• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

لزوم همگرایی نهادها برای اقامه باشکوه عزای حسینی در شهرستان های رزن و درگزین

  • کد خبر : 79861
  • 30 مرداد 1399 - 11:25
لزوم همگرایی نهادها برای اقامه باشکوه عزای حسینی در شهرستان های رزن و درگزین

برگزاری هماهنگ عزاداری حضرت اباعبدالله حسین با دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان های رزن و درگزین علاوه بر تلاش سازمان تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی نیازمند همگرایی جدی سایر دستگاه های اجرایی و قضایی نیز است. به گزارش عصر همدان، عزاداری ارباب و سالارش شهیدان و آزادگان جهان با خون و جان شیعیان آمیخته است. […]

برگزاری هماهنگ عزاداری حضرت اباعبدالله حسین با دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان های رزن و درگزین علاوه بر تلاش سازمان تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی نیازمند همگرایی جدی سایر دستگاه های اجرایی و قضایی نیز است.

به گزارش عصر همدان، عزاداری ارباب و سالارش شهیدان و آزادگان جهان با خون و جان شیعیان آمیخته است. در بین هیچ جامعه یا خانواده شیعی قابل تصور نیست که ایام عزاداری سیدالشهدا بدون اقامه عزای آن سرور بی سر بگذرد.

امسال اما شیوع بیماری منحوس کرونا موجب شده است تا دلشوره برگزاری یا عدم برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان بر همه اذهان و افکار سایه افکند و این دلشوره در میان مردمان ولایتمدار و خونگرم رزن و درگزین دو چندان است.

در این خصوص با حجت الاسلام سید روح الله حسینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستانهای رزن و درگزین، گفتگویی داشتیم و او گفت: پس از سخنان رهبری در روز عید قربان مبنی بر رعایت کامل دستورالعملهای ستاد ملی کرونا توسط عزاداران حسینی ،در شهرستان نیز جلسات متعدد با هیئات،مبلغین و مداحان عزیز برگزار شده است تا بتوانیم در عمل به خواست و مطالبات مردم عاشق حسین شهرستان بهترین اقدامات صورت گیرد.

حسینی اظهار کرد: در جلسات توجیهی که بصورت متعدد و مکرر در سطح سه منطقه رزن،درگزین و سردرود تلاش شده است تا به همگرایی جدی با دستورالعملهای ستاد ملی کرونا دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه عمل به دستورات ستاد ملی کرونا و همزمان برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان بصورت شایسته و درخور خواست ما است،ادامه داد:باید تلاش شود تا ضمن برقراری و رعایت دستورالعملهای بهداشتی در اقامه عزای حسینی نیز بکوشیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در جلسات خود با هیئات شهرستان و مبلغین تاکید شده است که اصل بر رعایت دستورات ستاد ملی کرونا است.

داود مرادی با بیان اینکه امروز مسیر درست رعایت موارد بهداشتی و برگزاری است،افزود:تمام تمهیدات و تلاشهای شورای هیئات مذهبی در رزن،درگزین و سردرود اجرای فرامین رهبری انقلاب و نوکری عاقلانه و عاشقانه سیدالشهدا اندیشیده می شود.

وی در خصوص چگونگی برگزاری مراسم محرم خاطر نشان کرد: تجربه تاریخی نشان داده که هیات ها همیشه به تاسی از اهل بیت(ع) در سختی ها پیشرو خدمت رسانی و جانشفشانی برای مردم بوده و ان شالله خواهند بود و لذا اطمینان داریم این بار هم که در زمان حساس کرونایی قرار داریم هیئات ها، سلامت مردم را در اولویت برنامه ریزی های محرم قرار داده و نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام ویژه ای خواهند داشت تا با عنایت سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شاهد شعور حسینی در کنار شور حسینی باشیم با این حال اعلام کرده ایم که برای عزاداری ماه محرم، تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان افزود: مجوز تجمع برای هیچ کدام از هیات ها داده نشده است و مسئولیت و عواقب برگزاری مراسمات بدون مجوز ستاد کرونا، به عهده برگزار کننده خواهد بود.

به گزارش  عصر همدان، به نظر می رسد برگزاری هماهنگ عزاداری حضرت اباعبدالله حسین با دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان های رزن و درگزین علاوه بر تلاش سازمان تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی نیازمند همگرایی جدی سایر دستگاه های اجرایی و قضایی نیز هست.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=79861
  • دیدگاه‌ها برای لزوم همگرایی نهادها برای اقامه باشکوه عزای حسینی در شهرستان های رزن و درگزین بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.