• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

اراده ملت، عامل اصلی پیروزی در دفاع مقدس است

  • کد خبر : 198118
  • 31 شهریور 1402 - 15:20
اراده ملت، عامل اصلی پیروزی در دفاع مقدس است
نماینده ولی فقیه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه گفت: در هشت سال دفاع مقدس، آنچه باعث پیروزی و ایستادگی کشور شد، اراده یک ملت برای قیام الله بود، نه تجهیزات و ادوات نظامی.

به گزارش عصر همدان؛ نماینده ولی فقیه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: در هشت سال دفاع مقدس، آنچه باعث پیروزی و ایستادگی کشور شد، اراده یک ملت برای قیام الله بود، نه تجهیزات و ادوات نظامی.

آیت الله شعبانی افزود: فرزندان و جوانان با اراده و ایمان همچون سد در مقابل دشمنان ایستادگی کردند. نماینده ولی فقیه در همدان گفت: ارتش کشورهای دیگر تنها برای خاک می‌جنگند، اما نیروهای مسلح ما نه تنها برای خاک، که برای خدا، اسلام و ارزش‌های الهی می‌جنگند.

وی افزود: آنچه در بازوان یک ملت تولید قدرت می‌کند، قدرت عظمت و اراده حضور در فی سبیل‌الله است نه قدرت‌های پوشالی و ظاهری. در جنگ بدر، تجهیزات و قدرت دشمن قابل مقایسه با لشکر پیامبر(ص) نبود، اما اولین جنگی که جامعه اسلامی به پیروزی رسید، همین جنگ بدر بود.

آیت الله شعبانی عنوان کرد: جنگ امروز جنگ ترکیبی است، در جنگ ‌ترکیبی، دشمن به ذهن و ایمان جوانان و ملت به عنوان مولفه اصلی حمله کرده است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به امریکا گفت: این سفر به اهمیت احترام به قرآن و تکریم و توجه به خانواده، در نشست سازمان ملل قابل تقدیر است و صدای ما رساتر از سال‌های قبل بود و هر وقت در کشور وحدت حاکم باشد در عرصه ملی و بین المللی نیز پر قدرت‌تر عمل خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به پشت سر گذاشتن سالگرد اغتشاشات سال قبل عنوان کرد: هفته‌های اخیر دشمن بارها به دنبال ایجاد بحران در کشور بود، اما همه مردم کشور دست رد بر سینه دشمن زدند و باید از مردم ایران اسلامی و به‌خصوص جوانان که دشمن را مأیوس کردند تقدیر کرد.

وی افزود: قدرت نظامی کشور در کنار همراهی مردم باعث خنثی شدن توطئه دشمنان می‌شود اما مسئولان نباید خواسته به حق مردم در زمینه رفع مشکلات اقتصادی را فراموش کنند.

آیت الله شعبانی با توجه به فرارسیدن مهر باه و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: از وزارت آموزش و پرورش می‎خواهیم تا هر چه سریع‌تر وضعیت مدیریت آموزش و پرورش استان را مشخص کند.

وی افزود: همچنین کمبودهایی که در زمینه معلم و زیر ساخت‌ها وجود دارد در آغاز سالتحصیلی باید رفع شود و توجه ویژه به مسئله تربیت و پرورش از ضرورت‌ها در عرصه آموزش و پرورش است.

مواضع منطقی و با اقتدار رئیس جمهور در سازمان‌ملل نتیجه مقاومت مردم است

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: همانطور که امام راحل فرمودند جنگ تحمیلی نشان دهنده عظمت و قدرت اسلام است و حماسه‌ای بی نظیر در طول تاریخ است.

وی اظهار داشت: دشمنات منافقین و تجزیه طلب‌ها و فتنه‌گرها و صدام را به جان انقلاب انداختند و علی رغم آن همه دشمنی ولی ایران اسلامی پیروز شد و دشمنان ناامید شدند که این واقعا عظمت اسلام بود.

امام جمعه نهاوند افزود: این ۴ دهه ثابت کرد که مردم ایران اسلامی در هر سطحی و در هر چالشی می توانند بر مشکلات پیروز شوند و واقعا هم همین طور بوده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است که باید از آن استفاده شود و صلابت و اقتدار و ایمان رزمندگان به مردم نشان داده شود و در این بخش متاسفانه کم کاری شده است.

حجت الاسلام مغیثی گفت: هدف جنگ نابودی ایران بود و در این جنگ منافقین و همه دشمنان به اهدافشان نرسیدند و این نتیجه مقاومت مردم و ایستادگی آنها در مقابل دشمنان بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل اشاره کرد و اظهار داشت: سخنرانی آیت الله رئیسی و مواضعشان منطقی و مستند و از موضع قدرت و اقتدار بود که این موضع‌گیری ثمره مقاومت این مردم است.

امام جمعه نهاوند افزود: دشمنان می‌دانند ایران اسلامی دیگر مانند گذشته نیست و امروز ما قدرتمند هستیم و فریاد رسانه‌های وابسته هم از اقدامات و اقتدار ایران اسلامی بلند شده است‌.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در این ایام بازخوانی وضعیت کشور در دوران دفاع مقدس و سال‌های بعد از جنگ و بیان پیشرفت‌ها برای جوانان ضرورت دارد و باید گفته شود چه پیشرفتهای عظیمی در این مدت داشته ایم.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش باید با هم باشند یعنی هم بچه ها باسواد باشند و هم تربیت اسلامی داشته باشند تا به عنصری مفید برای آینده انقلاب اسلامی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: نسل جوان با فضای مجازی بیش از حد مأنوس شده است و باید فکری برای این موضوع شود و نباید شب و روز بچه ها را با فضای مجازی تنها بگذاریم و در این راه باید والدین نظارت و مراقبت داشته باشند.

دفاع ایثارگران نه تنها از تمامیت ارضی بلکه دفاع از هویت علوی و حسینی ملت بود

امام جمعه شهر اسدآباد با بیان اینکه ایثارگران ما علاوه بر دفاع از تمامیت ارضی، از هویت ملت که اسلامی، علوی و حسینی است، دفاع کردند، گفت: برآیند دو جریان دومکرات آمریکا، ترامپ دیوانه و بایدن بی‌هوش و حواس شده درحالی که برآیند حسینی وجود امثال مقام معظم رهبری، سیدحسن نصرالله و شهیدانی چون سلیمانی و حججی و آرمان علی‌وردی است که عظمت‌شان عالم را بهت‌زده کرده است.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در دیدار با جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس، فرمانده و نیروهای سپاه پاسداران و بسیج، معاون سیاسی فرماندار، جمعی از مسئولان دولتی شهرستان اسدآباد، با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار اخیرشان، گفت: دفاع از تمامیت ارضی مردانگی و عرضه میخواهد، البته نزد همه انسان‌های دنیا ارزشمن د است، بلاخره انسان باید از حریم خود دفاع کند و نباید توسری خور باشد، انسان شجاع از حریم و تمامیت ارضی خود دفاع میکنند.

امام جمعه شهر اسدآباد با مقایسه ایثارگران دفاع مقدس با دفاع دیگر مردمان کشورها از کشورشان، گفت: ایثارگران ما کلاسشان خیلی بالا بود و ارزش‌شان بالاست، چرا که علاوه بر دفاع از تمامیت ارضی، از هویت ملت، هویت اسلامی، علوی و حسینی مردم دفاع کردند.

وی با یاداوری این جمله از شهید سلیمانی که «ما ملت امام حسینیم»، گفت: تمام دفاع از انقلاب و میهن و جمهوری اسلامی، دفاع از هویت حسینی است، بنابراین ارزش شهدا و ایثارگران ما بالاست، البته نه تنها از هویت حسینی دفاع کردند بلکه این هویت را به جهان نشان دادند، عظمت هویت حسینی به عالم معرفی کردند، لذا کرور کرور جذب این هویت می‌شوند.

حجت‌الاسلام موحدی ادامه داد: اینکه می‌بینید انگلیس خبیث این همه برای شیعه انگلیسی هزینه می‌کند، چون می‌داند شیعه ناب سکه رایج عالم است.

وی با بیان اینکه طبق دو نظرسنجی در آمریکا، ۸۴ درصد مردم آمریکا از نظام سیاسی هر دو جریان دموکرات آمریکا ناراحت و خسته شد‌ه‌اند، افزود: برآیند یک جریان دومکرات در آمریکا، ترامپ دیوانه و برآیند جریان دیگر حاکم در این منطقه، بایدن بی‌هوش و حواس، علاف و خل شده است.

امام جمعه شهر اسدآباد خاطرنشان کرد: برآیند جریان حسینی وجود امثال مقام معظم رهبری، سیدحسن نصرالله و شهیدانی چون سلیمانی و حججی و آرمان علی‌وردی شده است که همه عالم، حتی دشمن و مستکبرین هم در آن خیره مانده‌اند، این چه عظمت و فرهنگ و صلابتی است.

وی با بیان اینکه همه ادیان اعتقادتان به منجی دارند و عطر منجی آنچنان در جهان پیچیده که البته بسترسازی آن از دفاع مقدس رخ داده است، افزود: می‌خواهند عالم با شیعه انگلیسی جامعه را منحرف کنند، اما کورخوانده‌اند، گرایش به سمت شیعه ناب محمدی را کند کردند اما در دنیا این گرایش به شیعه ناب محمدی زیاد است.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=198118
  • دیدگاه‌ها برای اراده ملت، عامل اصلی پیروزی در دفاع مقدس است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.