تا مسافران قبل از ورود به شهر بتوانند استراحت مختصری داشته باشند.

او از فعالیت ۱۰ کمیته فعال در ستاد سفر استان همدان خبر داد و افزود: تلاش شده تمامی برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آیین نوروز و ماه رمضان در مرکز همدان به صورت ابلاغیه و برش شهرستانی نیز با همکاری فرمانداری‌های شهرستان‌ها اجرا و برگزار شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان همچنین از برگزاری آئین‌های سنتی از جمله مراسم چهارشنبه سوری در اماکن تاریخی و گردشگری همدان خبر داد و گفت: این آیین‌ها در تمامی مراکز تاریخی و گردشگری به ویژه سایت تاریخی هگمتانه برگزار می‌شود و ۳۵ سفره هفت‌سین نمادین نیز در استان چیده خواهد شد.
علیزاده با اشاره به اینکه در این مدت ۵۲ جایگاه خدمات سفر بین‌راهی را انجام می‌دهند، عنوان کرد: بیش از ۹۵ هزار اقلام تبلیغاتی برای نوروز امسال در استان پخش خواهد شد و ۵۰۰ ساعت برنامه فرهنگی و گردشگری نیز به اجرا گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: در استان همدان ۱۵۰ برنامه آیینی نوروزگاه، ۱۶ بازارچه صنایع‌دستی موقت با ۲۲۰ غرفه، ۳ نمایشگاه دائمی با ۹ رسته و فعال بودن بازار سفال در شهر لالجین و مبل و منبت در ملایر نیز در دستور کار قرار دارد.

معصوم علیزاده با بیان اینکه ۵۲ راهنمای گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در استان همدان فعالیت خواهند داشت، تاکید کرد: توجه ویژه به بخش خصوصی در حوزه گردشگری است و اسکان همچون سال‌های گذشته اولویت نخست کمیته اسکان است.

او در پایان از وجود ۱۴۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در جاده های اصلی در استان همدان خبر داد و گفت: این سرویس‌های بهداشتی در ۱۷۰ نقطه مختلف استان همدان در نظر گرفته شد تا مسافران مشکلی در این خصوص نداشته باشند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212580
  • دیدگاه‌ها برای همدان از ۲۴ اسفند آماده پذیرش مسافران نوروزی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.