• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

محرم فرصتی برای انسان سازی/آمریکا در اتفاقات اخیر شورای امنیت شکست خورد

  • کد خبر : 80011
  • 31 مرداد 1399 - 15:27
محرم فرصتی برای انسان سازی/آمریکا در اتفاقات اخیر شورای امنیت شکست خورد

پس از اعلام ستاد مبارزه با کرونا و با خارج شدن بیشتر شهرستان های استان همدان از وضعیت هشدار، نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته با حضور پرشور مردم، در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد. به گزارش عصر همدان، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم در مرکز و شهرستانهای مختلف استان همدان […]

پس از اعلام ستاد مبارزه با کرونا و با خارج شدن بیشتر شهرستان های استان همدان از وضعیت هشدار، نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته با حضور پرشور مردم، در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

به گزارش عصر همدان، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم در مرکز و شهرستانهای مختلف استان همدان که برگزاری مراسم نماز جمعه در آن ها بلامانع اعلام شده بود، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزارشد. ائمه ی جمعه استان، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه عزاداری سیدالشهدا(ع)، بر لزوم اقامه پر شور عزای ماه محرم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی تاکید کردند.

امام جمعه همدان: رأی گیری اخیر در شورای امنیت، شکست آمریکا از ملت بزرگ ایران را نشان داد.

آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه های نماز جمعه امروز همدان اظهار داشت: امریکا در اتفاقات اخیر در شورای امنیت شکست خورد و این شکست در حقیقت مقدمه ای بود برای ناتوانی پیشبرد برنامه های خبیثانه دیگرش علیه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران.

وی ادامه داد: سازمان ملل و شورای امنیت در صورتی می توانند تحریم ها را اعمال کنند که امریکا برجام را رعایت کرده باشد.

آیت الله شعبانی افزود: مکانیزم ماشه یک فرآیند حقوقی دارد که باید انجام شود. در این فرآیند امریکا می تواند شکوایه ای از ایران به سازمان ملل یا شورای امنیت بدهد مبنی بر اینکه ایران به تعهدات خودش عمل نکرده و اگر این مسئله ثابت شود تحریم ها بصورت خودکار بر می گردد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: نکته جالب این است که این شکوایه تنظیم شده و به سازمان ملل نیز ارجاع گردیده. ولی در صورتی می تواند ارائه شود که آمریکا به برجام عمل کرده باشد و این در حالیست که ترامپ از برجام خارج شد.

امام جمعه همدان عنوان کرد: بالای ۱۴۰ تحریم فقط از طرف ترامپ به کشور ما اعمال شده و امروز از جانب کشوری که به برجام عمل نکرده، از ایران شکایت شده است.

آیت الله شعبانی خاطرنشان کرد: شورای امنیت و سازمان ملل در مقابل این اقدامات آمریکا و شخص ترامپ، آبروی خودشان و قوانین بین المللی را حفظ کنند.

 

امام جمعه ملایر: فروش اوراق سلف نفتی خلاف اقتصاد مقاومتی است/ دشمن شناسی از ویژگی های بارز یاران امام حسین(ع) بود

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ملایر در مصلی حضرت ابوالفضل علیه السلام با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: کربلا یک دانشگاه بزرگ است که درس های زیادی برای همه ما در طول تاریخ دارد.

وی با بیان اینکه کربلا مصاف حق و باطل بود، تاکید کرد: امروز نیز همان مصاف حق و باطل همچنان برقرار است و وظیفه ما شناخت خوبی ها و بدی ها است و به طور صریح دشمن شناسی است.

امام جمعه ملایر گفت: ما باید با آیینه کربلا دوست و دشمن را باید بشناسیم، چرا که از مهمترین ویژگی یاران امام حسین علیه السلام دشمن شناسی آنان است.

وی با اشاره به سخنان حبیب ابن مظاهر و زهیر در کربلا در مقابل یزیدیان تصریح کرد: در سخنان یاران امام حسین علیه السلام امام شناسی و دشمن شناسی به خوبی دیده می شود.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به برخی روایات و احادیث درباره دشمن شناسی تصریح کرد: مردم ما به خوبی دشمن شناسی را معنی کرده اند اما برخی از مسئولین در این بخش ضعیف عمل کرده اند.

برقراری با انتقاد از روزنامه هایی که عکس رنگی جوبایدن و ترامپ را به چاپ رسانده اند، تصریح کرد: چه دموکرات ها و چه جمهوری خواه ها در آمریکا هدفشان ضربه زدن به اسلام است و هر دو یک سیاست دارند و این اقدام روزنامه ها نشان از عدم دشمن شناسی است.

امام جمعه ملایر به نام گذاری اول محرم به نام روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد محل شکل گیری سرنوشت انسان است و مبدا پیدایش انقلاب اسلامی ایران نیز در مسجد است که افتخاری بزرگ برای ما است.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت اظهار کرد: دولت در هفته های اخیر طرح گشایش اقتصادی را مطرح کرد که معلوم شد منظورش فروش سلف نفت است که جای ابهام فراوان دارد.

حجت الاسلام برقراری افزود: این طرح موافقین و مخالفینی داشته است و شاید موافقین برای گشایش اقتصادی موافق آن بوده آن اما مخالفین، کارشناسی های اقتصادی داشتند.

وی با بیان اینکه این طرح بسیار مبهم است و بر خلاف اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: دولت به جای فروش نفت خام، فرآورده های نفتی را به فروش برساند چرا که فروش نفت خام به صلاح کشور نیست و آفات زیادی به همراه دارد.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه هرگونه ابهام در اجرای این طرح باید برطرف شود، تصریح کرد: مردم در تنگنای اقتصادی هستند و باید این طرح پخته و با ساز و کار برنامه و بودجه انجام شود تا سبب رفع مشکلات اقتصادی کشور شود.

حجت‌الاسلام برقراری هم‌پیمان شدن اسراییل و امارات را یکی از مسایل روز در هفته گذشته دانست و افزود: این اقدام هیچ فایده و امتیاز منطقه‌ای برای دولت امارات نخواهد داشت و در بلند مدت اولین کسی که خسارت این توافق را می‌بیند خود بن زاید حاکم امارات است.

وی با لزوم توجه به زندگی شهدا، تاکید کرد: زندگی نامه شهدا خواندنی است و ما باید با آنها آشنایی پیدا کنیم چرا که شهدا هم دشمن شناسی خوبی دارند و هم آینده نگری مهمی داشتند.

امام جمعه نهاوند: درس عاشورا مقاومت در برابر ظلم و ظالم است/ذلت و انزوای آمریکا در شورای امنیت بی سابقه بود

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: عزاداری ماه محرم توصیه ائمه و برای زنده نگه داشتن یاد اهل بیت است و باید با رعایت مقررات عزاداری ها برگزار شود.

وی اظهار داشت: عزاداران از ماسک استفاده کنند و با رعایت فاصله گذاری هم عزاداری کنند و هم دستورات بهداشتی را همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند رعایت کنند.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مومنانه افزود: رهبر انقلاب بر مشارکت مردم در راستای کمک به نیازمندان در ماه محرم تاکید داشتند و همه کسانی که توانایی مالی دارند در این‌ماه به فقرا کمک کنند.

وی اظهار داشت: شرایط کرونایی وضعیت زندگی برای محرومین را سخت کرده است و در ماه محرم تا جایی که می توانیم در رزمایش کمک مومنانه به یاری نیازمندان بشتابیم.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها گفت: درس عاشورا مقاومت در برابر ظالم و ظلم است و امروز آمریکا مظهر ظلم در جهان است.

وی با اشاره به جلسه اخیر شورای امنیت تاکید کرد: در تاریخ سازمان ملل سابقه نداشته که آمریکا تا این حد منزوی و خوار شود که این ذلت و خواری برای انها و نتیجه مقاومت مردم است.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به خباثت های آمریکایی ها افزود: امریکا شیطان بزرگ است و باید مراقب باشیم دشمنی که از در بیرون شده از پنجره وارد نشود وباید هوشیار باشیم.

امام جمعه نهاوند با اشاره به فرا رسیدن دهه امر به معروف ادامه داد: وظیفه داریم در حد تذکر لسانی امر به معروف کنیم و بقیه مسائل را به دستگاه های مربوط به امر به معروف واگذار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به توافق رژیم صهیونیستی و امارات گفت: با این توافق امارات نقاب نفاق را کنار زد و با صهیونیستها توافق کردند و این خیانت به آرمان فلسطین و جهان اسلام است.

حجت الاسلام مغیثی در پایان با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: مهمترین وظیفه مسئولان رسیدگی به مشکل معیشت مردم است که به علت گرانی و هرج و مرج قیمت ها است و وظیفه مسئولان نظارت بر بازار و خدمت به مردم است.

 

امام جمعه اسدآباد: امام حسین(ع) اولین شهید امربه معروف است/محرم فرصتی برای انسان‌سازی است

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، با تأکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، و با اشاره به روایتی از ائمه اطهار ع اظهار کرد: بهترین شفاعت کننده قرآن است.

وی با تأکید بر قرائت زیارت عاشورا در ایام محرم و عدم بی توجهی به آن، گفت: قدر محرم و صفر را بدانید و در اقامه عزای حسین به پاخیزید.

امام جمعه اسدآباد با تأکید بر دوری از شهوتها، گفت: آنچه که ما را آبرو می دهد، دوری از شهوت‌هاست.

وی با بیان اینکه محرم و صفر فرصتی است که روحانیون می توانند با برگزاری کرسی و منبر در انسان سازی، جذب هیئتی‌ها و مسجدی‌ها نقش‌آفرین باشند، افزود: در این دهه باید باشکوه ترین مراسم عزای امام حسین ع توطط هیأت ها با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی‌مجد با بیان اینکه امروز با مدیریت بنده حقیر و اداره تبلیغات مساجد در اسدآباد رونق گرفته، افزود: باید همه مساجد به دور از اختلاف، سیاسی کاری، خودخواهی افراد هیأت امنا در رونق گرفتن مسجد کارهای بزرگ فرهنگی انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه همه مردم نسبت به مسجدسازی، انجام برنامه فرهنگی در مسجد و رونق گرفتن آن وظیفه دارند، گفت: امروز ۱۶۰ خانه در اطراف مسجد جامع مدیون این مسجد هستند و باید این مسجد را کمک کنند.

امام جمعه اسدآباد با اشاره آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا، اولین شهید راه این فریضه الهی است که جان خود را فدای اسلام کرد و ما باید با الگوگیری از این حضرت ادامه دهنده راهشان باشیم.

وی با اشاره به سالروز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک، گفت: امروز پزشکانی در ایام کرونا لباس جهادگری پوشیده و شهید مدافع سلامت شدند، قدرشناس زحمات آنان هستیم.

حجت الاسلام حسینی‌مجد بااشاره به روز کارمند، از آنان خواست با تکریم ارباب رجوع مردم را در حل مشکلات اداری آنان راهنمایی و کمک کنند.

وی به شکست امریکا در توطئه سازمان ملل در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این شکست ها نشان دهنده تنها ماندن آمریکاست.

امام جمعه بخش گل تپه:آمریکا در حال فروپاشی است

حجت الاسلام ابراهیم موسوی خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه این بخش اظهار کرد: در طول سال های گذشته دشمنان و رسانه ها و مخصوصا شبکه ها معاند ماهواره های برای کمرنگ کردن عاشورا تلاش های بی شماری کردند اما عظمت عاشورا هر سال در حال گسترش است.

وی با تاکید بر اینکه مکتب امام حسین(ع) ریشه در معنویت دارد افزود: سیدالشهدا(ع) به دنبال معنویت بوده و راه تعالی را در عبادت می دید. نماز، دعا، استغفار و تلاوت قرآن یکی از مهم ترین برنامه های امام حسین(ع) بوده است.

امام جمعه گل تپه با اشاره به شکست تمدید تسلیحاتی علیه ایران گفت: این شکست نشانه افول آمریکا است، آمریکا تلاش های آخر را میکند و بزودی حکومتی به اسم آمریکا وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام موسوی در انتها خاطر نشان کرد: اسرائیل چند دهه است که علاوه بر شریک سیاسی به دنبال شریک تجاری در خاور‌میانه است. پیش از انقلاب اسرائیلی‌ها از مهمترین بازرگانان و پیمانکاران نفتی، راه‌سازی در ایران بودند. امارات پس از چهل سال به حیاط خلوتی برای بازرگانان و شرکت‌های اسرائیلی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80011
  • دیدگاه‌ها برای محرم فرصتی برای انسان سازی/آمریکا در اتفاقات اخیر شورای امنیت شکست خورد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.