• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
کارشناس مدیریت مصرف امور برق همدان تاکید کرد:

مدیریت مصرف برق در بخش خانگی

  • کد خبر : 196802
  • 20 شهریور 1402 - 11:39
مدیریت مصرف برق در بخش خانگی
کارشناس مدیریت مصرف امور برق همدان: مشترکین به ازای کیلو واتی که کاهش داده باشند تخفیف می‌خورند.

به گزارش عصر همدان؛ منا صالحی درگفتگو با خبرنگار ما گفت: اگر مشترکین خانگی بتوانند مصارف فصل گرم را نسبت به سال گذشته کاهش مصرف بدهند به ازای هر کیلو واتی که کاهش می‌دهند پاداشی برای آنها منظور می‌شود.

کارشناس مدیریت مصرف امور برق همدان افزود: در ماه‌های گرم از اول خرداد تا آخر شهریور ماه الگوی مصرف ۳۰۰ کیلو وات در ماه است، اگر مشترکین خانگی مصرفشان را کاهش بدهند به ازای نصف الگوی مصرف یعنی  ۱۵۰ کیلو وات، هرچقدر کاهش بدهند روی قبوض اعمال می‌شود.

صالحی با تاکید براینکه تخفیف‌ها تا پایان شهریور ادامه دارد اظهار کرد: برق مصرفی مشترکین، امسال نسبت به مشابه پارسال محاسبه می‌شود و طبق آن هر کیلو واتی که کاهش داده باشند تخفیف برایشان در قبوض لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف در ماههای گرم ۳۰۰ کیلو وات است و در ماههای دیگر ۲۰۰کیلو وات است یاد آور شد: ساعت اوج مصرف برق درشش ماهه اول سال، بهار و تابستان ساعت۸ تا  ۱۲ شب است و در ماههای دیگر ۵ تا ۹ شب است.

کارشناس مدیریت مصرف امور برق همدان خاطر نشان کرد: مصارف سنگین و پرمصرف مثل استفاده از ماشین‌لباسشویی،ظرفشویی و… را  از اوج به زمان کم باری انتقال بدهند.

صالحی ادامه داد: زمان کم باری، بعد از ساعات اوج مصرف به مدت ۸ ساعت، یعنی مصرف  را از ساعت ۱۲ تا ۸ صبح بیندازند شرکت برق تخفیفی روی قبوض برای مشترکین اعمال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه  راهکارهایی برای کاهش مصرف و مبلغ مشترکین وجود دارد گفت: بعد از ترک اتاق روشنایی اتاق هم خاموش شود، کانال های کولری که خارج از ساختمان قرار دارد، عایق کاری بشود وبرای کولر سایبان نصب کنیم.

کارشناس مدیریت مصرف امور برق همدان ادامه داد: دمای داخل خانه را در تابستان بین ۲۴ تا۲۶ درجه سانتیگراد کنترل کنیم، در محل کار و منزل از لامپ های کم مصرف و LEDاستفاده کنیم، هنگامی که از لوازم برقی به مدت طولانی استفاده نمی‌کنیم دو شاخه آنها را از برق بکشیم.

وی خاطر نشان کرد: یخچال و فریزر در معرض نور مستقیم خورشید و در نزدیکی وسایل گرمازا قرار ندهیم و فاصله ۲۰ سانتیمتری آنها را با دیوار رعایت کنیم.

صالحی افزود: هنگام خرید لوازم برقی خانگی به برچسب انرژی آن دقت کرده و ظرفیت وسیله برقی را متناسب با تعداد افراد خانواده انتخاب کنیم.

کارشناس مدیریت مصرف امور برق همدان گفت: جهت دریافت اطلاعات بیشتر برای کاهش مصرف برق میتوانید با تلفن گویای ۱۴۲۱ تماس بگیرید.

انتهای پیام/ ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196802
  • دیدگاه‌ها برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.