• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

میزبانی پنج ساله همدان از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

  • کد خبر : 120139
  • 15 تیر 1400 - 8:53
میزبانی پنج ساله همدان از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

احمدرضا احسانی گفت: با حضور استاندارد همدان در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد، تفاهم نامه برگزاری پنج ساله تئاتر بین المللی کودک و نوجوان امضا شد و تا سال ۱۴۰۴ همدان میزبان این جشنواره است. به گزارش عصر همدان؛ احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در همایش ادبی گویش های محلی استان […]

احمدرضا احسانی گفت: با حضور استاندارد همدان در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد، تفاهم نامه برگزاری پنج ساله تئاتر بین المللی کودک و نوجوان امضا شد و تا سال ۱۴۰۴ همدان میزبان این جشنواره است.

به گزارش عصر همدان؛ احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در همایش ادبی گویش های محلی استان همدان در باغ سپنتا ملایر با اشاره به جایگاه گویش های زبان اظهار کرد: از زبان به عنوان یکی از عناصر انسجام بخش در کشورهای مختلف نام برده می شود که باعث انسجام ملی و تحکیم داخلی و هویت دادن به یک ملت می شود.

وی با بیان اینکه گویش های محلی به عنوان شاخ و برگ درخت تنومند زبان شناخته شده که هویت یک ملت را تشکیل می دهند، تصریح کرد: کشور ایران رنگین کمانی از خرده فرهنگ ها است و ۳۹ گویش مختلف در کشور ثبت شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تاکید کرد: حذف گویش ها به غیرعمد و غیرارادی در حال انجام است و رسانه ها باید در این بحث تلاش کنند و باید توجه کرد که مدرنیته شدن با از بین بردن سنت بیهوده است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه ادبیات و فرهنگ گلستانی است که گویش ها گل های زیبای آن هستند عنوان کرد: باید در حوزه فرهنگ در راستای تقویت هویت ملی، فرهنگی و دینی و بخصوص در بحث گویش های محلی و خرده فرهنگ ها تلاش کنیم.

احسانی با بیان اینکه همدان رنگین کمانی از فرهنگ ها و گویش ها است، تاکید کرد: برای گویش های محلی با توجه به ظرفیت استان همدان ساز و کار در اداره کل دیده شده است و ادارات شهرستانی توجه ویژه به این امر داشته باشند و همه ساله شاهد برگزاری اینگونه همایش تا باشیم.

وی با تبریک فرا رسیدن روز قلم عنوان کرد: اهمیت قلم بر همه مشخص است و قلم زبان عشق و خرد و تعقل و روشنگری و وسیله ارتباط با گذشتگان و تاریخ و تمدن ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه قلم ما انسانها را در کره خاکی به همه وصل می کند، تصریح کرد: قلم در تعالیم اعتقادی و تمدن اسلامی و آیات قرآن بهترین وسیله انقال ارزش ها است.

وی با اشاره به امضا تفاهم نامه در وزارت ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: با حضور استاندارد همدان در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد تفاهم نامه برگزاری پنج ساله تئاتر بین المللی کودک و نوجوان امضا شد و تا سال ۱۴۰۴ همدان میزبان این جشنواره است.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=120139
  • دیدگاه‌ها برای میزبانی پنج ساله همدان از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.