• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
یادداشت:

میراث‌فرهنگی بهار در سکوت

  • کد خبر : 213259
  • 05 فروردین 1403 - 8:25
میراث‌فرهنگی بهار در سکوت
با فرا رسیدن عید نوروز، ادارات میراث فرهنگی و صنایع گردشگری در شهرستان‌های مختلف اقدام به اجرای برنامه به‌منظور جذب گردشگر و معرفی آن شهرستان به گردشگران می‌نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ با فرا رسیدن عید نوروز، ادارات میراث فرهنگی و صنایع گردشگری در شهرستان‌های مختلف اقدام به اجرای برنامه به‌منظور جذب گردشگر و معرفی آن شهرستان به گردشگران می‌نماید.

اما اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری شهرستان بهار انگار برنامه‌ای برای بالا بردن جذب گردشگر ندارد.

تقریباً اوایل سالِ گذشته بود که مطالبه احداث موزه مردم شناسی مشاهیر بهار انجام شد و وعده‌هایی نیز در این زمینه داده شد اما هیچ قدمی برای احداث موزه مردم شناسی مشاهیر در بهار انجام نشد.
شهرستان بهار به‌سبب موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های فراوان گردشگری، موقعیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر در استان را دارا می‌باشد.

شهر جهانی لالجین، روستای تاریخی پرلوک، کاروانسراها، بناهای تاریخی و صنایع دستی زیبا از نقاط قوت و مستعد جذبِ گردشگر در شهرستان بهار می‌باشد.

در همین روزهای گذشته بود که اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگریِ یکی از شهرستان‌های همجوار اقدام به برپایی مراسم پرواز بادبادک‌ها در کنار یک تالاب نمود که این کار، خود حرکتی خوب برای مردم و جذب گردشگر از شهرهای اطراف نیز بود.

اما اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری شهرستان بهار حتی با دارا بودن چنین فضایی در حاشیه رودخانه فصلی بهار که الان فضایی زیبا را داراست، از برگزاری چنین برنامه‌ای هم دریغ نموده است و هیچ اطلاع رسانی و خبری هم از برنامه‌های آن اداره به مناسبت نوروز،در فضای مجازی نیست.

امید است مسئولین، نقد در ضعف عملکرد را پذیرا باشند و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در لالجین را که هرساله توسط مردم برپا می‌شود را دستاورد جذب گردشگر در اداره خود قلمداد ننمایند.

انتهای گزارش/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213259
  • دیدگاه‌ها برای میراث‌فرهنگی بهار در سکوت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.