• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

نشست هم اندیشی بانکداری اسلامی و چالش های اجرایی آن در نظام بانکداری ایران

  • کد خبر : 153887
  • 09 خرداد 1401 - 9:25
نشست هم اندیشی بانکداری اسلامی و چالش های اجرایی آن در نظام بانکداری ایران

روز گذشته دانشگاه بوعلی سینا همدان میزبان نشست هم اندیشی بانکداری اسلامی و چالش های اجرایی آن در نظام بانکداری کشور با حضور نماینده ولی فقیه در استان، اساتید دانشگاه اقتصاد و حقوق بوعلی سینا و هم چنین دانشجویان این دانشگاه بود. به گزارش میلادطهماسبی خبرنگار عصرهمدان؛ آیت الله شعبانی با پاسخ به این سوال […]

روز گذشته دانشگاه بوعلی سینا همدان میزبان نشست هم اندیشی بانکداری اسلامی و چالش های اجرایی آن در نظام بانکداری کشور با حضور نماینده ولی فقیه در استان، اساتید دانشگاه اقتصاد و حقوق بوعلی سینا و هم چنین دانشجویان این دانشگاه بود.

به گزارش میلادطهماسبی خبرنگار عصرهمدان؛ آیت الله شعبانی با پاسخ به این سوال که نظام بانکی کشور ربوی هست یا خیر عنوان کرد؛ اقتصاد و علم حقوق دو علم مکمل یکدیگر هستند که با هم نظام اقتصادی سالم و رو به رشد را شکل می دهند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اقتصاد سالم و فاسد عنوان کرد؛ در تاریخ همیشه داد و ستد و قرض دادن رایج بوده است اما پرداخت وجه یا مال با نیت ربا حرام بوده و هست.

آیت الله شعبانی ضمن عنوان عواقب ربا در قرآن و احادیث عنوان کرد؛ در قرآن کریم دو گناه نابخشودنی است، یکی ربا و دیگری دوستی و معاشرت با فرد گناه کار.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ماهیت داد و ستد افزود: معامله دو کالا هم نوع و هم جنس با قیمت متفاوت به نیت سود بیشتر، ربا است.

در ادامه این نشست هم اندیشی، آقای دکتر داود جعفری سرشت استاد دانشگاه اقتصاد به بیان انواع و اقسام سود و ربا حاصل از قرض دادن وجه نقد بین افراد و همچنین بانک‌ها در قالب پرداخت وام به مردم، پرداختند.

سایر اساتید و دانشجویان نیز با عنوان نمودن سوالات و مسائل پیرامون ربا به گفتگو پرداختند.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=153887
  • دیدگاه‌ها برای نشست هم اندیشی بانکداری اسلامی و چالش های اجرایی آن در نظام بانکداری ایران بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.