• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

هماهنگی بیش از حد رئیس مجلس و رئیس جمهور، مجلس را از خاصیت انداخت/ به پیشنهاد ناطق نوری وارد حزب اعتدال و توسعه شدم

  • کد خبر : 49523
  • 30 بهمن 1398 - 8:35
هماهنگی بیش از حد رئیس مجلس و رئیس جمهور، مجلس را از خاصیت انداخت/ به پیشنهاد ناطق نوری وارد حزب اعتدال و توسعه شدم

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده مجلس فعلی را مقبول نمی‌دانم گفت: نزدیکی و هماهنگی بیش از حد رئیس مجلس و رئیس جمهور مجلس دهم را از خاصیت انداخت. به گزارش عصر همدان؛ با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرصتی برای معرفی تعدادی از کاندیداها به مردم در […]

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده مجلس فعلی را مقبول نمی‌دانم گفت: نزدیکی و هماهنگی بیش از حد رئیس مجلس و رئیس جمهور مجلس دهم را از خاصیت انداخت.

به گزارش عصر همدان؛ با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرصتی برای معرفی تعدادی از کاندیداها به مردم در رسانه‌ها فراهم شده و کاندیداها از دلایل حضور در این عرصه، برنامه‌ها و اهداف خود با مردم سخن می‌گویند.

حمید رضا حاجی‌بابایی، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نماینده فعلی در مجلس شورای اسلامی از حوزه همدان و فامنین در گفتگویی در دفتر عصر همدان از برنامه‌ها و راهکارهای خود و دلایل ورود مجدد به این عرصه سخن گفت که این مصاحبه به شرح زیر است.

حمیدرضا حاجی بابایی دانشیار دانشگاه تهران، نماینده ۵ دوره مجلس شورای اسلامی، یک دوره وزیر آموزش و پرورش، عضو کمیسیون‌های برنامه و بودجه، امنیت ملی و سیاست خارجی، رئیس کمیسیون فرهنگیان، در یک دوره عضو شورای انقلاب فرهنگی و مسئولیت‌های گوناگون دیگر است.

عصر همدان: دلیل اینکه نامزد دوباره انتخاباتی مجلس شورای اسلامی شده‌اید چیست؟

حاجی‌بابایی: به دلیل اینکه امروز پس از ۵ دوره هر دوره بهتر از دوره قبل تجربه اندوختم.

این دوره نیز به دلیل تجربه احساس کارآمدی در خودم می‌کنم چراکه وقتی تاثیرپذیری بالا برود امروز نوع ارتباطم با مسئولان دولت بهتر از دوره اول است.

البته همه این تاثیرگذاری و اقتدار را از رأی مردم می‌دانم و امروز به این فکر می‌کنم که پاسخ مردم را چه بدهم چون با رأی مردم به قدرت رسیدم.

امروز با کمال افتخار موفق شدیم ۶۵ پروژه ملی را با نام همدان ثبت کنیم که تاکنون ۲۴ پروژه آن افتتاح شده و ۴۱ پروژه دیگر باقی‌مانده است.

از اینکه اندوخته و تجربه خودم را برای مردم همدان هزینه می‌کنم راضی هستم و خرسندم از اینکه انگیزه برای خدمت داردم.

عصر همدان: بعضی از مردم خیلی تمایلی به ورود دوباره شما به مجلس ندارند چراکه معتقدند آقای حاجی‌بابایی هر قدرت و ابتکاری داشته را در این چند دوره در مجلس اعمال کرده است، نظر شما در این زمینه چیست؟

حاجی‌بابایی: این طبیعی است که در هر دوره که بودیم یک عده‌ای با حضور ما موافق نبوده و نیستند.

معتقدم این افراد اشتباه می کنند چون فکر می‌کنند کسی که در مجلس رفت و نشست ابتکارش تمام می شود.

در مجلس شورای اسلامی حضور آدم‌های پخته ، سنجیده و در عین حال کارآمد همراه با داشتن تجربه می‌تواند قوانین و مصوباتی را با کمترین عیب مصوب کند.

عصر همدان: معنای جوانگرایی از نظر شما چیست؟

حاجی‌بابایی: درست است که مقام معظم رهبری به حضور جوانان در میدان عمل و مسئولیت‌ها تاکید دارند اما این به معنای آن نیست که نیروهای انقلابی کنار بکشند معتقدم باید نیروی جوان و انقلابی در کنار یکدیگر کار و تلاش کنند هرچقدر ما نیروی جوان در مسئولیت‌های کشوری داشته باشیم بهتر است چون جوان با انرژی می‌خواهد فعالیت کند.

عصر همدان: انتظار مردم همدان در این دوره از شما به عنوان نامزد یازدهین دوره مجلس چیست؟

حاجی‌بابایی: قطعاً مردم همدان از ما کار و کارآمدی می‌خواهند. در شهر پرآوازه‌ای مثل همدان باید اشتغال و کار ایجاد شود.

یک نماینده باید در سطح ملی بدرخشد و در مجلس شورای اسلامی شاخص و تاثیرگذار باشد. یک نماینده باید پاک و سالم در خدمت مردم از رأی مردم سوء استفاده نکند.

عصر همدان: شما به عنوان نماینده مجلس فعلی به مجلس دهم چه نمره‌ای می‌دهید؟

حاجی‌بابایی: بنده مجلس فعلی را مقبول نمی‌دانم و بارها در داخل همین مجلس نیز گفته‌ام. اما همین مجلس کارهای بزرگی همچون برنامه ششم توسعه، قانون شفافیت اموال مسئولان و در بودجه نیز در تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه را از ۳۱ هزار میلیارد تومان به ۲۴۰ هزار میلیارد تومان مصوب کرد.

عصر همدان: انتقادات زیادی به مجلس فعلی هست، انتقادات شما به این مجلس چیست و چه کارهایی در مجلس دهم بر زمین باقی ماند؟

حاجی‌بابایی: یک مقدار نزدیکی و هماهنگی بیش از حد رئیس مجلس و رئیس جمهور مجلس دهم را از خاصیت انداخت.

مجلس شورای اسلامی در این دوره در زمینه نظارت‌های خاص و اضطراری خوب عمل نکرده و در یک جمله مجلس فعلی مقبول مردم ما نیست.

عصر همدان: مجلس شورای اسلامی در خصوص گرانی حامل‌های انرژی و گرانی بنزین چگونه ورود کرد و چه جایگاهی داشت؟

حاجی‌بابایی: مجلس شورای اسلامی رسماً خبری از گرانی بنزین نداشت.

نقش اصلی را در این قضیه رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور داشتند اما چون این تصمیم در شورای سه قوه گرفته شد مقام معظم رهبری نیز از گرانی بنزین دفاع نکردند بلکه از ایجاد یک بحران جلوگیری کردند.

عصر همدان: در حوزه شفافیت رسماً از این تریبون اموال خود را معرفی کنید و بگویید چند فرزند دارید؟

حاجی‌بابایی: بنده یک آپارتمان ۲۰ سال ساخت ۱۸۰ متری در دره مرادبیگ تهران و یک پژوی مدل ۸۳ دارم و شخصاً در همدان خانه‌ یا آپارتمانی ندارم.

دو پسر و یک دختر دارم. دو پسرم در حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران درس می‌خوانند و از طریق تدریس ساعتی امور زندگی را می‌گذرانند. دخترم نیز دانش‌آموز کلاس دهم است.

عصر همدان:  براساس سوالات مردمی پرسیده شده که شما چطور هیات علمی و وزیر شده‌اید؟

حاجی بابایی:  بنده با مدرک فوق دیپلم معلم شدم در سال ۶۴ دانشگاه الهیات تهران مدرک کارشناسی خود را گرفتم.

در دانشگاه آزاد مدرک فوق لیسانس أخذ کردم و  در دوره علمی تحقیقات تهران در مقطع دکترا ادامه تحصیل دادم. در سال ۱۳۷۰ که فوق لیسانس گرفتم در دانشگاه فرهنگیان عضو هیات علمی این دانشگاه شدم قبل از اینکه وارد مجلس شوم مدرک دکترای خود را أخذ کردم ولی پایان‌نامه خود را پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه دادم. حدود ۱۶ سال است که حکم هیات امنایی من در دانشگاه بوعلی و دانشگاه علوم پزشکی من توسط همه وزرا زده شده است.

در دوره احمدی نژاد با رأی بالای ۲۱۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مدت ۴ سال وزیر آموزش و پرورش شدم.

عصر همدان:  به نظر می رسد شما هم سابقه اصلاح طلبی دارید هم اصولکرایی در این  خصوص و همچنین درخصوص ارتباطتان با آیت الله هاشمی رفسنجانی و عضویت در حزب اعتدال بگویید؟

حاجی بابایی: نه اینطور نیست، الان توضیح  می دهم.

 وارد مجلس شدم آقای هاشمی رئیس مجلس نبوده اما در سفری که به همدان داشتند ما به آقای هاشمی آن سال‌ها احترام می‌کردیم و به استقبال وی می رفتیم.

در حزب اعتدال یک سابقه دارم در سال ۷۶ که آقای خاتمی رئیس جمهور شد من نماینده مجلس بودم و جزو نمایندگانی بودم که به تبعیت از مدرسان حوزه علمیه قم به علاوه ۴۰ خانواده شهدا به آیت الله ناطق نوری رأی دادم.

پیشنهاد آیت الله ناطق نوری بود که به صورت ماموریتی وارد حزب اعتدال شوم.

دیدیم که خط مشیء این حزب همان دوم خرداد است پس در جلسه شرکت نکردیم و چهار نفری استعفای خود را نوشتیم و دیگر در این جلسات شرکت نکردیم.

عصر همدان: نظر شما در خصوص کلانشهر شدن همدان چیست، چرا برخی به کلانشهر شدن همدان اعتقادی ندارند؟

حاجی‌بابایی: در حال حاضر زیرساخت‌های همدان آماده است. امروز زیرساخت‌همدان اعم از برق، آب، گاز، جاده، راه‌آهن، دانشگاه، منابع طبیعی، بیمارستان و… است.

ما در هیچ کجای کشور مانند همدان مصوبه برای راه‌آهن و اجرای آن نداریم همه نقاط همدان امروز به چهارراه راه‌آهن تبدیل شده است.

اما به این نکته باید توجه کرد که کلانشهر زیرساخت نیست بحث کلانشهر مقوله روبنایی است که بر روی همین زیرساخت‌ها ایجاد می‌شود، وقتی ما راه آهن و اتوبان داریم به این معناست که به این قلب رگ‌هایی وصل شده که در ده برابر رگ‌های قلب خون می‌رساند.

همدان امروز نیاز به کلانشهر شدن دارد؛ ما نرفته‌ایم کلانشهر شدن را برای همدان بیاوریم، کلانشهر بودن بر ما تحمیل شده و به وضعیتی رسیده‌ایم که باید همدان بزرگ تعریف شود.

ما چاره‌ای نداریم جز اینکه کلانشهر شویم؛ مثل شهرهای تهران، کرمانشاه، تبریز و… وقتی شهر وسیع شد و جمعیت آن به ۷۰۰ هزار نفر رسید و این همه ساخت و ساز شد باید کلانشهر بشود.

شهر همدان باید رشد کند؛ شهرک ساخته شود؛ زمین بیشتری در اختیار شهر قرار گیرد و زمین ارزانتر در اختیار مردم قرار دهیم تا خانه بسازند.

عصر همدان: معایب کلانشهر شدن همدان از نظر شما چیست؟

حاجی بابایی: کلانشهر شدن یک سری معایب دارد وقتی شهر بزرگ می‌شود تعاریف خاص خود را پیدا می‌کند توجه و نگهداری شهر از نظر فرهنگی، زیرساخت‌های فرهنگی باید بیشتر شود و ممکن است برای ما آسیب‌های اجتماعی بیشتری را داشته باشد اما در مقابل برای ما می‌تواند بیش از ده‌ها سود داشته باشد.

هم‌اکنون در حاشیه شهر همدان شهرک‌های متعدد زیادی داریم با کوچه‌های دو، سه و ۵ متری چه کسی می‌خواهد این کوچه‌ها را ۱۸ متری کند؟

کلانشهر یعنی با نقشه‌کشی رینگ پایینی شهر همه زمین‌های این محدوده شهر اعم از کشاورزی و مسکن جدا تعریف شود و با ساخت شهرک‌های جدید در اختیار مردم قرار گیرد و مردم از وضعیت جدید راضی می‌شوند.

عصر همدان: نظر شما در خصوص واژگانی همچون قالباف، سردار شهید سلیمانی، آیت‌الله امام خامنه‌ای، انقلاب اسلامی، استاندارد همدان، نیکبخت، احمدی نژاد، حاجی بابایی چیست؟

حاجی‌بابایی: قالیباف شهردار تهران، سردار شهید سلیمانی فدایی ملت و اسلام، آیت الله امام خامنه‌ای قلب تپنده ملت، انقلاب اسلامی آرمان و آرزو، سعید شاهرخی استاندارد فعلی همدان، نیکبخت استاندارد سابق همدان، احمدی‌نژاد رئیس جمهور دوره قبل از آقای روحانی، حاجی‌بابایی نماینده فعلی مردم همدان و نامزد انتخاباتی دوره بعد!

عصر همدان: پس با این جواب های شما ترجیح می دم سوال نپرسم!

عصر همدان: در این دوره وعده انتخاباتی برای مردم همدان دارید؟

هر آنچه به طور قطع از بنده بربیاید برای مردم پیگیری می‌کنم. تصویب ۶۵ پروژه ملی در مجلس شورای اسلامی برای همدان  توسط بنده و مسئولان استانی در مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل و پیگیری لازم شده است. در حال حاضر زیرساخت‌های استان مانند آب، برق، گاز، راه آهن، بزرگراه و…. در حوزه‌های مختلف آماده است.

عصر همدان: برنامه شما برای مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم چیست؟

حاجی‌بابایی: در مجلس آینده تکمیل پروژه‌های همدان را در همان روز اول مجلس پیگیری می‌کنم. البته در کنار آن نیز پروژه‌های جدید دیگر نیز برای تکمیل ۴۱ پروژه استان همدان اضافه و ایجاد می‌شود.

همدان در حال حاضر رشد خوبی دارد البته در همدان جوان بیکار زیاد است اما توسعه استان همدان نسبت به استان‌های دیگر بهتر و مطلوب‌تر است.

عصر همدان: سخن پایانی شما به عنوان نامزد نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چیست؟

حاجی بابایی: از مردم می‌خواهم برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و برای اعتلای خون شهدا اگرچه از مسئولان نظام راضی نیستند چون در حق و شأن مردم ما خدمتگزاری نکردند برای برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری، قرآن و خون شهدایی همچون سردار سلیمانی‌ها در این انتخابات شرکت کنند تا با یک انتخابات قدرتمند به اقتدار و امنیت ملی برسیم.

انتهای پیام/ف،

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=49523
  • دیدگاه‌ها برای هماهنگی بیش از حد رئیس مجلس و رئیس جمهور، مجلس را از خاصیت انداخت/ به پیشنهاد ناطق نوری وارد حزب اعتدال و توسعه شدم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.