• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

مدیریت سهام عدالت منوط به داشتن سواد بورس است/ دولت نباید شتابزده عمل می‌کرد

  • کد خبر : 63917
  • 16 اردیبهشت 1399 - 12:19
مدیریت سهام عدالت منوط به داشتن سواد بورس است/ دولت نباید شتابزده عمل می‌کرد

پیام کهتری‌انور با بیان اینکه صرفا داشتن تحصیلات عالی دلیل بر این نیست که ما دانش بورس را داریم، گفت: دولت حداقل کاری که در واگذاری سهام عدالت به مردم باید انجام دهد، شناساندن شرکت‌های سرمایه‎گذار است که بدانند کدام شرکت بهتر و خبره تر است. پیام کهتری‌انور، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصر […]

پیام کهتری‌انور با بیان اینکه صرفا داشتن تحصیلات عالی دلیل بر این نیست که ما دانش بورس را داریم، گفت: دولت حداقل کاری که در واگذاری سهام عدالت به مردم باید انجام دهد، شناساندن شرکت‌های سرمایه‎گذار است که بدانند کدام شرکت بهتر و خبره تر است.

پیام کهتری‌انور، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص آزادسازی سهام عدالت از سوی دولت، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی دولت روز به روز به سمت عدم تصدی‌گری و در جهت ریل‌گذاری برای ورود بخش خصوصی برود.

وی افزود: ریل‌گذاری برای ورود بخش خصوصی از سال ۸۵ با پرداخت سهام عدالت آغاز شد اما عملا” دولت در مجموعه اجرایی نقش خود را ایفا می کرد به گونه ای که  در دست بخش دولتی و با مدیریت دولت دولت انجام می‌شد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تصمیم دولت در آزادسازی سهام عدالت و موافقت رهبر انقلاب در این زمینه، گفت: این امر تصمیم خوبی است اما باید یک سری زیر ساخت‌ها و شرایط برای آن مدنظر قرار داد.

شورای عالی بورس باید یک دستورالعمل تدوین و ابلاغ کند

کهتری‌انور با اشاره به مزیت آزاد سازی سهام عدالت اظهاز کزد: یک بخشی از تمرکز دولت برای مدیریت بنگاه های اقتصادی را کم می کند و باعث تمرکز تصمیم‌سازی دولت می شود.

وی با بیان اینکه شورای عالی بورس باید یک دستورالعمل تدوین و ابلاغ کند، افزود: در حال حاضر بر روی غیر منطقی عمل کردن در بورس اتفاق نظر وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در سناریوی اول که برخی مردم می‌خواهند خودشان سهام عدالت را مدیریت کنند، باید آشنایی با بورس داشته باشند، افزود: به نظر می‌رسد بخش عظیمی از افرادی که سهام عدالت دارند، چون دانش بورس را ندارند عملا” می‌توان گفت در بورس ورود پیدا نمی کنند.

کهتری‌انور ادامه داد: آنانی که بدون دانش اولیه سهام خود را مدیریت می کنند، درواقع ریسک بزرگی را می‌پذیرند چرا که امروزه بورس دارای حواشی زیادی است.

مدیریت سهام توسط شرکت‌های اقتصادی منطقی تر است

وی تأکید کرد: آن دسته از افرادی که سهام عدالت خود را به شرکت‌های اقتصادی واگذار می‌کنند، شاید منطقی تر عمل می کنند؛ البته باید توجه داشته باشیم که  شرکت‌های سرمایه گذار که ما می‌خواهیم سهام را در اختیار آنان بگذاریم، چه نوع شرکتی است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: دولت زیاد تمایل ندارد که از تصدی‌گری خود کم کند اما بازهم گام مثبتی است که دولت می‌خواهد تصدی‌گری خود را کم کند.

کهتری‌انور با تأکید بر اینکه باید بورس هم حرکت خود را جدی تر کند، گفت: منابع مالی سرگردانی بالای دو هزار میلیارد تومان در کشور وجود دارد که این عدد بسیار بزرگی است که می‌توان در راستای نقدینگی کشور استفاده کرد، به شرط آنکه مردم دانش بورس را داشته باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از مردم سواد و دانش بورس را ندارند، یادآور شد: البته داشتن صرفا” مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری دلیل بر این نیست که ما دانش بورس را داریم و زیرساخت باید برای مردم فراهم می‌شد که چنین دانشی را داشته باشند.

وی در خصوص راهکار برای واگذاری سهام عدالت گفت: دولت حداقل کاری که باید در این زمینه انجام دهد شناسایی شرکت‌های سرمایه گذار به مردم است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت نباید شتابزده عمل کند، گفت: دولت باید شتابزدگی را کنار بگذارد و مردم را در شناخت بیشتر شرکت‌های سرمایه گذار از طریق فضای مجازی، رسانه ها و دیگر ابزارها برای آنان تدوین و راهنمایی کند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=63917
  • دیدگاه‌ها برای مدیریت سهام عدالت منوط به داشتن سواد بورس است/ دولت نباید شتابزده عمل می‌کرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.