• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

محوطه سازی مجتمع فرهنگیان شهر بهار در کشمکش شهرداری و هیئت مدیره

  • کد خبر : 89748
  • 04 آبان 1399 - 11:30
محوطه سازی مجتمع فرهنگیان شهر بهار در کشمکش شهرداری و هیئت مدیره

نبود محوطه سازی و دیوار کشی مناسب در مجتمع مسکونی فرهنگیان بهار باعث نارضایتی ساکنین آن شده است، در پیگیری های های خود به سراغ اهالی و شهرداری رفتیم تا اصل ماجرا مشخص شود. به گزارش عصر همدان، مجتمع مسکونی فرهنگیان بهار از ۸ آپارتمال ۱۶ واحدی که در مجموع ۱۲۸ واحد را تشکیل می […]

نبود محوطه سازی و دیوار کشی مناسب در مجتمع مسکونی فرهنگیان بهار باعث نارضایتی ساکنین آن شده است، در پیگیری های های خود به سراغ اهالی و شهرداری رفتیم تا اصل ماجرا مشخص شود.

به گزارش عصر همدان، مجتمع مسکونی فرهنگیان بهار از ۸ آپارتمال ۱۶ واحدی که در مجموع ۱۲۸ واحد را تشکیل می دهد در خیابان مفتح و مقابل دانشگاه پیام نور قرار دارد و حدودا ۵۱۲ نفر در آن ساکن هستند.

یکی از مشکلات این مجتمع مسکونی نداشتن دیوار و محوطه سازی مناسب است. یکی از اهالی ساکن در این مجتمع در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: چند سال قبل محوطه آن خاکی بود و با اصرار اهالی، شهرداری محوطه آن را آسفالت و جدول کشی کرد، اما فضای سبز مناسبی برای بازی بچه ها وجود ندارد.

این خانم خانه دار ادامه داد: اکثر ساکنین این مجتمع خانواده های جوان و دارای یکی دو فرزند هستند که اینها محلی برای بازی می خواهند اما درختکاری و گلکاری خوبی در این محوطه انجام نشده ، شهرداری به این محوطه رسیدگی نمی کند.

یکی دیگر از اهالی از نداشتن دیواره دورتا دور مجتمع گلایه کرد و گفت: من دو سال است که در این مجتمع به صورت استیجاری ساکنم، چیزی که برای ما جای سوال شده این است که چرا این مجتمع دیوار کشی نشده.

چرا که نبود دیوار کشی باعث کم شدن امنیت در مجتمع شده و زمستان ها سگ های ولگرد وارد محوطه می شوند، هر مجتمع مسکونی دارای محوطه ، ورودی و خروجی مشخص با نگهبان است ؛ اما اینجا چنین چیزی نیست.

با یکی از مدیران ساختمان این مجتمع هم کلام شدیم و از وی دلیل عدم برخورداری این مجتمع از دیوارکشی مناسب و محوطه سازی را جویا شدیم. وی اظهار داشت: هیئت مدیره قبلا با شهرداری توافق کردند و قرار بوده شهرداری این کار را بر عهده بگیرد اما این کار به صورت ناقص انجام شده است.

در ادامه به سراغ شورای شهر بهار رفتیم تا جویای کم کاری شهرداری در این مجتمع شویم. علی عطایی عضو شورای شهر بهار اظهارداشت: این مجتمع مسکونی از سالها قبل مشکلاتی داشته و تعهداتی بین شهرداری و هیئت مدیره این مجتمع رد و بدل شده که هم اکنون باعث متضرر شده اهالی از عمل نکردن به تعهدات شده است.

عطایی گریزی به چگونگی ساخت این مجتمع زد و گفت: در ابتدا تعاونی فرهنگیان متشکل از هیئت مدیره ده نفره در این زمین اقدام به احداث مجتمع مسکونی کرد و در ابتدا مجتمع ۶۴ واحدی در آن ساخته شد که در زمان شهردار شیری با مساعدت شهردار پول تفکیک زمین و آماده سازی به شهرداری پرداخت نشد و چون به نام فرهنگیان بود.

بابت پروانه ساخت تخفیفات زیادی از شهرداری به آنها داده شد و در عوض تعهدنامه ای از اعضای هیئت مدیره گرفته می شود که محوطه سازی، آسفالت و هدایت آبهای سطحی آن را خود هیئت مدیره انجام دهد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: پس از آن یک مجتمع ۴۸ واحدی و سپس یک مجتمع دیگر ۱۲ واحدی در آن محوطه ساخته شد و حدود ۶۰۰ یا ۹۰۰ متر زمین در کاربری فضای سبز و یک حلقه چاه جلوی محوطه ۶۴ واحدی بلا استفاده باقی ماند و بار دیگر در سال ۹۰ وقتی اعضا برای گرفتن پایان کار به شهرداری مراجعه کردند، بار دیگر شهرداری با آنها مساعدت کرده و تعهد دیگری مبنی بر اینکه باید ظرف مدت یک سال دیوارکشی و محوطه سازی این مجتمع کامل شود از هیئت مدیره می گیرد و شهرداری پایان کار آن را صادر می کند.

وی اظهار داشت: جالب اینجاست که اعضا مدعی هستند که از ما پول محوطه سازی و دیوارکشی را گرفته اند و گفته اند که به شهرداری پرداخت شده، اما با پیگیری هایی که ما کردیم چیزی به شهرداری داده نشده است.

عطایی گفت: در سال ۹۴ تعدادی از اعضا در اعتراض به عدم محوطه سازی به شهرداری آمدند و ما نیز برای بررسی موضوع سراغ پرونده این مجتمع رفتیم و با دو تعهدنامه اعضای هیئت مدیره در آن مواجه شدیم با پیگیری هایی که کردیم به نتیجه نرسیدیم که این مجتمع پولی بابت محوطه سازی به شهرداری داده باشد.

وی با بیان اینکه محوطه مجتمع مسکونی مانند حیاط خانه پدری ماست و مالک خود موظف به دیوار کشی و محوطه سازی است ، ادامه داد: در نتیجه اعضا شروع به حاشیه سازی در مورد این قضیه کردند تا از زیر تعهدشان شانه خالی کنند، اعضای شورا نیز بنا به وظیفه ذاتیشان که دفاع از حق عموم مردم و بیت المال است نمی توانست اجازه دهد تا حق مردم در مجتمعی که خود هیئت مدیره و تصمیم گیر دارد خرج شود، تا اینکه شورای شهر عوض شد و اعضای جدید وارد شورا شدند.

این عضو شورای شهر اظهار داشت: پس از انتخابات شورا و تغییر اعضا رویکرد نسبت به این مجتمع تغییر کرد و در نهایت یک بار دیگر صورت جلسه ای نوشته شد که در ازای واگذاری زمین فضای سبز و چاه آب، شهرداری این مجتمع را محوطه سازی کند،

شهرداری شروع به کار کرد و آسفالت ریزی و جدول گذاری انجام شده بود و بقیه کارها مثل گلکاری و درختکاری و سایر موارد مانده بود که متوجه شدیم حالا که کار انجام شده هیئت مدیره نمی خواهد زمین را به شهرداری بدهد.

وی ادامه داد: این در صورتی است که شهرداری حدود ۱۵۰ میلیون تومان برای محوطه سازی خرج کرده و محوطه سازی و دیوار کشی مجتمع که حق ساکنین است ، انجام نشد.
عطایی در مورد زمین مربوط به فضای سبز گفت: این زمین که قرار بود هیئت مدیره به شهرداری بدهد کاربری فضای سبز دارد و قرار بود برای اهالی در این مکان یک پارک محله ای ایجاد شود، اما با این کار هم حقی از شهرداری ضایع شد و هم ساکنین این مجتمع از نعمت داشتن فضای سبز و دیوار کشی و محوطه سازی محروم شدند.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=89748
  • دیدگاه‌ها برای محوطه سازی مجتمع فرهنگیان شهر بهار در کشمکش شهرداری و هیئت مدیره بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.