• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7
نماینده ولی فقیه در استان:

نباید در نوشتن به هیچ‌کس جز حقیقت تعهد داشته باشیم

  • کد خبر : 192769
  • 18 مرداد 1402 - 9:44
نباید در نوشتن به هیچ‌کس جز حقیقت تعهد داشته باشیم
نماینده ولی فقیه در همدان گفت؛ اسلام به ما یاد داده است که قلم ما باید متعهد به حقیقت و واقعیت باشد که این موضوع باعث نجات انسان است.

به گزارش عصر همدان؛ آیت‌الله شعبانی  در روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه رسانه، تبلیغات و نوع اطلاعات‌دادن به جامعه چگونه می‌تواند جامعه را تغییر دهد، عنوان کرد: پیغمبر گرامی اسلام  در روایتی اصحاب قلم را با همان ادبیات و قدرت تهدید حاکمان، برای ادای وظیفه مورد خطاب قرار داده است.

وی افزود: هرکس در جامعه اسلامی مسئول شود اصل بر این است که او را در قیامت غل و زنجیر می‌کنند، اگر در دنیا نسبت به مسئولیت خود به عدالت رفتار کرده بود او را رها می‌کنند.

شعبانی در بیان ادامه روایت، عنوان کرد: صاحب قلم در قیامت گیر است تا فرشتگان ببینند او قلمش را در کجا بکار برده است، منظور از صاحب قلم یعنی کسی که نویسندگی او در جامعه اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه قلم بالاترین فریادهاست، تصریح کرد: بزرگترین، بالاترین و رساترین صداها توسط قلم صورت می‌گیرد، قلم مانند گفتار نبوده و ماندگاری دارد لذا معجزه آخرین پیامبر از جنس قلم بوده و مکتوب است.

وی با بیان اینکه اگر این قلم در راستای تعالی جامعه، اعتلای فرهنگ جامعه، اطاعت خدا و گسترش ادب جاری شد باعث رستگاری است، اگر قلم در راه معصیت خدا جاری شد و فرهنگ نادرست، غیر اخلاقی، غیر دینی را در جامعه را گسترش داد آن قلم در باطن جامعه را به آتش می‌کشاند.

شعبانی با تاکید بر اینکه نباید به هیچ‌کس جز حقیقت تعهد داشته باشیم، گفت: اسلام به ما یاد داده است که قلم ما باید متعهد به حقیقت و واقعیت باشد که این موضوع باعث نجات است.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایام انتخابات نزدیک است، قطعاً در کشور اختلافات سیاسی داریم، بعضی از مردم واقعاً ناراحت هستند و حق هم دارند، اما در آنجایی که مسئله منافع ملی کشور باشد باید حضور داشته باشیم.

وی اذعان داشت: ممکن است نگاه‌های سیاسی ما باهم فرق داشته باشد اما منافع همه ملت به هم گره خورده است، لذا مسئله انتخابات به تحقق منافع ملی کمک می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه خیلی مهم است که نماینده مجلسی که انتخاب می‌کنیم قانون را بشناسد و قانونگذاری را بفهمد، یادآور شد: اگر فرد توانمندی را در راستای نوشتن قانون و نقش قانون می‌شناسید حتماً حمایتش کنید.

 

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192769
  • دیدگاه‌ها برای نباید در نوشتن به هیچ‌کس جز حقیقت تعهد داشته باشیم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.