• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

مصرف بهینه برق در مساجد و اماکن متبرکه همدان در راستای کمک به مدیریت انرژِی

  • کد خبر : 120857
  • 21 تیر 1400 - 11:08
مصرف بهینه برق در مساجد و اماکن متبرکه همدان در راستای کمک به مدیریت انرژِی

محمد عبدالله پور تاکید کرد: اگر مجموعه های دولتی حمایت کنند می توانیم از مساجد در تولید برق محله ها استفاده کنیم و در کنار آن استفاده از لامپ های هوشمند می تواند در مساجد کمک بزرگی در بهینه مصرف انرژی داشته باشد. محمد عبدالله پور، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ […]

محمد عبدالله پور تاکید کرد: اگر مجموعه های دولتی حمایت کنند می توانیم از مساجد در تولید برق محله ها استفاده کنیم و در کنار آن استفاده از لامپ های هوشمند می تواند در مساجد کمک بزرگی در بهینه مصرف انرژی داشته باشد.

محمد عبدالله پور، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: با توجه به قطعی برق در سراسر کشور مساجد استان همدان نیز برای پیوستن به پویش برای مصرف و مدیریت و بهینه انرژی اقدامات ویژه ای را انجام داده اند که در کنار آن کمک مسئولین دولتی را می طلبد تا یارانه ای در اختیار مساجد قرار دهند.

وی افزود: تغییر لامپ های پرمصرف به کم مصرف،مدیریت چراغ های تزئینی مساجد، مدیریت زمان استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات غیر پیک از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان با اشاره به ارزیابی مساجد استان گفت: مصارف انرژی در اکثر مساجد مدیریت شده و مشکلات اجرایی را شناسایی و مشخص نموده تا در صدد رفع آنها برآییم بعنوان نمونه ضریب خطای پایین در وسایل را کاهش دادیم.

عبدالله پور عنوان کرد: خادمین مساجد معمولا نظافت را هنگام اذان صبح انجام می دهند و در طول روز از استفاده وسایل برقی خودداری می کنند تا در پیک مصرف قرار نگیریم.

وی افزود: مدیریت وسایلی چون پروژکتورها و وسایل پرمصرف انجام می شود و عایق بندی کولرها در اولویت مساجد قرار دارد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان با بیان اینکه از ۱۸۰۰ مسجد حدود ۱۳۰۰ مسجد فعال داریم گفت: حدود ۸۰ درصد مساجد همدان عایق بندی کولر را انجام داده اند که با تعویض پوشال و استفاده از پوشال قبلی به عنوان سایه بان صورت گرفته است.

وی گفت: از دولت تقاضای حمایت یارانه ای داریم تا بتوانیم با سلول های خورشیدی از ظرفیت سقف مساجد استفاده کنیم که در این زمینه مساجد شناسایی و دستگاههای خورشیدی می توانند در آنها تعبیه شوند.

عبدالله پور تاکید کرد: اگر مجموعه های دولتی حمایت کنند می توانیم از مساجد در تولید برق محله ها استفاده کنیم و در کنار آن استفاده از لامپ های هوشمند می تواند در مساجد کمک بزرگی در بهینه مصرف انرژی داشته باشد.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=120857
  • دیدگاه‌ها برای مصرف بهینه برق در مساجد و اماکن متبرکه همدان در راستای کمک به مدیریت انرژِی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.