• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

نمایندگان مجلس دنباله‌رو دولت نباشند

  • کد خبر : 71994
  • 02 تیر 1399 - 9:59
نمایندگان مجلس دنباله‌رو دولت نباشند

امروز مردم انتظار دارند که نمایندگانشان نه بخشی از کابینه و دنباله رو دولت بلکه وکلایی مقتدر برای احقاق حقوق مردم باشند. به گزارش عصر همدان؛ امروز بزرگ ترین تهدید برای نظام جمهوری اسلامی ایران عوامل خارجی نظیر امریکا و امثال آن نیست؛ بلکه مشکلات اقتصادی یا به عبارت ساده تر مشکلات معیشتی مردم است. […]

امروز مردم انتظار دارند که نمایندگانشان نه بخشی از کابینه و دنباله رو دولت بلکه وکلایی مقتدر برای احقاق حقوق مردم باشند.
به گزارش عصر همدان؛ امروز بزرگ ترین تهدید برای نظام جمهوری اسلامی ایران عوامل خارجی نظیر امریکا و امثال آن نیست؛ بلکه مشکلات اقتصادی یا به عبارت ساده تر مشکلات معیشتی مردم است.
اگر به اعتراضات سالهای اخیر خاصّه از دی ماه ۹۶ تاکنون نظر کنیم، در همه آنها نگرانی از به خطر افتادن معیشت، عامل اصلی اعتراضات بوده که البته عامل خارجی بر این خواسته به حق مردم موج سواری کرده و نتیجه آن چیزی جز تعطیلی مقطعی کشور و آسیب های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نبوده است.
به تعبیر رهبر انقلاب “مگس روی زخم ناشی از مشکلات و ضعف ها می نشیند، بنابراین باید زخم را خوب کنید و نگذارید بوجود آید چرا که اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، تبلیغات و فضاسازی بیگانه اثر نمی گذارد و امریکایی ها هم نمی توانند هیچ غلطی بکنند.”
مع الوصف؛ در شرایط کنونی بزرگ ترین خدمت مجلس به مردم، کمک به حل مشکلات اقتصادی مردم از طریق اختیاراتی است که بنا به قانون در اختیار آن قرار گرفته است.
امروز مردم انتظار دارند که نمایندگانشان نه بخشی از کابینه و دنباله رو دولت بلکه وکلایی مقتدر برای احقاق حقوق مردم باشند.
توصیه های رهبر معظم انقلاب در ابتدای ماموریت مهمانان جدید مجلس شورای اسلامی حقیقتا بهترین چراغ راهنما برای آنها بود که اگر ملاک عمل قرار گیرد بی تردید بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.
رهبر انقلاب در بخشی از رهنمودهای حکیمانه خود فرمودند: “آنگاه که نمایندگان با شناخت درست از شرایط و اولویت‌های کشور و با کارشناسی، حضور فعال و منظم، پاکدستی و امانتداری، وظایف خود را انجام دهند، مجلس به معنی حقیقی در رأس امور کشور خواهد بود.”
همچنین معظم له با تأکید بر اینکه «اقتصاد و فرهنگ» در صدر اولویت‌های کشور است، نمایندگان را به مسائلی همچون اولویت دادن به معیشت طبقات ضعیف، اصلاح خطوط اصلی اقتصاد مثل اشتغال و تولید و تورم، رعایت تقوا و انصاف در انجام وظایف نظارتی، موضع‌گیری‌های انقلابی در حوادث مهم و تعامل برادرانه با قوای مجریه و قضائیه توصیه کردند.
باید مهم ترین ویژگی نمایندگان مجلس پیروی از رهنمودهای معظم له باشد که دقیقاً مطابق با خواسته عموم مردم و حرف دل مردمی است که با هزاران امید در پای صندوق های رای حاضر شده اند.
رهبری و مردم نمایندگانی را می خواهند که منافع ملی آنها بر منافع شخصی و قومی و قبیله ای ارجحیت داشته باشد.
انتهای پیام/ن
هادی بختیاری
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=71994
  • دیدگاه‌ها برای نمایندگان مجلس دنباله‌رو دولت نباشند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.