• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

مجلس باید جوان و کارا باشد/آمده ام که صدای مردم در مجلس باشم

  • کد خبر : 49089
  • 26 بهمن 1398 - 11:12
مجلس باید جوان و کارا باشد/آمده ام که صدای مردم در مجلس باشم

پیام کهتری‌انور  با بیان اینکه شعار انتخاباتی ام خدمت عمومی و البته مجلس جوان و کارا است گفت: آمده ام که صدای مردم در مجلس باشم. به گزارش عصر همدان؛ امسال در دوم اسفندماه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود که استارت تبلیغات کاندیداها از روز ۲۴ بهمن به مدت یک هفته ادامه […]

پیام کهتری‌انور  با بیان اینکه شعار انتخاباتی ام خدمت عمومی و البته مجلس جوان و کارا است گفت: آمده ام که صدای مردم در مجلس باشم.

به گزارش عصر همدان؛ امسال در دوم اسفندماه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود که استارت تبلیغات کاندیداها از روز ۲۴ بهمن به مدت یک هفته ادامه دارد.

به دنبال رسالت بزرگ رسانه و در راستای شناساندن دیدگاه‌ها و برنامه ها و شعارهای انتخاباتی کاندیداهای مجلس، این پایگاه خبری، سؤالاتی را به صورت مشترک از کاندیداها جویا شده است که به اطلاع مردم می رسانیم.

پیام کهتری انور یکی از هفت کاندیداهای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه شهرستان اسدآباد است که پا در این عرصه رقابتی گذاشته است. او متولد سال ۱۳۶۵ اهل روستای نصرت‌آباد لک لک بخش پیرسلمان و دارای کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی شریف است و در بازرس سازمان بازرسی کل کشور خدمت می‌کند. در راستای معرفی، دیدگاه و برنامه های او در زمینه حوزه نمایندگی مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشستیم.

عصرهمدان: خودتان را معرفی کنید و اینکه دلیل و انگیزه شما از شرکت در انتخابات مجلس چیست؟

کهتری انور: بنده پیام کهتری انور، متولد سال ۱۳۶۵ اهل روستای نصرت‌آباد لک لک بخش پیرسلمان است، هستم. در حال حاضر با مدرک ارشد از دانشگاه صنعتی شریف، به عنوان بازرس سازمان بازرسی کل کشور مشغول کار هستم.

هدفم از داوطلب شدن در نمایندگی انتخابات مجلس خدمت عمومی به مردم و نه خدمت به قشر خاص یا مجموعه خاص یا جناح خاص یا روستای خاص می‌باشد.

خدمت عمومی نیاز به تخصص دارد. فردی ممکن است واقعاً هدف خدمت داشته باشد اما چون تخصص ندارد، نمی‌تواند آن طور که باید و شاید از حق مردم دفاع کند و به نحوی که شایسته آنان است، صدای مردم در مجلس باشد.

با توجه به تخصص و تجربیاتی که در همکاری با برخی نمایندگان مجلس به عنوان مشاور، کسب کردم، از جمله مباحث قانون گذاری، بودجه‌ریزی و بودجه‌های سنواتی که مرتبط با ریل‌گذاری در مسائل کلان کشور می‌باشد و همچنین مردم را شایسته خدمت دیدم، کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم شدم.

بدیهی است که قبل از تخصص، تعهد نیز لازم است و به کمک این دو می‌توان به جامعه و اجتماع خدمت واقعی داشت.

عصرهمدان: مهمترین مشکلات کشور از نظر شما چیست؟

کهتری انور: بنده اعتقاد دارم که «اقتصاد» مشکل اصلی کشور است و البته مشکلات بیکاری نیز هست که اقتصاد نابسامان فعلی آن را تشدید نموده است.

به اعتقاد بنده، برای رفع این موارد نیاز به تخصص در حوزه‌های اقتصادی و کارآفرینی است تا بتوان راهکارهای مطلوب برای حوزه اقتصادی و برنامه راهگشا برای ایجاد اشتغال ارایه داد.

عصرهمدان: نظر شما درباره اعتقاد برخی از مشکلات کشور را که ناشی از سیاست‌های کلان می‌دانند چیست؟

کهتری انور: این را بنده عرض نمی‌کنم بلکه خیلی از اقتصاددان‌های زبده داخلی و خارجی معتقده‌اند که حداقل ۵۰ درصد از مشکلات داخلی کشور ناشی از سوء مدیریت است و ارتباطی به مسائل بیرونی ندارد؛ وضعیت قبل و از برجام خود گواه روشنی بر این ادعا است. در حقیقت سیاست‌های اشتباه داخلی از سوی مدیران تصمیم‌گیر کشور عامل اصلی مشکلات فعلی است.

عصرهمدان: نظر شما درباره برجام و FATF چیست؟

کهتری انور: صرفنظر از درست یا غلط بودن برجام، تجربه‌ای که برجام برای ملت به وجود آورد این بود که آمریکا قابل اعتماد نیست و این به راستی تجربه ارزشمندی است. مردم امروزه بیشتر از پیش می‌دانند که استکبارهای جهانی چیزی جز تحقیقر و غارت دیگر کشورها را ندارند و ژست‌های مذاکره آن‌ها دروغین است.

راجع به FATF هم دولتمردان فعلی معتقدند موضوع به هم خوردن سیستم ارزی کشور تا حدودی به نهادهای مالی برمی‌گردد و ما می‌خواهیم مبارزه با تروریسم و پولشویی را از این طریق دنبال کنیم. این در حالی است که اگر ما می‌خواهیم مبارزه با پولشویی را داشته باشیم، از داخل هم می‌توانیم و چرا برویم یکسری سیاست‌های خارجی را دنبال کنیم!؟

عصرهمدان: نظر شما درباره شفافیت آرا و نمایندگان چیست؟

کهتری انور: بنده معتقدم در مجلس شورای اسلامی اگر مردم ندانند که نماینده‌شان به چه چیزی رأی می‌دهد به ویژه در سیاست‌‌گذاری‌های کلان، به حق می‌توان تصور کرد که سیستم ضعف جدی دارد. شفافیت این موضوع همراه با شفافیت مالی نمایندگان برای مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور، ضروری است و به عنوان یک مطالبه اصلی باید از سوی رسانه‌ها منعکس و پیگری شود تا ملت مطلع باشند. مردم باید بدانند یک نماینده در طول ۴ سال نمایندگی خود، چه نقش‌آفرینی در قانونگذاری داشته و حتی نداشته و میزان تغییر درآمد وی به چه میزانی و با چه کمیت و کیفیتی بوده است.

عصرهمدان: نظر شما درباره لایحه بودجه ۹۹ چیست؟

کهتری انور: به اعتقاد بنده کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ با اشکالاتی همراه بود و تصویب کلیات آن بایستی با اصلاح همراه می شد. وقتی هم که وارد جزئیات می‌شوی احتمالاً کسری بودجه خواهیم داشت؛ چون یک سری پارامترها و راه‌های درآمدی برای دولت در نظر گرفته نشده یا درست برآورد نگردیده است.
به عنوان یک مثال روشن، بحث فروش نفت در ابهام است.

عصرهمدان: راه‌حل شما برای حل معضلات فرهنگی اسدآباد چیست؟

کهتری انور: بحث فرهنگ به نظر بنده پایه و اساس حل مشکلات اقتصادی نیز هست. در همین بحث انتخابات که نگاه می‌کنیم مشاهده می‌شود شهرستان اسدآباد مسیر درستی را در پیش نگرفته است و با یک سیستم تعصبی دنبال می‌شود.

اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم، در وهله اول باید در بحث انتخابات درست انتخاب کنیم که این خود یک فرهنگ عمومی است. بعد از انتخاب درست است که می توانیم برای حل سایر مشکلات راهکار صحیح داد.

عصر همدان: شعار انتخاباتی شما چیست؟

کهتری انور: شعار انتخاباتی ام خدمت عمومی و البته مجلس جوان و کارا است.

عصرهمدان: آیا شما بچه مسجدی هستید و تشکیلات مردمی عضو بودید؟

کهتری انور: بنده در روستای نصرت آباد لک لک (بخش پیرسلمان) زندگی کردم و در پایگاه بسیج و مسجد آنجا فعال بودم که در آن فعالیت داشتم. در حقیقت بخش اعظمی از فعالیت هایم در مسجد روستا و پایگاه بسیج خلاصه می‌شود. در دانشگاه هم عضویت فعال بسیج دانشجویی را داشتم و در بخش علمی بسیج، مسئول کارگروه اقتصاد و نفت بوده ام.

عصرهمدان: هزینه تبلیغی شما چقدر است و منابع آن از کجاست؟

کهتری انور: ما خوشبختانه یا شاید هم متأسفانه نه منابع مالی زیادی داریم و نه منابع خاصی را برای تبلیغات در انتخابات در نظر گرفته‌ایم. ما به دنبال این هستیم که هزینه‌ها را پایین بیاوریم و به تبلیغات درست و اصولی جامه عمل بپوشانیم.

در این زمینه طبیعاً یاری گرفتن از اقوام و آشنایان به عنوان برنامه اصلی مدنظر می‌باشد. البته هیچکدام از اطرافیان بنده به منابع قدرت مالی متصل نیستند و اقوام نه کارخانه‌ای دارند، نه سهام شرکت خاصی و نه زمین‌هایی با قیمت بالا.

عصرهمدان: دارایی‌های شما چقدر است؟

کهتری انور: یک واحد آپارتمان ۸۰ متری واقع درمنطقه نواب تهران که با وام مسکن در سال ۹۶ خریداری شده است، یک خودرو سمند مدل ۸۷ به نام همسرم، سقف درآمدم ماهانه حدود ۷ میلیون از سازمان بازرسی کل کشور،  یک فرزند پسر بدون اموال و همسرم خانه دار بدون درآمد است.

عصرهمدان: اگر وارد مجلس شدید چه قانونی که با اولویت پیگیری می‌کند کدام است؟

کهتری انور: یکی از مواردی که بنده در مجلس پیگیری خواهم کرد، اصلاح بودجه‏ریزی است که حضرت آقا هم به آن اشاره داشتند. ایشان فرمودند ببینید کدام قانون می‌تواند اقتصاد را پررنگ‌تر جلوه دهد و آن را کمک کند؛ اولویت اصلی همان است.

قانون بهبود کسب و کار نیز جزء اولویت های کاری‌ام است. نیاز هست یک سری مغایرت‌هایی با آنچه در واقعیت هست و دست و پای بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری و از طرف دیگر دست و پای دولت را برای حمایت از سرمایه‌گذار بسته است، پیگیری شود و برای برطرف ساختن آن‏ها در اولویت قانونی قرار گیرد.

یکی از اولویت هایی که بنده در مجلس پیگیری خواهم کرد، همین موضوع مالیات است. بخشی از مشکلات اقتصادی کشور و افسار گسیختگی آن مرتبط با نبود نظام مالیاتی مشخص در کشور است. در دنیا نه تنها در موضوع مسکن بلکه برای موارد دیگری همچون طلا، سکه و یا هر چیزی که ارزش سنجیدن داشته باشد، دلالی و سوداگری به سبک و سیاق جاری و ساری در کشور ما وجود ندارد. ما اگر بتوانیم این مورد را کنترل کنیم، قطعاً بازدارندگی ایجاد می‏شود.

به اعتقاد بنده یکی از قانون‏هایی که باید در مجلس پیگیری شود که در طول سال ۹۸ متأسفانه نمایندگان نتوانستند این مشکل را حل کنند، همین قانون مالیات بر مسکن‌های خالی است.

مورد مهم بعدی که پیگیر اجرایی و عملیاتی شدن آن خواهم بود، طرح‌های مسکن مهر و یا مسکن ملی با توجه به تجارب ارزشمند قبلی و با حذف نواقص جدی آن می‌باشد. البته در حوزه صنعت نفت و گاز هم قوانینی هستند که نیاز به دقیق‌تر شدن و و جامع‌تر شدن دارند که آن‌ها را نیز دنبال خواهم کرد.

عصرهمدان: کار را در کدام کمیسیون مجلس انتخاب می‌کنید؟

کهتری انور: اگر خدا کمک کند در حوزه انرژی و یا اقتصادی کار خواهم کرد.

عصرهمدان: مشکلات بزرگ اسدآباد در نظر شما چیست و سه اولویت اسدآباد برای پیگیری در مجلس چیست؟

کهتری انور: بیکاری جوانان اولویتی است که نمی توان از آن چشمپوشی کرد. هر چه بیشتر با مردم ارتباط می‌گیریم بیشتر این موضوع را لمس می کنیم. متأسفانه شهرستان اسدآباد رتبه آخر را در زمینه اشتغال دارد. اگر صنعتی شدن اسدآباد را با دیگر شهرها مقایسه کنیم، یک شکاف توسعه صنعتی در این زمینه وجود دارد ما این موضوع را باید اولویت قرار دهیم.
در ارتباط با کشاورزی و صنایع تبدیلی هم می توان کار کرد. بیکاری را می‌توان با ایجاد کارخانه هایی متناسب با اقلیم و بافت اقتصادی هر منطقه تا حدی حل و فصل نمود و این هم نیاز به حمایت جدی از سرمایه‏‌گذار دارد.

عصرهمدان: برنامه شما برای افراد ضعیف جامعه چیست؟

کهتری انور: به این موضوع هم می‌توان از زاویه کلان نگاه کرد و هم از زاویه شهرستان. اگر در بُعد شهرستانی نگاه‌مان این باشد که به جای ماهی به طرف ماهیگیری یاد دهیم، مشکلات این قشر برطرف خواهد شد. بدیهی است دادن وام‌های ۵ میلیونی و ۱۰ میلیونی به اقشار ضعیف که در بازپرداخت آن نیز مشکل دارند، تشدید کننده مشکل است و نه راهکار حل مشکل. با تجمیع این پول‌ها می‌توان کسب‌وکارهای خانگی، روستایی و شهری راه‌اندازی کرد و بخش خوبی از مشکل اقشار ضعیف جامعه را حل نمود.

اولویت دیگر در شهرستان اسدآباد بحث‌های زیرساختی، بهداشتی و توریستی است که به اعتقاد بنده خیلی فاصله دارد با شهری که مقایسه می‌کنیم روی خط ترانزیتی وجود دارد. قطعاً برای شهری که نام سید جمال اسدآبادی شهیر را یدک می‌کشد، زینبده نیست که یک هتل یا مهمانسرا در خور برای مسافران گذری یا دایمی نداشته باشد.

عصرهمدان: آینده سیاسی و شغلی کسانی که در انتخابات کنار شما هستند چگونه خواهد بود؟

کهتری انور: اطرافیان و بنده در حال حاضر خدا را شکر گرایش سیاسی خاصی ندارند و همگی مستقلاً هستند و این مسئله مبرهن و هویدا است. صحت این را می‌توانید از همگان بپرسید به ویژه از روستایی که ما در آن زندگی می‌کنیم.

شعار بنده خدمت عمومی است و حتماً در سطح شهرستان اسدآباد مبتنی بر شایسته سالاری بومی عمل خوهم کرد. قطعاً اطرافیان بنده بر اساس راه درست اقدام می‌کنند و جایگاه خودشان را بر اساس ضوابط پیدا خواهند کرد.

مشکلی که حتی در سطح کشور هم وجود دارد این است که وقتی فردی در یک شهری مسئول می‌شود نباید تغییرات شدید مدیریتی اتفاق بیفتد. چنین عزل و انتصاب‌هایی به اصطلاح اتوبوسی یک نومیدی برای کار کردن و عدم انگیزه برای دیگر افراد شاسته جامعه به وجود می‌آورد.

حداقل کاری که برای همه از جمله اطرافیان در نظر دارم این است که شایسته سالاری را مبنا بگذارم و آن چیزهایی که برخی فکر می‌کنند برای اطرافیانم مدنظر دارم، اتفاق نخواهد افتاد.

عصرهمدان: اگر فرد اصلح نسبت به شما به میدان بیاید، به نفع مردم کنار می‌روید؟

کهتری انور: واقعیت امر این است که بنده وقتی مشاور برخی نمایندگان مجلس بودم، به عینه می‌دیدم که مردم برای برخی از نماینده های محترم در اولویت قرلر ندارند و برخی دیگر هم که قصد خدمت به مردم را دارند، تخصص لازم را نداشتند. بنده این معضل جدی را در سیستم مجلس دیده‌ام و توان رفع آن را در خود می‌بینم که ورود به کارزار انتخاباتی داشته‌ام و تا پایان خواهم ایستاد.

عصرهمدان: آشنایی شما با قانون اساسی چقدر است؟

کهتری انور: آشنایی با قانون اساسی تدریجی و متناسب با نیازها رخ می‌دهد. قانون اساسی متشکل از ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است که بنده با موضوعات اقتصادی و سیاسی آن آشنایی کافی دارم.

عصرهمدان: طرح شما مشخص و واضح برای حل مشکلات اقتصادی کشور چیست؟

کهتری انور:  معتقدم که باید در بحث مالیات جدی عمل کنیم و نظام بانکی مالی درست پیاده کنیم اگر از اینجا شروع کنیم واقعاً بخشی از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

عصرهمدان: برخورد شما با ویژه خواران چگونه خواهد بود؟

کهتری انور: با توجه به محل خدمت فعلی ام و اینکه گردش مالی بزرگی در آن حوزه هست، به هیچ وجه با ویژه خواری مماشات نکردم چون اصلاًً اغماض و چشمپوشی در این خصوص مردود است. بنده معتقدم که ویژه‌خواران جایی برای ملاحظه ندارند و باید قاطعانه با آنان برخورد شود.

یک جمله برای هر فرد:

امام خمینی – بنیانگذار کبیر انقلاب
امام خامنه ای – رهبری عالیقدر
شهید سلیمانی – سرباز شجاع ملت و سردار بزرگ نبرد
فلسطین – پاره‌تن اسلام
هاشمی رفسنجانی – یار انقلاب
آیت الله مصباح یزدی – مجتهدی عالیقدر
سعید جلیلی – سیاست‏مداری متدین
قالیباف – جهادگری انمند
محمد خاتمی – دولت اصلاحات
محسن رضایی – سردار خدمت‏گزار
اسدآباد – تشنه خدمت

باتشکر از حضور شما برای پاسخگویی به سؤالات پایگاه خبری عصر همدان

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=49089
  • دیدگاه‌ها برای مجلس باید جوان و کارا باشد/آمده ام که صدای مردم در مجلس باشم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.