• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

هجدهمین شب آواز هگمتانه در همدان اجرا می شود

  • کد خبر : 37318
  • 24 آذر 1398 - 10:02
هجدهمین شب آواز هگمتانه در همدان اجرا می شود

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان همدان از برگزاری هجدهمین شب آواز هگمتانه به همت واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان، در ۲۹ آذرماه با اجرای گروه موسیقی سنتی «سُرنا» و رونمایی از آلبوم «جاده جمعه ها» خبر داد. به گزارش عصر همدان؛ جلال الدین سروش، مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری […]

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان همدان از برگزاری هجدهمین شب آواز هگمتانه به همت واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان، در ۲۹ آذرماه با اجرای گروه موسیقی سنتی «سُرنا» و رونمایی از آلبوم «جاده جمعه ها» خبر داد.

به گزارش عصر همدان؛ جلال الدین سروش، مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان از برگزاری هجدهمین شب آواز هگمتانه در همدان خبر داد و اظهار داشت: شب آواز هگمتانه به همت واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان و در روز ۲۹ آذر ماه با هنرنمایی گروه موسیقی سنتی سرنا برگزار می شود.

وی همچنین از رونمایی از آلبوم جاده جمعه ها در این مراسم خبر داد و گفت: سبک اجرای این آلبوم آکاپلا (موسیقی بدون ساز) بوده و از تولیدات حوزه هنری استان همدان، با آهنگسازی سیاوش شیرانیان و استفاده از اشعار آیینی شاعرانی چون غزاله شریفیان، مهدی طراوتی توانا، سید هاشم میری و مهرنوش سپه دوست می باشد.

سروش همچنین گفت: گروه موسیقی «سُرنا» به سرپرستی محمدرضا شریفی و با خوانندگی سروش مرادی و به صورت بازخوانی تصنیف های قدیمی، ۲۹ آذرماه ساعت ۱۵:۳۰ در تالار فجر به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه یکی از رویکردهای برنامه شب های آواز هگمتانه تجلیل از پیشکسوتان و فعالان موسیقی استان است اظهار داشت: در شب آواز هگمتانه از سیاوش شیرانیان به عنوان آهنگساز تجلیل خواهد شد. شیرانیان سازنده موسیقی های متعدد برای صدا و سیمای مرکز همدان و مدرس موسیقی است.

وی در پایان گفت:  شرکت در این برنامه را برای علاقمندان به موسیقی سنتی رایگان می باشد.

انتهای پیام/ک.د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=37318
  • دیدگاه‌ها برای هجدهمین شب آواز هگمتانه در همدان اجرا می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.