• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
شهردار ملایر:

ملایر با شهر کوکند ازبکستان خواهرخوانده می‌شود

  • کد خبر : 198248
  • 03 مهر 1402 - 8:43
ملایر با شهر کوکند ازبکستان خواهرخوانده می‌شود
شهردار ملایر گفت: با توجه به ظرفیت منبت شهر کوکند(خوقند) ازبکستان و استعدادها و توانمندی‌های شهر ملایر به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت ، موضوع پیوند خواهر‌خواندگی بین این دو شهر منعقد می‌شود.

به گزارش عصر همدان؛ مجید فرجی با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجمع شهرهای جهانی صنایع دستی در کشور ازبکستان اظهار کرد: در این اجلاسیه «دکتر مریم جلالی» معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی با توجه به ظرفیت منبت شهر کوکند(خوقند) ازبکستان و استعدادها و توانمندی‌های شهر ملایر به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت ، موضوع پیوند خواهر خواندگی بین این دو شهر را با هدف نزدیکی بیشتر بین ایران و ازبکستان در حوزه صنایع دستی پیشنهاد داد.

وی گفت : این موضوع با استقبال و موافقت شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر ملایر قرار گرفت و انعقاد تفاهم‌نامه و موارد بعدی در بهمن ماه اتفاق خواهد افتاد.

شهردار ملایر بیان کرد: این اتفاق فرصت‌های خوبی از جنبه‌های مختلف برای ملایر ایجاد می‌کند ، توسعه تبالات اقتصادی، رونق گردشگری، گسترش مراودات فرهنگی، تبادل تجربیات در زمینه صنایع دستی و افزایش تعاملات بین‌المللی رهاوردهای پیوند این خواهرخواندگی است.

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=198248
  • دیدگاه‌ها برای ملایر با شهر کوکند ازبکستان خواهرخوانده می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.