• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

نگاهی کوتاه به زندگی پاسدار شهید «محمد حاتمی»

  • کد خبر : 200169
  • 17 مهر 1402 - 9:19
نگاهی کوتاه به زندگی پاسدار شهید «محمد حاتمی»
در این مجال قصد داریم تا با مروری مختصر و اجمالی بر وصیت‌نامه‌های شهیدان، یاد و خاطرشان را زنده نگاه داریم.
به گزارش عصر همدان؛ شهید محمد حاتمی درسال ۱۳۴۲ درشهرستان همدان درخانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود پدرش کاسب ومادرش زن مومنه، قرآن خوان وخانه داربود. دوران ابتدایی را بدلیل هوش بالا درخانه وبا کمک برادرانش به پایان رساند وسپس واردمقاطع راهنمایی ودبیرستان شد و دوره دبیرستان را در دبیرستان فنی شهید برادران دیباج در رشته راه وساختمان به پایان رساند و باشرکت درآزمون سراسری دررشته مهندسی راه وساختمان دردانشگاه تبریز مجازشد. ودرسال۱۳۶۴ ازدواج کرد که ثمره این ازدواج فرزند دختری بنام مریم است که هنگام شهادت پدرش ۱۰ ماهه بود.
ولی باتوجه به اوج گرفتن جنگ ازرفتن به دانشگاه منصرف شد که به مادرش گفته بود مادر دانشگاه اصلی جبهه‌های جنگ هستند وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرهمدان شد و در واحد عملیات واطلاعات فعالیت خود را شروع کرد وسپس به عنوان معاون واحد پدافند هوایی ومعاون گردان انتخاب شد وسرانجام درسحرگاه جمعه تاریخ۲۶ دی ماه ۱۳۶۵ درعملیات کربلای پنج با رمز یا زهرا(س) براثر بمباران شیمیایی واصابت گلوله به سرش به آرزوی دیرینه‌اش رسیدوبه لقاالله پیوست.
فرازی از وصیت‌نامه پاسدار«شهید محمد حاتمی»
به نام خداوند بخشنده ی مهربان
خدایا شکرت می‌کنم و بارها هم می‌گویم شکر، که مرا به راه راست هدایت کردی و مرا یاری کردی تا بیاندیشم که هستم و آخر منزل من کجاست تا دل بر آن‌جا بندم ، وگرنه این دنیای چند روزه و این لذت‌های گذران و این عمر کوتاه لذتی ندارد. لذت ابدی آن‌جاست در جوار خداوند . حیف نیست واقعا انسان به جوار خداوند نرسد که جای خیلی خوبی است . حیف نیست تا پیامبران، صالحان و خوبان مانده، با بد‌ها همنشین شود؟ و به خاطرچند روز عمر بیهوده که مولا علی (ع) آن را از آب دهان بزهم پست تر می‌داند ، دل بندد . خدایا ، این همه دل بستگی که مرا از تو دور میکند از دلم بیرون کن.
واقعا ما از تو می‌خواهیم که مارا یاری کنی و الا چیزی نیستیم در مقابل تو . خدایا، دلم تنگ شده و میخواهم به سویت پر بکشم و به جور تو آیم. خدایا ، یک عر مرا زنده نگه داشتی از عهده ی امتحان توانستم بیایم .
مرا پیش خودت بر. در این لحظه‌های آخه عمر از تو می‌خواهم که مرگم را مانند کسانی که آن‌ها را دوست داری بگردانی و از تو می خواهم عاجزانه، که پدر ومادرم و همه‌ی بندگانت را بیامرزی. و یک جمله نصیحت می کنم شما را گرچه جایی که امام (ره) را داریم من چه نصیحتی به شما بکنم ….
فقط می‌گویم امام را تنها نگذارید که بخدا این دنیا پشیزی ارزش ندارد ، چون به انسان‌های بزرگوار هم وفا نکرد و اگر رو سفیدی در آخرت می‌خواهید ، امام را یاری کنید، و از همه حلالیت می‌طلبم .
خدایا خدایا ، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار ستارگان رفتند، تو خورشید را نگهدار
نام : محمد
نام پدر : امید علی
تاریخ تولد : ۱۳۴۲
محل شهادت: شلمچه – عملیات کربلای ۵ با رمز یا زهرا (س)
تاریخ شهادت : ۶۵/۱۰/۲۶
انتهای پیام/ب
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=200169
  • دیدگاه‌ها برای نگاهی کوتاه به زندگی پاسدار شهید «محمد حاتمی» بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.