• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

مردمی که شتاب ابتلای به کرونا را ندیده اند! /افزایش بی سابقه تعداد فوتی ها و مبتلایان به کرونا در تویسرکان

  • کد خبر : 123355
  • 11 مرداد 1400 - 8:10
مردمی که شتاب ابتلای به کرونا را ندیده اند! /افزایش بی سابقه تعداد فوتی ها و مبتلایان به کرونا در تویسرکان

کوتاهی برخی دستگاه های متولی مرتبط با ستاد مبارزه با کرونای تویسرکان به ریاست فرماندار و عدم اقناع سازی مناسب جامعه از سوی آنان و همچنین بی توجهی برخی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، دست به دست هم داده تا این روزها آمار تعداد مبتلایان و فوتی های مربوط به کرونا در تویسرکان […]

کوتاهی برخی دستگاه های متولی مرتبط با ستاد مبارزه با کرونای تویسرکان به ریاست فرماندار و عدم اقناع سازی مناسب جامعه از سوی آنان و همچنین بی توجهی برخی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، دست به دست هم داده تا این روزها آمار تعداد مبتلایان و فوتی های مربوط به کرونا در تویسرکان شتاب بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ از ابتدای شیوع کرونا در کشور، شهرستان تویسرکان جزء شهرستان هایی بوده و هست که تعداد ماه های اعلامی وضعیت کرونایی نسبت به دیگر شهرستان های استان، بیشتر از همه، قرمز اعلام شود.

عملکرد ضعیف ستاد مبارز با کرونای تویسرکان مشهود است

هرچند که ستاد مبارزه با کرونای شهرستان به ریاست فرماندار تویسرکان از همان روزهای آغازین شیوع این ویروس منحوس تشکیل شد، اما عملکرد ضعیف این ستاد به ویژه در عدم آگاه سازی و اقناع جامعه برای رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم اجرای صحیح و کامل شیوه نامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا و اوج گیری برگزاری مجالس عروسی وعزا بدون برخورد متولیان امر با خاطیان بهداشت و سلامت عمومی؛ همه و همه سبب شده تا این شهرستان مجدد نه تنها این روزها در شرایط قرمز کرونایی قرار گیرد، بلکه گفته می شود وضعیت کرونایی شهرستان بحرانی است و حتی رو به سیاهی می گراید.

ظرفیت بیمارستان شهید سلیمانی برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده

به گفته «سیدابراهیم طواف زاده» مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان، ظرفیت بیمارستان شهید سلیمانی برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده و بستری های جدید به بیمارستان قدیمی این شهر ارجاع داده می شوند.

افزایش بی سابقه تعداد فوتی ها و مبتلایان به کرونا در تویسرکان

همچنین «مهدی کریمی مشاور» مدیر مرکز بهداشت تویسرکان در گفتگو با خبرنگار ما از شتاب بالارفتن تعداد بستری ها و مبتلایان به کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: هر روز عادی انگاری ها بیشتر و بیشتر می شود و مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته اند.

وی اظهار کرد: خیابان ها مملو از افرادی است که ماسک نزده اند، دورهمی ها، محافل و مجالس عروسی و عزا نیز همچنان به ویژه در این روزها افزایش یافته است.

مردمی که شتاب ابتلای به کرونا را ندیده اند!

مدیر مرکز بهداشت تویسرکان با تأکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستان از نظر تعداد مبتلایان به کرونا خوب نیست، افزود: حساسیت مردم نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار کم شده، در حالی که اگر بخواهیم از پیک پنجم کرونا با تعداد مبتلایان کمتری به این بیماری عبور کنیم، نیازمند همراهی جامعه نیز هستیم.

کریمی مشاور ادامه داد: تمام سعی ما بر این که هر روز تعداد بیشتری واکسن کرونا دریافت کنند، تا لااقل اگر مبتلا شدند آمار مرگ و میرها کاهش یابد، با این وجود بار دیگر از مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را برای سلامت خودشان هم که شده رعایت کنند.

مسئولان! محض رضای خدا، مؤسسات آموزشی خصوصی را تعطیل کنید

امروز همچنین الوندی یکی از هزاران مادر تویسرکانی عاجزانه از خبرنگار ما خواست از مسئولان بخواهید تا با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان، مؤسسات خصوصی آموزشی را تعطیل کنند.

او عنوان کرد: متأسفانه همچنان این مؤسسات به ویژه کلاس های زبان دایر است، اگر تعطیل شود فرزندانمان که به دلیل سن و سال کم از خطرات بسیار کرونا مطلع نیستند، این همه اصرار نمی کنند که به کلاس بروند.

این مادر تویسرکانی افزود: به ما گفتند اگر شرایط کرونایی تویسرکان قرمز شود، کلاس های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می شود، این همه هزینه کردیم، اما دریغ از اینکه به وعده های خودشان عمل کنند.

مسئولانی که مردم را رها کرده اند!

الوندی تصریح کرد: یعنی هیچ مسئولی در تویسرکان نیست که محض رضای خدا بیاید و با این افراد برخورد کند؟ برخی مسئولان گویا مردم را فراموش کرده اند، زمانی که آنان اهمیتی به اجرای پروتکل های بهداشتی نمی دهند از مردم چه انتظاری است که رعایت کنند؟!

وی تأکید کرد: این که مردم این روزها کمتر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند، یک طرفش به عملکرد مسئولانشان باز می گردد و ناشی از آن است که فرهنگ سازی نکرده اند که وضعیت بحرانی است، این تعداد مسئولان، به نظر ما را رها کرده اند و خبری از هشدارهایشان نیست.

همشهریان تویسرکانی! وضعیت بحرانی است، کرونا را جدی بگیرید

به گزارش عصرهمدان؛ بی شک مبارزه با کرونا همتی همه جانبه می خواهد و کادر بهداشت و درمان به تنهایی نمی تواند با این ویروس منحوس مبارزه کند، کوتاهی برخی دستگاه های متولی مرتبط با ستاد مبارزه با کرونای تویسرکان به ریاست فرماندار شهرستان و عدم اقناع سازی و فرهنگ سازی مناسب از سوی این دستگاه ها و همچنین بی توجهی و بهتر است

بگوییم بی خیالی برخی از مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، دست به دست هم داده، تا وضعیت این شهرستان کوچک در بیشتر روزها قرمز یا رو به سیاه کرونایی اعلام شود.کرونا در کمین است آن را جدی بگیریم…

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=123355
  • دیدگاه‌ها برای مردمی که شتاب ابتلای به کرونا را ندیده اند! /افزایش بی سابقه تعداد فوتی ها و مبتلایان به کرونا در تویسرکان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.