• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

مشاغل پرخطر و ضروری که در اولویت واکسیناسیون نیستند

  • کد خبر : 126489
  • 07 شهریور 1400 - 10:32
مشاغل پرخطر و ضروری که در اولویت واکسیناسیون نیستند

آنهایی که از همان ابتدا در معرض آلودگی و ابتلا قرار داشتند و به دلیل ساعت‌ها فعالیت روزانه درصد ابتلای آنها به کرونا بسیار بیشتر از کسانی بود که پیش از این در اولویت واکسن قرار داشتند همچنان منتظر واکسن هستند. به گزارش عصرهمدان؛ گروه شغلی یک جزو مشاغلی هستند که از ابتدای شروع کرونا […]

آنهایی که از همان ابتدا در معرض آلودگی و ابتلا قرار داشتند و به دلیل ساعت‌ها فعالیت روزانه درصد ابتلای آنها به کرونا بسیار بیشتر از کسانی بود که پیش از این در اولویت واکسن قرار داشتند همچنان منتظر واکسن هستند.

به گزارش عصرهمدان؛ گروه شغلی یک جزو مشاغلی هستند که از ابتدای شروع کرونا همچنان در هفته های تعطیل مشغول به فعالیت بودند و بیشتر از مشاغل دیگر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ قرار داشتند.

نمایندگی های ایران خودرو و تعمیرات یکی از مشاغلی است که مدام آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند و بع علت مراجعات متعدد در معرض ابتلا قرار دارند.

مدیر یکی از نمیندگی های ایران خودرو در همدان به خبرنگار ما گفت: علیرغم پیگیری های متعدد هنوز اقدامی برای پرسنل انجام نشده و افرادی که بیشتر در معرض مراجعات قرار دارند تا به حال چندین بار به کرونا مبتلا شده اند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور مرتبط با صنعت خودروسازی است، حدود ۶۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و یک ‌میلیون و پانصد هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند که امیدواریم شرایط را طوری حفظ کنیم که به تولید ضربه وارد نشود.

محمدرضا هاشمیان، فوق‌ تخصص بیماری‌های ویژه در بیمارستان مسیح دانشوری است. او معتقد است که تزریق واکسن به شیوه کنونی مناسب نیست و در پیک‌های رخ داده در کشور منجر به افزایش ابتلا می‌شود. او به همشهری می‌گوید: از همان ابتدا هم اعلام کردیم واکسیناسیون باید به‌سرعت انجام شود. ما در شیوه واکسیناسیون مشکلاتی داشتیم که البته در حال اصلاح است اما هنوز برطرف نشده است.

به گفته هاشمیان از همان ابتدا اولویت‌بندی اشتباه در واکسیناسیون علیه کرونا در کشور صورت گرفته است. وزارت بهداشت سند ملی واکسیناسیون را از کشورهای غربی الگو گرفت: «بر اساس این سند، واکسیناسیون سالمندان در مراکز نگهداری در اولویت قرار گرفت؛ در حالی‌ که برخی از آنها رفت و آمدی نداشتند و از مراکز خارج نمی‌شدند. این در حالی بود که مشاغل پرخطر و ضروری در اولویت واکسیناسیون نبودند.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=126489
  • دیدگاه‌ها برای مشاغل پرخطر و ضروری که در اولویت واکسیناسیون نیستند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.