• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

نماز جماعت در مساجد تعطیل است اما مساجد تعطیل نیست

  • کد خبر : 58342
  • 17 فروردین 1399 - 12:51
نماز جماعت در مساجد تعطیل است اما مساجد تعطیل نیست

با همه گیری بیماری کرونا در کشور یکی از تصمیماتی که برای جلوگیری از شیوع بیماری گرفته شد تعطیلی نماز جماعت در مساجد بود اما با این حال در مساجد به روی مردم نمازگزار باز است.   به گزارش عصر همدان؛ در پیام های ارسالی از سوی شهروندان عنوان شده که با وجود تصمیم بر […]

با همه گیری بیماری کرونا در کشور یکی از تصمیماتی که برای جلوگیری از شیوع بیماری گرفته شد تعطیلی نماز جماعت در مساجد بود اما با این حال در مساجد به روی مردم نمازگزار باز است.

 

به گزارش عصر همدان؛ در پیام های ارسالی از سوی شهروندان عنوان شده که با وجود تصمیم بر تعطیلی نماز جماعت در مساجد در کل کشور، گویا برخی از مساجد سطح شهر همچنان باز بوده و نماز جماعت در آنها برگزار می شود، همین موضوع باعث نگرانی خانواده هایی که افرادی مسن داشته و برای اقامه نماز به مسجد می روند شده است.

در این باره گفتگویی با دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان داشتیم که در ادامه پاسخ وی را می خوانیم.

حجت الاسلام علی اصغر زارعی، دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، در خصوص باز بودن تعدادی از مساجد و برگزاری نماز در آن مساجد گفت: با توجه به تصمیمی که در امور مساجد استان همدان گرفته شد و در شورای تبلیغ که با حضور امام جمعه شهرستان و رئیس اداره تبلیغات شهرستان به بحث گذاشته شد، تصمیم بر این شد که مساجد حق برگزاری نماز جماعت نداشته باشند.

زارعی گفت: اما تعطیلی نماز جماعت به این معنا نیست که درب مساجد باید بسته باشد چرا که پخش اذان باید از طریق مساجد انجام شود و اگر کسی بخواهد نماز فرادای خود را در مساجد بخواند نباید جلوی وی گرفته شود.

زارعی تاکید کرد: این یک تصمیم کشوری است و ما نیز باید طبق آن عمل کنیم.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=58342
  • دیدگاه‌ها برای نماز جماعت در مساجد تعطیل است اما مساجد تعطیل نیست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.