• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

مدیریت نذورات، نظم و بهداشت هیئات مذهبی یک اتفاق بزرگ فرهنگی است که باید تداوم یابد

  • کد خبر : 82353
  • 13 شهریور 1399 - 14:37
مدیریت نذورات، نظم و بهداشت هیئات مذهبی یک اتفاق بزرگ فرهنگی است که باید تداوم یابد

سعید فریدی با استناد به سفارش پیشوایان دینی در تداوم این فرهنگ های نیکو و استمرار رعایت نظم و بهداشت گفت: تا ریشه کنی کامل ویروس کوید ۱۹ باید از این اتفاقات بزرگ فرهنگی حمایت کرد. به گزارش عصر همدان، شورای هیئات مذهبی شهرستان بهار و همچنین اداره تبلیغات اسلامی در مدت یک ماه گذشته […]

سعید فریدی با استناد به سفارش پیشوایان دینی در تداوم این فرهنگ های نیکو و استمرار رعایت نظم و بهداشت گفت: تا ریشه کنی کامل ویروس کوید ۱۹ باید از این اتفاقات بزرگ فرهنگی حمایت کرد.

به گزارش عصر همدان، شورای هیئات مذهبی شهرستان بهار و همچنین اداره تبلیغات اسلامی در مدت یک ماه گذشته فعالیت و جلسات بسیاری با هیئات مذهبی شهرستان و نهادها و ارگانها داشت تا به نحو احسن دستورالعمل های ابلاغی ستاد کرونا به تمامی هیئات ابلاغ شود و همچنین نذورات مردمی به صورت کمک های مومنانه به صورت جیره خشک به دست نیازمندان برسد.

با فعالیت مستمر شورای هیئات مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهد رعایت حداکثری دستوالعمل های ستاد ملی کرونا از سوی هیئات مذهبی بودیم.

همچنین با تدابیر اندیشیده شده نذورات مردمی و هیئات به صورت جیره خشک جمع آوری شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

سعید فریدی وثوق رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بهار در این باره اظهار داشت: در محرّم امسال با شیوع ویروس کرونا و ابتلای جامعۀ جهانی به این بیماری و جان‌باختن شمار زیادی از مبتلایان، شیوۀ عزاداری‌ها تغییر کرد.

فریدی وثوق با تشکر از تمامی هیئات و تشکل های مذهبی در رعایت اصول بهداشتی گفت: تمامی هیئات با رعایت اصول بهداشتی، حفظ فواصل اجتماعی و اجرای محدودیّت‌های مشخّص‌شده در زمان و مکان عزاداری با هدف کمک به کادر درمان و جلوگیری از شیوع بیماری علی رغم بی توجهی عده ای محدود ، بار دیگر فرهنگ، تدیّن و تقیّد مردم این خطّه را بر همگان ثابت کردند.

وی با اشاره به مدیریت نذورات در هیئت ها و تبدیل آن در قالب کمک های مومنانه افزود: مدیریّت بخشی از نذورات و مخارج پذیرایی هیئت‌ها در قالب کمک‌های مؤمنانه اتفاق افتاد که توسّط برخی از هیئت‌های عزاداری این شهرستان وبا مدیریت مساجد و گروه های خیری صورت گرفت که باعث خلق صحنه های بسیار زیبا و ماندگار شد.

فریدی با استناد به سفارش پیشوایان دینی در تداوم این فرهنگ های نیکو و استمرار رعایت نظم و بهداشت اظهار داشت: تا ریشه کنی کامل ویروس کوید ۱۹ باید از این اتفاقات فرهنگ مآبانه حمایت کرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بهار ضمن تشکر از همراهی و همکاری تمامی افرادی که در این راستا خدمات صادقانه و خالصانه داشتند گفت: از تمامی دست اندرکاران به ویژه مساجد، هیئت های مذهبی، وعاظ و سخنرانان، مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام به دلیل آفریدن فضای عزاداری و تامین سلامت جامعه تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم این فرهنگ همچنان استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=82353
  • دیدگاه‌ها برای مدیریت نذورات، نظم و بهداشت هیئات مذهبی یک اتفاق بزرگ فرهنگی است که باید تداوم یابد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.