• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5

مطالبه زائران افزایش شعب توزیع ارز اربعین

  • کد خبر : 194000
  • 28 مرداد 1402 - 9:17
مطالبه زائران افزایش شعب توزیع ارز اربعین
در فهرست شعب اعلام‌شده ۶ بانک کشور برای عرضه ارز اربعین فقط چند باجه پست‌ بانک برای این کار در نهاوند در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش عصر همدان، بانک مرکزی لیست شعب عرضه ارز اربعین حسینی از طریق شش بانک عامل در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد و در بین این بانک‌ها اسمی از بانک‌های اصلی شهرستان وجود ندارد.

بر این اساس متقاضیان می‌توانند برای دریافت ارز اربعین به شعب منتخب ۶ بانک تجارت، ملی ایران، سپه، صادرات، پارسیان و پست‌بانک مراجعه کنند.

باوجود اعلام مسئولان مبنی بر حل این مشکل ولی به‌مانند سال گذشته زائران اربعین حسینی این شهرستان برای دریافت ارز اربعین دچار مشکل هستند.

در بین ۶ بانکی که برای عرضه ارز اربعین در نظر گرفته‌شده است فقط پست‌بانک ۴ شعبه و باجه را برای این منظور در نهاوند در نظر گرفته است. مطالبه شهروندان حل این مشکل در روزهای آینده است تا زائران بتوانند ارز سفر خود را در شهر نهاوند تهیه کنند و از مسافرت به همدان و ملایر جلوگیری شود.

بر اساس لیست اعلامی بانک مرکزی در استان همدان بانک ملی سه شعبه که دو شعبه در همدان و یک شعبه در ملایر، بانک تجارت یک شعبه در همدان، بانک سپه دو شعبه در همدان و ملایر، بانک صادرات ۴ شعبه که ۳ شعبه در همدان و یک شعبه در ملایر را به عرضه ارز اربعین اختصاص داده است.

همچنین در پست‌بانک ۲۹ شعبه و باجه در کل استان در نظر گرفته‌شده که ۴ شعبه در نهاوند، فیروزان، گیان و روستای شهرک خدمات ارز اربعین ارائه می‌دهند.

طبق اعلام بانک مرکزی ارز اربعین به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر به نرخ فروش اسکناس که معادل ریالی آن حدود ۶۲ تا ۶۵ میلیون ریال است تعلق می‌گیرد. همچنین فروش ارز به زائرین بالای ۵ سال تا تاریخ ۱۴ شهریور عرضه می‌شود. سرپرستان خانوار با در دست داشتن مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه سرپرست خانوار و کارت ملی اعضای خانوار) و گذرنامه (برگه تردد اربعین) معتبر زائر می‌توانند نسبت به خرید ارز اربعین از طریق بانک‌های تعیین‌شده اقدام نمایند.

فروش ارز تنها به زائرانی انجام خواهد شد که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و مجوز خرید ارز (کد پیگیری مربوط) را دریافت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=194000
  • دیدگاه‌ها برای مطالبه زائران افزایش شعب توزیع ارز اربعین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.