• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

قرارگاه مرکزی کنترل کرونا در اسدآباد آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 95587
  • 16 آذر 1399 - 12:39
قرارگاه مرکزی کنترل کرونا در اسدآباد آغاز به کار کرد

صبح امروز با افتتاح قرارگاه مرکزی کنترل کرونای اسدآباد در کلینیک سابق این شهر، کمیته‌های زیر مجموعه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز به کار کرد. به گزارش عصر همدان، در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، صبح امروز قرارگاه مرکزی کنترل کرونای اسدآباد با حضور نماینده مردم اسدآباد مجلس، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه، […]

صبح امروز با افتتاح قرارگاه مرکزی کنترل کرونای اسدآباد در کلینیک سابق این شهر، کمیته‌های زیر مجموعه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز به کار کرد.

به گزارش عصر همدان، در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، صبح امروز قرارگاه مرکزی کنترل کرونای اسدآباد با حضور نماینده مردم اسدآباد مجلس، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه، سرپرست فرمانداری، رئیس و جمعی از کادر درمانی و آموزشی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در کلینیک سابق این شهر در میدان امام(ره) افتتاح شد.

در این قرارگاه کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی، پایش و نظارت، عملیاتی محله و منطقه، رهگیری ومراقبت فعالیت دارند که این امر با نقش‌آفرینی بسیجیان، نیروهای بهداشت و داوطلبان جمعیت هلا احمر انجام می‌شود.

در این طرح بسیجیان و نیروهای داوطلب هلال احمر با آموزش های کارشناسان دانشکده علوم پزشکی در امر شناسایی، تب سنجی، تست کرونا کادر درمان را کمک می کنند.

ایرج صالحی رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در این زمینه به خبرنگار عصر همدان، گفت: ۵۰۰ نیروی بسیجی به ما معرفی شده که ۶۵ نفر از آنان در این کمیته ها فعالیت دارند.

وی افزود: ۱۵۰ نیرو از دانشکده، ۱۷ نفر از هلال احمر و ۳۲۵ رابط، ۶۵۰ نفر به عنوان سقیر سلامت ما را در این طرح همراهی و کمک می کنند.

همچنین امروز در بخشی از بیمارستان حضرت قائم(عج) اورژانس تنفسی مختص بیماران کرونایی راه اندازی شد.

در این اورژانس در راستای جداسازی ورود افراد بیمار کرونایی با دیگر بیماران از جمله تصادفی و غیر تصادفی به بخش های دیگر بیمارستان ایجاد شده که در این اورژانس کیلینک تنفسی، تریاژ و پیگیری بیماران وجود دارد.

سمایی معاون بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در این زمینه گفت: ظرفیت بیمارستان را طوری برنامه ریزی کردیم که بیش از ۸۰ بیمار کرونایی را پوشش دهیم که خدا رو شکر به این تعداد بستری نرسیده ایم.

وی تأکید کرد: در این بخش بیمارستان اگر ۱۵ بیمار همزمان نیاز به اکسیژن داشته باشد، تجهیزت داریم و درواقع ۱۱ تخت این بخش از بیمارستان استاندارد د و مجهز است.

همچنین کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس در بخشی از بازدیدها در دیدار با نیروهای اورژانس تنفسی بیماران کرونایی در بیمارستان حضرت قائم(عج) با قدردانی از فداکاری و ایثار این نیروها، گفت: یک زمان ما در مقابل دشمن در جنگ تحمیلی ایستاده بودیم و امروز هم پرستاران و پزشکان و نیروهای بیمارستان به عنوان سرباز در این عرصه سخت ایستاده اند که قابل تقدیر است و باید دست تک تک این عزیزان را بوسید.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=95587
  • دیدگاه‌ها برای قرارگاه مرکزی کنترل کرونا در اسدآباد آغاز به کار کرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.