• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

موفقیت در مهار کرونا، الگوی حل مشکلات اقتصادی کشور باشد/امام خمینی(ره)، فردی فراتر از زمان و مکان

  • کد خبر : 154463
  • 13 خرداد 1401 - 17:56
موفقیت در مهار کرونا، الگوی حل مشکلات اقتصادی کشور باشد/امام خمینی(ره)، فردی فراتر از زمان و مکان

شماری از ائمه جمعه شهرستان های استان همدان گفتند: امام شخصیتی جامع و بین المللی داشته اسطوره مقدسی در ذهن مردم است. دشمنان می خواهند سیره و روش و عمل امام بزرگوار را تخریب کنند که بحمدالله رهبر معظم انقلاب به خوبی راه امام را با قدرت و صلابت ادامه دادند. به گزارش عصرهمدان؛ نماز […]

شماری از ائمه جمعه شهرستان های استان همدان گفتند: امام شخصیتی جامع و بین المللی داشته اسطوره مقدسی در ذهن مردم است. دشمنان می خواهند سیره و روش و عمل امام بزرگوار را تخریب کنند که بحمدالله رهبر معظم انقلاب به خوبی راه امام را با قدرت و صلابت ادامه دادند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه شهرستان های سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌ امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران با بیان اینکه اجرای حدود الهی در جامعه در دوران غیبت بر عهده ولایت فقیه است اظهار کرد: در ۱۴۰۰ سال گذشته مسئله ولایت فقیه مطرح بوده و علمای بسیاری در دوران مختلف به آن اشاره کردند.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) توانست این اصل مترقی را به میان جامعه بیاورد و به مردم معرفی کند افزود: آنچه علما در طول سالیان سال خون دل خوردند و نشد، اما امام(ره) آن را با همراهی مردم اجرایی کرد.

 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به مردم اعتماد کامل داشت، گفت: تفاوت امام راحل با علما در دوره‌های گذشته همین مردم بودند و وقتی عده‌ای خدمت ایشان می‌رسیدند و ادعا می‌کردند  «مردم کم آورده‌اند!» می‌فرمودند «شما آنها را نمی‌شناسید، مردم زمان ما از مردم زمان پیامبر و امامان هم بهتر هستند» که مردم هم به خوبی این مسئله را نشان دادند.

 

شعبانی ادامه داد: به گفته امام خمینی(ره) زحمات حکومت را مردم کشیدند بنابراین سخنان بسیاری درباره  اهمیت دادن به آنها و نقش آنها مطرح کرده‌اند و تأکید فراوان دارند که روحانیت باید در کنار مردم قرار گیرند.

 

شعبانی خاطرنشان کرد: پس از اینکه در رفراندوم ۱۲ فروردین جمهوری اسلامی رأی آورد، امام خمینی(ره) فرمودند که صرف اینکه جمهوری اسلامی رأی آورده کافی نیست، باید دنبال تحقق جمهوری اسلامی باشیم و به صرف اسم آرمان‌های اسلام محقق نمی‌شود بلکه باید عمل کرد.

 

وی با بیان اینکه اگر به آرمان‌های انقلاب عمل کنیم، کشور نجات پیدا می‌کند، عنوان کرد: وقتی می‌توانیم بگوییم حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی هستیم که دادگاه، فرهنگ، بازار، مدارس و قانونگذاری ما اسلامی باشد.

 

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مشکلات به صرف گفتن حل نمی‌شود و به فرموده امام خمینی(ره) موفقیت ما دو شرط دارد، افزود: اول باید روحیه انقلابی را حفظ کنیم به طوری که امروز هم مشکل‌گشای کشور برگشت به آرمان‌های انقلاب و امام(ره) و توجه به مواضع مستحکم و محافظت از آنها است.

 

شعبانی اضافه کرد: دومین مسئله حفظ روحیه ایمانی است، ایمان به پروردگار و اعتقاد به امدادهای غیبی کمرنگ نشود، دشمن هم این موارد را مورد هدف قرار داده چراکه می‌داند شکست او در گرو بازگشت به آرمان‌های اصیل انقلاب است.

 

ملت توهین به مقدسات را نمی‌پذیرند/ مسؤولان امر با متخلفان برخورد کنند

 

وی با بیان اینکه دشمن یا به آرمان‌های انقلاب یا به روحیه ایمانی مردم ما حمله می‌کند، تصریح کرد: امروز برخی از مطالباتی که مردم دارند همان آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی بوده که اجرایی نشده است.

 

امام جمعه همدان یادآور شد: این اسلام بود که طاغوت و بیگانگان را از کشور بیرون کرد و امروز می‌بینیم چقدر علیه اسلام هجمه می‌کنند و فیلم‌های موهن علیه آن می‌سازند به مانند همین جشنواره اخیر که فیلمی ساختند و خطای یک فرد را به مقدسات نسبت می‌دهند.

 

شعبانی خاطرنشان کرد: وقتی ما در عرصه فرهنگی و سینمایی نتوانیم خودمان را به درستی نشان دهیم، دشمن مسائل را وارونه نشان می‌دهد و خطاهای فردی را به پای نظام و اسلام می‌گذارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت به مردم آبادان گفت: در این نقطه بسیاری از مردم عزیز ما آسیب دیدند و عزیزان خود را از دست دادند، در مقابل بیگانگان خطاهای فردی و فساد برخی از افراد را به حکومت، نظام و انقلاب نسبت می‌دهد و اسلام‌هراسی می‌کنند که باید مراقب این توطئه‌ها بود.

 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه توقع مردم ما این است که با افرادی که توهین می‌کنند، برخورد قانونی شود، عنوان کرد: ملت توهین به مقدسات را نمی‌پذیرند و انتظار داریم مسؤولان امر با متخلفان برخورد کنند.

 

شعبانی در ادامه با اشاره به فصل اجاره‌ مسکن گفت: گاهی از موارد تا ۸۰ درصد افزایش اجاره‌ها را داریم پس از مسؤولان می‌پرسم آیا کسی پاسخگوی این افزایش اجاره‌بها‌ است یا نیست؟ آیا مسؤولی برای نظارت است؟ آیا متولی است پاسخی به مردم دهند.

 

وی با بیان اینکه از وزارت بهداشت و کادر درمان به خاطر صفر شدن مرگ و میر بیماران کرونایی  تشکر می‌کنیم، اظهار کرد: ما واکسن داخلی تولید و بر این مشکل غلبه پیدا کردیم پس می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

 

امام جمعه همدان اذعان کرد: دولت در حوزه اقتصادی نیز بررسی کند مشکل کجای کار است چرا در حوزه بهداشتی و بیمه مشکلات حل شد اما در حوزه اقتصادی حل نمی‌شود؟ باید این مسئله به درستی ریشه‌یابی و مشکل حل شود.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: امام خمینی(ره) درباره خصوصیات و شخصیت مقام معظم رهبری می فرمایند ایشان در همه جا حاضر واقعه بوده و نعمتی است که خدا به ما داده است و بر اساس همین فرمایشات امام بود که خبرگان به سراغ ایشان رفتند و پس از رحلت امام ایشان را به عنوان ولی فقیه انتخاب کردند.

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب سابقه طولانی در مبارزات داشتند و فرزند راستین امام راحل بودند و راه و روش انقلاب و امام را به خوبی تداوم بخشیدند.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها افزود: جنگ دشمنان با ما یک جنگ ترکیبی یعنی در همه عرصه های رسانه ای، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و باید در این جنگ هوشیار باشیم و با دشمنان مقابله کنیم.

وی عنوان کرد: لازمه انقلابی بودن مدیریت جهادی و مردمی است و امروز خوشبختانه دولتی سر کار است که خدا را شکر پا به کار است و در بین مردم حضور دارد و همه مدیران نیز باید اینطور باشند و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند تا دشمنان نا امید شوند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: مسئولان باید در بین مردم باشند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند و حل کنند و این مردمی بودن بسیار مهم و اثر گذار است.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: آمریکا درصدد خلع سلاح ما است و آنها می خواهند ما قدرت دفاعی نداشته باشیم و نفوذ راهبردی ما در منطقه را می خواهند از بین ببرند و این خواسته آنها است و زیاده خواهی می کنند و بهانه می آورند.

وی بیان کرد: امروز ایران اسلامی قدرتمند است و دشمنان هرکاری هم بکنند نمی توانند به ما ضربه بزنند و دوران تهدید و قلدری آمریکا گذشته است‌.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها عنوان کرد: فیلم توهین آمیز به ساحت امام رضا(ره) و مقدسات ما در ادامه همان جنگ ترکیبی و رسانه ای است که باید در این عرصه نیز به مقابله با دشمنان بپردازیم.

وی در پایان گفت: امام شخصیتی جامع و بین المللی داشت و ایشان اسطوره مقدسی در ذهن مردم است و دشمنان می خواهند سیره و روش و عمل امام بزرگوار را تخریب کنند که بحمدالله رهبر معظم انقلاب به خوبی راه امام را با قدرت و صلابت ادامه دادند.

تویسرکان

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه سیزدهم خرداد با اشاره به ویژگی های برجسته امام راحل(ره)، گفت: می طلبد تا مردم با همت خود مراسم ارتحال امام عظیم الشأن انقلاب را به خوبی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی بودند، اظهار کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی، با رسالت و روشنگری خود؛ اسلام واقعی را به مردم نشان و آن را از خطر تحریف نجات دادند.

خطیب نماز جمعه توسرکان با بیان اینکه روح الله خمینی فانی در الله بودند، افزود: امام راحل دین را در حوزه اجتماعی و سیاست و علمی به دنیا معرفی کردند و هرچه اسلام دارد از روشنگری های خمینی کبیر رحمت الله علیه دارد.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: امام(ره) ثابت کردند که دین اسلام دین علم است و اسلام را در عالم معاصر زنده کردند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ صدایی در قرن بیستم مثل صدای خمینی کبیر(ره)، جهان را به لرزه در نیاورد و طلسم ظلم و طاغوت را شکستند.

امام جمعه تویسرکان گفت: ایشان در مقابل ظالمان عالم ایستادند و به برکت و پشتوانه مردم حضرت امام(ره) قیام اسلام ناب را تکمیل کردند و بصیرت داشتن در هر عصری برای حمایت رهبران دین لازم است.

بهار

حجت الاسلام علی اصغر زارعی اظهار کرد: خوشبختانه آمار فوتی های کرونا در کشور به صفر رسیده، کجایند سلبریتیها و نادانهایی که نظام را زیر سوال می بردند و خطاب به نخست وزیر کانادا عجز و التماس میکردند و خود را به ذلت کشیده بودند اگر ذره ای انصاف در وجودشان بود امروز باید از نظام و انقلاب و رهبر حکیم عذر خواهی کنند چرا که ما در اوج تحریم و بدترین شرایط و هجمه به این خودکفایی در واکسن رسیدیم و آمار مرگ و میر کرونا را به صفر رساندیم.

امام جمعه موقت شهرستان بهار در نماز جمعه این هفته شهر بهار با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی با اشاره به حکمت ۲۸۹ نهج البلاغه، یازده صفت برجسته برای برادر دینی نقل کرده است که از نگاه امیرالمومنین یک انسان ایده آل که مورد تایید برای سنجش دیگران باشد یازده صفت را باید داشته باشد.

حجت الاسلام علی اصغر زارعی اظهار کرد: یکی از چیزی که باعث بزرگی انسان میشود این است که دنیا در چشم انسان کوچک باشد، ای مومنان اگر میخواهید در چشم علی بزرگ باشید باید هر آنچه غیر از خدا و منصوب به خدا مثل(ثروت، قدرت، پول دوستی، ملک دوستی، شهوت و…) باید در نظر ما کوچک باشد که اگر غیر از آن باشد ما کوچک میشویم.

حجت الاسلام زارعی تصریح کرد: اگر دیدی دنیا در نظرت بزرگ است بدان که خیلی کوچکی، قدر و اندازه خودت را بدان که کوچکی یا بزرگ! قدر و اندازه خودمان را بدانیم که کوچکم یا بزرگ، به همان میزان که خدا در نظر ما بزرگ باشد دنیا به همان میزان در نظرمان کوچک تر میشود و هر چقدر دنیا بزرگ شود نشان دهنده ی حقیر بودن ما است و نشاندهنده این است که خدا برای ما خوب تعریف نشده که اگر خوب تعریف شده بود دنیا در نظرمان بزرگ نبود پس اگر میخواهیم خداوند در نظرمان بزرگ و دنیا در نظرمان کوچک شود باید سیر در آفاق و سیر در انفس داشته باشیم درون خود و بیرون از وجود خود و مخلوقات را مطالعه کنیم.

امام جمعه موقت بهار با اشاره به مناسبت های پیش رو و تبریک دهه ی کرامت گفت: چهاردهم خرداد که به معنای واقعی کلمه از ایام الله هست را پیش رو داریم و باید یاد و نام امام راحل عظیم الشان و کسانی که سالها مبارزه کردند و شکنجه ها کشیدند تا این نظام و انقلاب برای ما با عظمت بماند و مقام معظم رهبری را بدانیم و چه به جا و بحق مقام معظم رهبری فرمود که “این انقلاب بی نام خمینی، در هیچ جای جهان شناخته شده نیست”؛ امام خمینی به عنوان یک شخصیت جامع است و ویژگی ها علم و عرفان و جهاد و مبارزه و ویژگی هایی که از ائمه شنیده و خوانده بودیم در غیر معصوم دیدیم وشنیدیم و محقق شد؛ وقتی امام راحل به عرصه روزگار آمد این ویژگی ها قابل باورتر شد وقتی که یک روحانی با دست خالی و بدون توپ و تانک و موشک میتواند بزرگترین هیمنه استکبار را نابود و ابرقدرت جهان را به زانو در آورد میشود پیغمبر هم درمقابل ابوسفیان، موسی در برابر فرعون و ابراهیم در مقابل نمرون، علی در مقابل معاویه و حسین دربرابر یزید بایستد.

حجت الاسلام زارعی اذعان کرد: به عینه دیدیم تمام دنیا توانشان را جمع کردند تا انقلاب نوپا را نابود کنند اما نتوانستند ۴۳ سال هر چه داشتند پای کار آوردند و آن روز که امام گفت سربازان من در گهواره اند خیلی ها حتی نزدیکان امام باور نمی کردند که ۲۲ بهمن انقلاب پیروز شود اما وقتی اراده خدا و شناخت سنت خدا و اعتقاد به خدا باشد و خدا او را پیروز میکند و امروز نیز یک عده تلاش مذبوحانه میکنند که انقلاب خمینی به پایان رسیده و این آرزو را به گور خواهندبرد و انشاءالله این انقلاب به دست صاحب اصلی خود میرسد.

وی افزود: خوشبختانه آمار فوتی های کرونا در کشور به صفر رسیده، کجایند سلبریتیها و نادانهایی که نظام را زیر سوال می بردند و خطاب به نخست وزیر کانادا عجز و التماس میکردند و خود را به ذلت کشیده بودند اگر ذره ای انصاف در وجودشان بود امروز باید از نظام و انقلاب و رهبر حکیم عذر خواهی کنند چرا که ما در اوج تحریم و بدترین شرایط و هجمه به این خودکفایی در واکسن رسیدیم و آمار مرگ و میر کرونا را به صفر رساندیم.

حجت الاسلام زارعی اضافه کرد: همچنان سم پاشیهایی میشود و کسانی بدنبال تضعیف این نظام هستند و به دنبال توهین به مقدسات مردم شیعه هستند و فیلم نامقدس نیز نشان از ضعف آنهاست که هنرپیشه معلوم الحال جایزه جشنواره را میبرد و قابل ذکر است که قبل از انقلاب در این جشنواره کذایی عمدتا یکی یا دوتا جایزه به فیلم ایرانی داده شده و بعد از انقلاب در ۴۳ سال ۴۲ فیلم از جشنواره جایزه گرفتندکه ۹۹ درصد فیلم هاسیاه نمایی از ایران داشتند و برای القای بدبختی و وضعیت بد ایران بوده و بعضی ها به اسم هنرمند که این اسم را به یدک میشکند “به جز هنرمندان اصیل و انقلابی و وطن دوست” عمدتا افکارشان تحت سیطره عنکبوت و اختاپوس رسانه غرب است و اختیاری از خودشان ندارند و خدا نکند روزی را ببینم که جوان و نوجوان ما تحت تاثیر جو روانی رسانه ای دشمن قرار بگیرند و حرف های آنان را تکرار کنند.

گل تپه

حجت الاسلام عبدالحسین راثی خطیب بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد: خداوند در هر لحظه از زندگی انسان هارا امتحان می کند و این آزمون فقط در سختی‌ها نیست بلکه در آسانی‌ها نیز وجود دارد.

وی افزود: نماز یک امتحان است، اینکه چگونه کجا و در چه زمانی خوانده شود و اول سوره تبارک نیز به این موضوع اشاره شده است و صرفا در فقر و‌ غنا امتحان صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه بخش گل تپه ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) گفت: امام خصلت‌های زیادی داشتند اما دلیل محبوب‌القلبوبی و سر منشأ تمام خصلت‌های نیک ایشان خداپرستی و‌خلوص الهی در نیت‌هایشان بود.

وی با اشاره به خلوص نیت در وجود انسان ها افزود: خالص بودن در انجام نیت‌های الهی بسیار مهم است نیت یعنی انگیزه‌ای که باعث می‌شود کاری را انجام دهیم و‌ چه چیزی بهتر از اینکه انگیزه‌مان فقط خدا باشد.

وی با حمایت از تحولات صورت گرفته در دولت کار و کرامت بیان کرد: طی ۲۰ سال گذشته مجلس و دولتمردان به این نتیجه رسیده بودند که باید اصلاحات اقتصادی انجام شود، ولی مرد عمل در این زمینه پیدا نشد تا اینکه رئیس جمهور کشورمان در این برهه از زمان این اقدام مهم اقتصادی را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه ارز یارانه‌ای فرصت را برای سودجویان و رانت خواران فراهم می‌کند افزود: برخی سودجویان از این راه میلیارد‌ها تومان سود نصیب خود کردند و این اصلاحات اقتصادی جلوی قاچاق کالا به کشور‌های همسایه را نیز می‌گیرد.

امام جمعه گل تپه با از عصبانیت دشمنان نظام از این حرکت دولت عنوان کرد : دشمنان و رانت خواران از اجرای این طرح خشمگین هستند و همه تلاش خود را برای خنثی کردن این طرح بکار بستند و این نشانه اهمیت و مفید بودن این اصلاحات اقتصادی است.

راثی در انتها ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت خاطر نشان کرد:اهل بیت (ع) در کرامت الگوی ما هستند و شیعیان باید در سبک زندگی، کرامت و بزرگواری را از آنها بیاموزند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=154463
  • دیدگاه‌ها برای موفقیت در مهار کرونا، الگوی حل مشکلات اقتصادی کشور باشد/امام خمینی(ره)، فردی فراتر از زمان و مکان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.