• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

هر ۱۰ دقیقه یک نفر به جمعیت نیازمند اهدای عضو اضافه می شود/لزوم فرهنگ سازی در حوزه اهدای عضو

  • کد خبر : 153108
  • 01 خرداد 1401 - 9:39
هر ۱۰ دقیقه یک نفر به جمعیت نیازمند اهدای عضو اضافه می شود/لزوم فرهنگ سازی در حوزه اهدای عضو

دکتر مجید حمیدی با بیان اینکه هر ده دقیقه یک نفر به جمعیت نیازمند اهدای عضو اضافه می شود، اعلام کرد: روزانه ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نداشتن عضو پیوندی فوت می کنند. به گزارش عصرهمدان؛ دکتر مجید حمیدی، مدیر عامل انجمن اهدای عضو  استان همدان در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: آمار […]

دکتر مجید حمیدی با بیان اینکه هر ده دقیقه یک نفر به جمعیت نیازمند اهدای عضو اضافه می شود، اعلام کرد: روزانه ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نداشتن عضو پیوندی فوت می کنند.

به گزارش عصرهمدان؛ دکتر مجید حمیدی، مدیر عامل انجمن اهدای عضو  استان همدان در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: آمار مرگ مغزی بالاست و فقط در فروردین امسال بالای ۵۰۰ نفر فوت کردند؛ همچنین سالانه ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر در تصادفات دچار مرگ مغزی می شوند.

حمیدی افزود: بهترین سن اهدای عضو بین ۲۰ تا ۳۰ سال است و در حال حاضر ۲۵۰۰۰ نفر به اهدای عضو احتیاج دارند.

وی با بیان اینکه هر ده دقیقه یک نفر به جمعیت نیازمند اهدای عضو اضافه می شود، اعلام کرد: روزانه ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نداشتن عضو پیوندی فوت می کنند.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو همدان تاکید کرد: هر بیمار مغزی سن ۲۰ تا ۴۰ سال سه تا چهار عضو را می تواند اهدا کند.

وی با اشاره به اینکه روز ملی اهدا عضو که جمعی از پزشکان دغدغه مند این روز را نامگذاری کردند، گفت: متولی شناسایی و نگهداری، انجمن اهدای عضو است.

حمیدی اظهار کرد: با وجود قانون، خانواده های زیادی هستند که راضی به اهدای اعضای عضو خانواده مرگ مغزی شده خود نیستند.

وی افزود: بزرگترین چالش عدم رضایت خانواده هاست که انجمنی در راستای فرهنگ سازی ایحاد شده است و همدان نخستین استان بود که این NGO را راه اندازی کرد. در استان همدان نیاز به فرهنگ سازی داریم و نهادینه شدن فزهنگ اهدای عضو نیاز، به یک موج دارد.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو همدان افزود: فرهنگ سازی زمان بر و هزینه بر است؛ نمایندگی انجمن اهدای عضو در همدان رسما ثبت شده و سفیران اهدای عضو ما، در این زمینه بسیار دغدغه مند هستند؛ چراکه قدم برداشتن در راه نحات یک انسان تاثیر خوبی دارد و به مثابه نجات دادن خلق عالم است.

به گزارش عصرهمدان؛ در پایان این نشست خبری، با رضایت اهالی رسانه، کارت اهدای عضو به خبرنگاران متقاضی اهدا شد و اصحاب رسانه همدان، در این انجمن عضو شدند.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=153108
  • دیدگاه‌ها برای هر ۱۰ دقیقه یک نفر به جمعیت نیازمند اهدای عضو اضافه می شود/لزوم فرهنگ سازی در حوزه اهدای عضو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.