• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

مسئولین برای پیشبرد کارهایشان نام رهبر را می آورند/ موافقت رهبری با FATF کذب است

  • کد خبر : 27887
  • 02 آبان 1398 - 8:51
مسئولین برای پیشبرد کارهایشان نام رهبر را می آورند/ موافقت رهبری با FATF کذب است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: متاسفانه برخی جاها مسئولین برای پیش برد کارهای خود خواستند با تذویر پای مقام معظم رهبری را وسط بکشند و این موضوع در دولت زیاد رخ داده است. محمود قاسمی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه در ۶ سال گذشته رئیس جمهور، معاونین و وزرای دولت برای […]

کارشناس مسائل سیاسی گفت: متاسفانه برخی جاها مسئولین برای پیش برد کارهای خود خواستند با تذویر پای مقام معظم رهبری را وسط بکشند و این موضوع در دولت زیاد رخ داده است.

محمود قاسمی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه در ۶ سال گذشته رئیس جمهور، معاونین و وزرای دولت برای فرافکنی به نوعی موضوع حمایت های مقام معظم رهبری راجب مسائل مختلف مطرح کردند گفت: مثلا رئیس جمهور در ۱۶ اذر ۹۵ که روز دانشجو بود گفت ما در انرژی هسته ای قدمی بدون اجازه رهبری برنداشتیم و این درحالی بود که از ۹ شرطی که رهبری درباره مذاکرات گفته بودند هیچکدام اجرایی نشده بود.

وی، بااشاره براینکه رئیس جمهور در جایی دیگر گفته است هیچ نامه ای از سوی مقام معظم رهبری نوشته نشده مگر اینکه عین آن اجرایی شده باشد افزود: این صحبت ها در حالی است که رهبر در خصوص قاچاق کالا، حقوق نجومی اقتصاد مقاومتی و بسیاری موارد دیگر کتبی وشفاهی بارها به دولت تذکر داده است.

قاسمی، با تاکید براینکه آوردن اسم رهبری توسط مسئولین دولت فقط منحصر به رئیس جمهور و جهانگیری، معاون وی نیست ادامه داد: از این اتفاقات طی چندسال اخیر بسیار زیاد رخ داده و برخی جاها به کنایه نام رهبری را آوردند تا بگویند ایشان در امور دخیل هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه موضوع  FATF کاملاًً استعماری و خلاف قاعده نفی سبیل است گفت: خداوند در قرآن کریم میفرمایند نمی پسندد که کافرین بر مومنین مسلط باشند و کلیات این مسئله آن است که دشمن مخصوصا آمریکا می تواند بر تمام گردش مالی ما نظارت کند.

وی، بااشاره براینکه اگر حق نظارت گردش مالی دولت اسلامی را به کشوری بدهیم که دشمن اسلام است خلاف می باشد افزود: عده ای این موضوع را به رهبری نسبت میدهند و معاون رئیس جمهور نیز صحبت هایی در این خصوص داشته که کم لطفی است.

قاسمی، با تاکید براینکه تایید FATF  توسط رهبری صحت ندارد و دروغ محض است خاطر نشان کرد: این موضوع همچنان بین مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس درحال رایزنی است و دلایل اصلی که شورای نگهبان آن را تایید نمی کند موضوع تروریسم است که از دیدگاه ما با آمریکا متفاوت می باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی، ادامه داد: آمریکا حشد اشعبی، حزب الله، انصارالله یمن و گروه هایی که مدافع کشور خود هستند را در لیست تروریست ها قرار داده و از طرفی گروه های مثل مجاهدین خلق، طالبان و بخشی از جبه النصره را تروریسم نمیداند.

وی، با بیان اینکه نگاه ما به تروریسم موضوعی امنیتی برای کشوراست و با نگاه آمریکا ۱۸۰ درجه متفاوت است اظهار کرد: با این حال اگر ما FATF را بپذیریم چگونه عواقب آن را می توان جبران کرد؟

قاسمی، با اشاره براینکه دفاعی که مجلس و مسئولین دولت در خصوص FATF  دارند این است که می گوید با پذیرفتن آن بهانه را از دست آمریکا و اروپا بگیریم گفت: آنها شرط تعهدات برجام را بر مبنی پذیرش FATF توسط ایران گذاشتند و این غیر قانونی است چون در مدت مذاکرات هسته ای نبوده و دوباره اضافه کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی، ادامه داد: اصلاً با این بهانه که مطرح می کنند اگر بپذیریم و نظارت دشمن بر سیستم مالی را تایید کنیم آیا ضمانت می کنند آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل کنند؟

وی، با تاکید براینکه آمریکا و اروپا برجام را که بالاترین قراداد در سطح بین الملل بود زیرپا گذاشتند تصریح کرد: ۵ کشور جهان که صاحب انرژی اتمی هستن قرارداد را امضا زدند و بالاتر از این حدی وجود ندارد که انجام بدهیم.

قاسمی، با اشاره براینکه مسئولین دولت و مجلس میگویند FATF را بپذیریم و بهانه دست آمریکا و اروپا نداشته باشیم افزود: آیا اگر این بهانه را بگیریم آمریکا بهانه و موضوعات دیگری را  مثل حقوق بشر و یا موضوع زنان علم نمی کند؟

این کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه پایه استدلال اقایون در دولت و مجلس پایه محکمی نیست اظهار کرد: متاسفانه برخی جاها مسئولین برای پیش برد کارهای خود خواستند با تزویر پای مقام معظم رهبری را وسط بکشند و این موضوع در دولت زیاد رخ داده است.

وی، ادامه داد: در سال ۹۳ وزیر اطلاعات،در برنامه تلوزیونی شبکه یک به مناسبت هفته دولت حضور داشت و گفت رهبری فرمودند در مذاکرات از خط قرمز عبور نشده است؛ فردای آن روز از دفتر رهبری نامه زدند و پرسیدند رهبری که کی و کجا این حرف را  زدند؟ بعداز این اتفاق ۲۴ ساعت بعد آقای علوی رسما و کتبا عذر خواهی کرد.

قاسمی، درپایان با اشاره براینکه مشکل FATF مشکل ماهوی است و نگاه ما با دولت امریکا متفاوت است گفت: از طرفی نه قانون اساسی و نه دین اجازه نمیدهد گردش مالی را در اختیار دشمنان قراردهیم و اگر هم قرار باشد این را بپذیریم مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بپذیرد و موضع رسمی اعلام کند که هنوز این کار را نکرده و بیانه ای نداده است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=27887
  • دیدگاه‌ها برای مسئولین برای پیشبرد کارهایشان نام رهبر را می آورند/ موافقت رهبری با FATF کذب است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.