• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

 قصد دارم با همتی مضاعف، تاریخ شفاهی را تحریر نمایم

  • کد خبر : 131052
  • 11 مهر 1400 - 8:32
 قصد دارم با همتی مضاعف، تاریخ شفاهی را تحریر نمایم

“آدینه خونین” روز ۲۵ تیر ۱۳۶۱، اولین و آخرین نماز جمعه ای بود که در طول جنگ تحمیلی نمازگزاران در روز قدس توسط جنگنده های صدام بمباران شدند و ناجوانمردانه و بی دفاع به شهادت رسیدند، به همین دلیل جمعه خونین روز قدس به آدینه خونین تبدیل شد. به گزارش عصرهمدان؛ مریم مهدوی حرمت نویسنده […]

“آدینه خونین” روز ۲۵ تیر ۱۳۶۱، اولین و آخرین نماز جمعه ای بود که در طول جنگ تحمیلی نمازگزاران در روز قدس توسط جنگنده های صدام بمباران شدند و ناجوانمردانه و بی دفاع به شهادت رسیدند، به همین دلیل جمعه خونین روز قدس به آدینه خونین تبدیل شد.

به گزارش عصرهمدان؛ مریم مهدوی حرمت نویسنده ای از نسل دهه ی هفتاد که جنگ را ندیده اما پژوهش و نوشتن درباره شهدا را وظیفه خود دانسته تا با زنده نگه داشتن یاد شهدا در قلب نسل جوان و کشف رازهای عمیق سبک زندگی شهدا بتواند دین خود را به رزمندگان، شهدا ادا نماید.

همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم رونمایی از کتاب سه کتاب دفاع مقدس رونمایی شد در این مراسم از کتاب “آدینه خونین” مریم مهدوی حرمت نیز رونمایی شد و به همین مناسبت گفتگویی با این نویسنده جوان داشتیم.

مریم مهدوی حرمت در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ از حس خوب خود میگوید که توانسته در زمینه شناساندن شهیده مظلوم شهرستان بهار که گمنام مانده بود بعد از گذشت نزدیک به سی سال قدمی برادرد و نام شهیده کبری گنجی بعد از مدت ها در ذهن مردم پر رنگ تر شده و مورد توجه گروه هدف یعنی بانوان و دختران قرار گرفته خوشحال است.

“آدینه خونین” روز ۲۵ تیر ۱۳۶۱، اولین و آخرین نماز جمعه ای بود که در طول جنگ تحمیلی نمازگزاران در روز قدس توسط جنگنده های صدام بمباران شدند و ناجوانمردانه و بی دفاع به شهادت رسیدند، به همین دلیل جمعه خونین روز قدس به آدینه خونین تبدیل شد.

نویسنده جوان از برکات این شهید در زندگی میگوید که در زمانی که مشغول جمع آوری و مصاحبه بود نه تنها لطمه ای به درس هایش وارد نشده بلکه احساس میکند شهدا یاریش میکنند و قطعا ارتباط با شهدا در زندگی وی برکت آورده، آشنایی و ارتباط عمیق با سبک زندگی شهدا انسان را به طرف زندگی جهادگران سوق میدهد و همین برکات در زندگی خود هم مشاهده کرده و احساس مسئولیت پذیری را در خود تقویت کرده و معتقداست هرکاری برای جلب رضایت خداوند و برای شهدا انجام شود خودشان نظر می کنند با توکل به خداوند زمان و دقایق هم برکت پیدا می کنند برای وی هم این گونه بود.

وی سعی دارد با توکل به خدا وبا همتی مضاعف تاریخ شفاهی را بنویسد و اگر توفیق پیدا کند در زمینه روان شناسی و داستان های بلند هم ورود نماید.

مهدوی با بیان برخی از مشکلات در چاپ گفت: کمبود اعتبار و عدم حمایت خیرین در عرصه چاپ و نشر کتاب باعث تأخیر در چاپ میشود و ما جوانان نویسنده انتظار داریم حمایت های مالی از کتابها علی الخصوص در حوزه دفاع مقدس صورت گیرد تا انگیزه های نویسندگان سست نشود و پیشنهاد می دهم صندوق های حمایتی از طرف ارگان ها برای ماندگاری یاد شهدا و عوامل دفاع مقدس تشکیل و همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=131052
  • دیدگاه‌ها برای  قصد دارم با همتی مضاعف، تاریخ شفاهی را تحریر نمایم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.