• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8
دادستان همدان تاکید کرد:

نیروگاه شهید مفتح، مسئول اصلی به وجود آمدن فروچاله های دشت کبودراهنگ

  • کد خبر : 202767
  • 10 آبان 1402 - 9:24
نیروگاه شهید مفتح، مسئول اصلی به وجود آمدن فروچاله های دشت کبودراهنگ
دادستان همدان با بيان اینکه مسئول اصلی ایجاد فرونشست‌ها و فروچاله‌های دشت کبودراهنگ برداشت بی رویه آب توسط نیروگاه شهید مفتح در سال های گذشته است، گفت: باید هرچه سریعتر برج‌های خشک در نیروگاه ایجاد شود.

به گزارش عصر همدان به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان؛ «حسن خانجانی موقر» در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با محوریت فرونشست و فروچاله های دشت کبودراهنگ با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان، متولیان امر در حوزه نیروگاه شهید مفتح را در کاهش آب های زیرزمینی و ایجاد فرونشت و فروچاله های موجود در دشت کبودراهنگ مسئول می دانند، اظهار کرد: باید هرچه سریعتر برج های خشک ایجاد شوند تا نیروگاه لااقل هشت ماه سال از برج های خشک استفاده کند.

*مدیران آبفا و آب منطقه‌ای، برای کوتاهی‌های خود بهانه تراشی می‌کنند!

خانجانی موقر در ادامه عنوان کرد: بهانه تراشی شرکت آب و فاضلاب در حوزه عدم نظارت و جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی و شهری به رودخانه ها و آب های زیرزمینی قابل قبول نیست، چرا که موضوع آلوده شدن آب رودخانه ها و یا آب های زیرزمینی به طور مستقیم تهدید کننده سلامت مردم است.

وی همچنین گفت: در شرایط تنش آبی همدان، آب منطقه ای باید چاه های غیرمجاز را پر کند نه پلمب، این در حالی است که تاکنون اقدام مؤثر و اثربخشی برای پر کردن چاه های غیرمجاز انجام نداده و کمبود بودجه را بهانه می کنند!

این مقام مسئول قضایی تصریح کرد: درباره چاه های آب مجاز نیز نظارتی که باید انجام نمی گیرد و در مواردی شاهد برداشت بی رویه از چاه های مجاز هستیم که این امر نیز نیاز به نظارت بیشتر دستگاه های متولی دارد.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=202767
  • دیدگاه‌ها برای نیروگاه شهید مفتح، مسئول اصلی به وجود آمدن فروچاله های دشت کبودراهنگ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.