• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

نیازمند راهکارهای جدید برای تغییر در حوزه پسماند هستیم

  • کد خبر : 88049
  • 20 مهر 1399 - 11:21
نیازمند راهکارهای جدید برای تغییر در حوزه پسماند هستیم

کامران گردان گفت: در حال حاضر نیازمند ایده‌ها و راهکارهای جدید برای تغییر اساسی در حوزه پسماند هستیم. به گزارش عصر همدان؛ کامران گردان، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با بیان اینکه امروزه تولید پسماند در هر جامعه اجتناب‌ناپذیر بوده و در نتیجه مدیریت پسماند یکی از نقش های اصلی هر شهرداری است؛ گفت: در […]

کامران گردان گفت: در حال حاضر نیازمند ایده‌ها و راهکارهای جدید برای تغییر اساسی در حوزه پسماند هستیم.

به گزارش عصر همدان؛ کامران گردان، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با بیان اینکه امروزه تولید پسماند در هر جامعه اجتناب‌ناپذیر بوده و در نتیجه مدیریت پسماند یکی از نقش های اصلی هر شهرداری است؛ گفت: در حال حاضر نیازمند ایده‌ها و راهکارهای جدید برای تغییر اساسی در حوزه پسماند هستیم.

زباله‌های عفونی بی‌خطر شوند

وی همچنین با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در جوامع مختلف و خطرات این بیماری، گفت: افزایش زباله‌های عفونی، مردم و محیط زیست را دچار آسیب‌ خواهد کرد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با بیان اینکه روزانه تقریبا متوسط تولید زباله در شهر همدان، ۴۰۰ تن است؛ گفت: در حال حاضر با وجود بیماری کرونا، خطرات جانی برای پاکبانان غیرقابل انکار است که نباید از این مهم غافل شویم.

گردان بر بی‌خطر کردن زباله‌های عفونی تأکید کرد و گفت: باید وضعیت جمع‌آوری زباله‌های عفونی مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها که عدم رضایت شهروندان را به دنبال دارد؛ بهبود یابد.

وی همچنین با اشاره به طرح «در خانه بمانید»، اظهار کرد: بر اساس اظهارنظر ستاد کرونا مقرر شده بود با توجه به اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی شناخت کاملی نسبت به شناسایی بیماران کرونایی دارد، اکیپی را به‌منظور جمع‌آوری زباله‌های عفونی آن افراد اعزام کند که این اقدام اجرایی نشد و با توجه به شرایط حاکم، انتظاری هم نمی‎رود.

گردان با توجه به اینکه شاهد تحولات جدیدی در حوزه پسماند بوده و هستیم؛ گفت: طرح سرمایه‌گذاری تولید گازوئیل از شیرابه‌های زباله در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا مطرح شده بود که در این حوزه سازمان مدیریت پسماند اعلام آمادگی کرده است؛ از این‌رو امیدواریم این طرح هم به همت مدیران شهری به سرانجام برسد.

تأکید بر بازنگری در جانمایی باکس‌های زباله

وی با تأکید بر بازنگری در جانمایی باکس‌های زباله به‌منظور کسب رضایتمندی بیشتر شهروندان، گفت: طی یک بازدید میدانی از سطح شهر باید شرایط جانمایی باکس‌های زباله به‌ویژه نقاطی که مورد انتقاد شهروندان قرار دارد، همراه با مستندسازی کامل، مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری همچنین تأکید داشت: مزایده پیمانکار طرح جمع‌آوری پسماند سطح شهر پس از گذشت ۹ ماه باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.

مدیران شهری غافلگیر نشوند

گردان در ادامه با تأکید بر اینکه باید فعالیت شهرداری در عملیات برف‌روبی، جهادی باشد، گفت: امسال با توجه به اینکه سرعت‌گیر مازاد در سطح شهر وجود دارد و ممکن است تیغه‌های خودروهای برف‌روبی را از بین ببرد، باید این معابر پرخطر شناسایی شوند و نسبت به نصب سیلندر پلاستیکی در کنار سرعت‌گیرهای مورد نظر، اقدام شود.

وی در زمینه رعایت دانه‌بندی ماسه و نمک به‌منظور حفظ محیط زیست و آسیب‎رسانی کمتر به معابر شهری تذکر داد و ابراز امیدواری کرد: بارش باران و برف مناسبی را در سطح شهر همدان شاهد باشیم که انتظار می‌رود مدیران شهری غافلگیر نشوند.

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=88049
  • دیدگاه‌ها برای نیازمند راهکارهای جدید برای تغییر در حوزه پسماند هستیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.