• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

لزوم کوچ پرندگان به یک بازارچه اختصاصی/۴ سال بروکراسی اداری کافی نیست؟

  • کد خبر : 96095
  • 20 آذر 1399 - 11:24
لزوم کوچ پرندگان به یک بازارچه اختصاصی/۴ سال بروکراسی اداری کافی نیست؟

طرح اختصاص محلی برای خرید و فروش طیور زنده در شهر همدان، لازمه بهداشت و رعایت پروتکل های مبارزه با بیماری کرونا در بازار است. پس از گذشت چند سال از این مصوبه ، شهرداری درگیر پیداکردن زمین مناسب برای ایجاد این بازارچه است. به گزارش عصر همدان، پروژه ساخت بازار چه پرندگان طرحی است […]

طرح اختصاص محلی برای خرید و فروش طیور زنده در شهر همدان، لازمه بهداشت و رعایت پروتکل های مبارزه با بیماری کرونا در بازار است. پس از گذشت چند سال از این مصوبه ، شهرداری درگیر پیداکردن زمین مناسب برای ایجاد این بازارچه است.

به گزارش عصر همدان، پروژه ساخت بازار چه پرندگان طرحی است که از سال ۹۵ کلید خورده و قرار بوده و همچنان هست که فروش طیور زنده فقط به این بازار چه محدود شود!

اما با گذشت ۴ سال هنوز خبری از ساماندهی این مکان برای این فروشندگان نیست. با شیوع ویروس کرونا، نبود وضعیت مناسب برای این فروشندگان که بخشی در حال حاضر در خیابان فرات فعالیت می کنند و بخشی به دلیل نبود محل کسب کارآمد، آرامش و بهداشت را از مرکز شهر گرفته است؛ بیشتر به چشم می خورد.

کامران گردان، رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای شهرهمدان در توضیح وضع نا به سامان بازارچه پرندگان همدان و راه حل های پیش بینی شده در این خصوص می گوید:

بازارچه پرندگانی که در خیابان فرات است یک بازارچه موقتیست و در اولویت برنامه های ما هرچه زودتر سازماندهی مکان و فروشندگان این بازارچه است.

وی با بیان اینکه از پیگیری این موضوع مدتی می گذرد، گفت: در سالهای گذشته بخش خصوصی چند زمین را برای ساخت بازار چه ای مناسب این فروشندگان پیشنهاد کرده است؛ اما متاسفانه این زمین ها شرایط مناسب را برای عملی شدن طرح نداشتند و نتوانستند تاییدیه لازم را کسب کنند. به این ترتیب ساماندهی این بازارچه به تعویق افتاده است.

گردان از پیشنهاد مکانی در محدوده میدان امام حسن(ع) از سوی شهرداری خبر داد و افزود: این زمین در حال گذراندن مراحل اداری است و ارگان های زیاد از جمله محیط زیست، شهرداری و مراجع راه و ترافیک در این خصوص باید در جریان قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه گفت: اگر مکاتبات به صورت کامل و بدون ایجاد مشکل به پایان برسد برای ساخت بازارچه و انتقال فروشندگان طیور زمان زیادی لازم نداریم چون ساخت این بازار نیاز به بافت ها و واحد های کوچک و در کنار هم دارند.

وی با بیان اینکه موضوع نامناسب بودن محل کسب کنونی این فروشندگان از نظر بهداشتی، ترافیکی، اشغال فضای شهری و بقیه جوانب با توجه به شیوع بیماری کرونا مد نظر شهرداری و شورای شهرهم هست، خاطر نشان کرد: در چند مدت اخیر تمام تلاش ما بر هرچه زود تر مشخص شدن تکلیف این مسئله بوده است تا فروشندگان این بازارچه در محلی امن و سالم امرار معاش کنند.

گردان در پایان با بیان اینکه موقعیت این بازارچه در مواجهه با بیماری کرونا بسیار حساس است، گفت: در مواقع اعمال محدودیت ها از تشکیل این بازارچه جلوگیری می شود و در دو هفته اعمال محدودیت های اخیر این بازارچه هم تغطیل بوده و فعالیتی نداشته است.

به گزارش عصر همدان به نظر می رسد گذشت ۴ سال از تصویب این طرح برای پیگیری مسئولان کافی باشد و پس از گذشت این مدت زمان به خصوص با وجود دست و پنجه نرم کردن تمام اقشار جامعه با ویروس کووید ۱۹ وقت آن است که هرچه زودتر نتیجه ای برای سامان فروشندگان و بازگشت بهداشت به بازار حاصل شود.

انتهای پیام/ رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=96095
  • دیدگاه‌ها برای لزوم کوچ پرندگان به یک بازارچه اختصاصی/۴ سال بروکراسی اداری کافی نیست؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.