• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

نمایش فریادهای مشترک بیان گر رشادت های زنان انقلابی است/ وضعیت رو به رشد تئاتر در استان همدان

  • کد خبر : 153138
  • 01 خرداد 1401 - 10:08
نمایش فریادهای مشترک بیان گر رشادت های زنان انقلابی است/ وضعیت رو به رشد تئاتر در استان همدان

وحید نظری گفت: دوسال و نیم به دلیل شیوع کرونا وضعیت تئاتر تعطیل بود اما با حضور جوانان توانمند در این عرصه قطعا تئاتر در استان همدان روبه رشد است. وحید نظری، نویسنده و کارگردان نمایش فریادهای مشترک در گفتگو با رضاحاصلی خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه از سال ۱۳۸۹ وارد حوزه نویسندگی و […]

وحید نظری گفت: دوسال و نیم به دلیل شیوع کرونا وضعیت تئاتر تعطیل بود اما با حضور جوانان توانمند در این عرصه قطعا تئاتر در استان همدان روبه رشد است.

وحید نظری، نویسنده و کارگردان نمایش فریادهای مشترک در گفتگو با رضاحاصلی خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه از سال ۱۳۸۹ وارد حوزه نویسندگی و تاتر شده است گفت: طی این سال ها در حوزه ادبیات داستانی و نمایشنامه خوانی فعالیت داشتم.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره های مختلف با کارگردان های زیادی همکاری داشته است افزود: در بخش تاتر خیابانی نیز فعالیت کرده ام و نمایش فریادهای مشترک اولین تجربه حرفه ای و شخصی من بود که نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشتم.

نظری خاطرنشان کرد: نمایش فریادهای مشترک درباره زندان های ساواک و شکنجه گاه آنان برای زنان مبارزان است که با وجود شکنجه های فراوان دست از مقاومت برنداشتند.

این هنرمند ادامه داد: ۲ خواهر که فعالیت های انقلابی دارند به دست ساواک می افتند و از حال یکدیگر خبر ندارند اما ساواک برای آنکه از آن ها اسامی انقلابیون دیگر را دریافت کند آن ها را تهدید به دستگیری خواهرانشان می کند.

وی با اشاره به اینکه این خواهران هیچ اطلاعاتی به ساواک نمی دهند افزود: در پایان قهرمانان داستان که شکنجه روحی شده اند، در تیمارستان بستری می شوند.

نظری در پاسخ به اینکه وضعیت تئاتر در استان چگونه است گفت: دوسال و نیم به دلیل شیوع کرونا وضعیت تئاتر تعطیل بود اما با حضور جوانان توانمند در این عرصه قطعا تئاتر روبه رشد است.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=153138
  • دیدگاه‌ها برای نمایش فریادهای مشترک بیان گر رشادت های زنان انقلابی است/ وضعیت رو به رشد تئاتر در استان همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.