• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

نیازمند باز شناسی عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس هستیم/حاکم شدن نگاه شهدا و فرهنگ، مهمترین نیاز کشور+تصاویر

  • کد خبر : 129650
  • 01 مهر 1400 - 8:40
نیازمند باز شناسی عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس هستیم/حاکم شدن نگاه شهدا و فرهنگ، مهمترین نیاز کشور+تصاویر

آیت الله حبیب الله شعبانی گفت: امروز نیازمند باز شناسی و بازخوانی عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس هستیم. به گزارش عصرهمدان؛ آیت الله حبیب الله شعبانی در مراسم تجدید عهد و پیمان نیروهای مسلح استان همدان با ولایت، با بیان اینکه امروز نیازمند باز شناسی و بازخوانی عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس هستیم، […]

آیت الله حبیب الله شعبانی گفت: امروز نیازمند باز شناسی و بازخوانی عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس هستیم.

به گزارش عصرهمدان؛ آیت الله حبیب الله شعبانی در مراسم تجدید عهد و پیمان نیروهای مسلح استان همدان با ولایت، با بیان اینکه امروز نیازمند باز شناسی و بازخوانی عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس هستیم، اظهار داشت: ایام هفته دفاع مقدس بهترین زمان برای بررسی عوامل پیروزی ملت ایران در نبرد با دشمن است.

وی با اشاره به اینکه بازخوانی اتفاقات دوران دفاع مقدس نه به عنوان یک جریان تاریخی که به جهت استمرار حرکتی که از دیروز آغاز شده، ضرورت دارد، گفت: از مهمترین عوامل پیروزی ملت در دوران دفاع مقدس، اعتماد و اتکا به پروردگار عالم و وجود این تفکر در بین همه مجاهدان و رزمندگان بود.

وی با اشاره به پیروزی لشکر اسلام در جنگ بدر، مطرح کرد: در جنگ بدر ملائکه به عنوان امدادهای غیبی به کمک لشکر اسلام آمدند، اما همین لشکر در جنگ احد به دلیل آنکه اعتقادات مردم تغییر کرده بود، شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه اگر امروز به دنبال موفقیت هستیم باید همان نگاهی که در دوران دفاع مقدس در کشور حاکم بود در عرصه سیاست حاکم باشد، عنوان کرد: در دفاع مقدس، فرمانده و سرباز مطرح نبود، چرا که همه در یک ردیف حضور داشتند و کسی برای منافع شخصی و رسیدن به مقام نمی‌جنگید، بلکه جنگ برای رضای خدا بود.

وی افزود: در عرصه تسلیحات نظامی از آنجایی که اتکا و اعتماد ما به خدا و جوانان این مرز و بوم بود، امروز شاهد هستیم که دشمن حتی جرأت فکر کردن برای حمله به کشور را ندارد.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه شجاعت از دیگر عوامل موفقیت ملت ایران در نبرد با دشمن بود، مطرح کرد: حرکت رو به جلو کشور و موفقیت در عرصه اقتصادی در گرو حضور مدیران شجاعی است که توانایی تصمیم‌های بزرگ اقتصادی داشته باشند و ترسی از انجام آن و تصمیم گیری‌ها نداشته باشند.

وی با بیان اینکه صبر و مقاومت اجتماعی از مسائل مهمی است که در قرآن نیز از آن به عنوان دلایل پیروزی ملت‌ها یاد شده، اظهار داشت: توجه به صبر و در کنار ولی جامعه ماندن، علت اصلی پیروزی سپاه اسلام در جنگ احزاب بود، بنابراین اگر امروز نیز ملت در صحنه‌ها مقامت کنند و البته مسئولان نیز همراهی داشته باشند، شاهد افزایش اقتدار کشور خواهیم بود.

امام جمعه همدان مهم‌ترین نیاز کشور را حاکم شدن فرهنگ و نگاه شهدا در جامعه دانست و گفت: امروز محتاج آن هستیم که توجه به اخلاق در وجود مسئولان تجلی پیدا کند و مسئولی را مشاهده نکنیم که به دنبال منافع شخصی و پست بالاتر باشد.

سردار مجیدی: امروز کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی به برکت دفاع مقدس، مقتدر است

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان نیز در این مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از سیصد بار به همدان حمله هوایی شد، نماز جمعه مارا زدند، مردم بی دفاع را در شهر ها زدند که این خلاف مقررات بود،

وی افزود: جنگ ما جنگ مردمی بود، مردم با فرمان امام به میدان جنگ آمدند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع)  استان همدان با تاکید بر اینکه امروز کشور ایران و نظام جمهوری مقتدر است، گفت: امروز کشتی حامل سوخت ایران مقتدرانه به لبنان میرود هیچ قدرتی جرات تعرض به آن را ندارد.

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=129650
  • دیدگاه‌ها برای نیازمند باز شناسی عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس هستیم/حاکم شدن نگاه شهدا و فرهنگ، مهمترین نیاز کشور+تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.