• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

مسئولان بر تن اسدآباد رخت عزا کنند/غربت سوگ حسین(ع) در شهر+تصاویر

  • کد خبر : 80338
  • 02 شهریور 1399 - 12:53
مسئولان بر تن اسدآباد رخت عزا کنند/غربت سوگ حسین(ع) در شهر+تصاویر

سه روزی است که از ماه محرم می‌گذرد و هنوز سیمای محلات قلب شهر اسدآباد در غم و ماتم عزای حسین(ع) نیست و چندان رخت عزا بر تن ندارد. به گزارش عصر همدان، هر ساله چند روز پیش از ماه محرم شهر و دیار بزرگ مرد تاریخ اسلام سیدجمال‌الدین اسدآبادی یکپارچه سیاه‌پوش می‌شد و اطلاعیه […]

سه روزی است که از ماه محرم می‌گذرد و هنوز سیمای محلات قلب شهر اسدآباد در غم و ماتم عزای حسین(ع) نیست و چندان رخت عزا بر تن ندارد.

به گزارش عصر همدان، هر ساله چند روز پیش از ماه محرم شهر و دیار بزرگ مرد تاریخ اسلام سیدجمال‌الدین اسدآبادی یکپارچه سیاه‌پوش می‌شد و اطلاعیه هیئات مذهبی در سطح شهر خبر از ماه عزا و ماتم می‌داد؛

امسال با توجه به اعلام ستاد مباره با بیماری کرونا که گفته شد: نصب بنرهای اطلاع‌ رسانی محل‌های برگزاری مراسم هیئات و حسینیه و مساجد ممنوع است، گویا مسئولان هم از سیاهپوش کردن شهر در شأن محرم غافل شدند.

البته ناگفته نماند که شهرداری اسدآباد چندین پرچم سیاه و قرمز به صورت ریسه بندی بر تن میادین شهر کرد اما چندان تن شهر رخت عزا ندارد و خودنمایی نمی‌کند و خبر از آغاز محرم نمی‌دهد.

 

 

در این زمینه یکی از مخاطبان این پایگاه خبری با ارسال چندین عکس از نحوه سیاهپوش کردن شهر گلایه کرده و گفته:

“من هفته آخر قبل از محرم اسدآباد نبودم و روز اول محرم برگشتم اسدآباد ؛ اما وقتی وارد شهر شدم ، واقعا اعصابم خورد شد. آقا این چه وضعش است ؟ چرا وقتی یک نفر را به یک مسئولیتی منصوب می کنند، کل شهر پر می شود از بنرهای تبریک به اون طرف اما حالا که محرم شده حتی یک پارچه مشکی هم توی خیابانها و میدانهای اصلی شهر مثل خیابان امام و فرهنگ و میدان امام و ساعت نصب نشده ؟ مگه سیاه پوش کردن شهر توی محرم وظیفه شهرداری نیست ؟ مگه وظیفه سازمان تبلیغات نیست ؟ پس اینا دارند چیکار می‌کنند؟ توی کرونا مراسما رو نمی‌شود خوب برگزار کرد ، چرا شهر سیاه پوش نشده ؟”

 

 

موضوع به این پیام مردمی ختم نمی‌شود و به نقل از کانال تلگرامی صداوسیمای اسدآباد فرماندار اسدآباد در ستاد کرونای اسدآباد تاکید می‌کند که حال و هوای شهر باید محرمی شود، باید سطح شهر و معابر و محلات و کسبه ها و بازاریان در شان ایام محرم سیاه پوش شود.

 

 

اما انتظار می رود امسال که مسئله کرونا موجب جلوگیری از تجمعات و حتی اجازه نصب اطلاعیه و برنامه‌های هیئات داده نشده ، حداقل فضای شهر با نصب پرچم‌های بزرگ عزا و المان‌های مذهبی در شهر پررنگ‌تر باشد و مایه حزن‌انگیز ماتم امام حسین(ع) شود.
انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80338
  • دیدگاه‌ها برای مسئولان بر تن اسدآباد رخت عزا کنند/غربت سوگ حسین(ع) در شهر+تصاویر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.