• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

قاچاق در فضای مجازی ضربه شدیدی به تولید داخلی میزند/قاچاقچیان در فضای مجازی به صورت چمدانی کالای قاچاق را وارد کشور میکنند

  • کد خبر : 12431
  • 09 مرداد 1398 - 11:48
قاچاق در فضای مجازی ضربه شدیدی به تولید داخلی میزند/قاچاقچیان در فضای مجازی به صورت چمدانی کالای قاچاق را وارد کشور میکنند

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه قاچاق در فضای مجازی ضربه شدیدی به تولید داخلی میزند افزود: همانند  این هست که در دروازه را ببندی ولی از گوشه کنار سوراخ بزنند و بدون اطلاع  نیروهای امنیتی این کالاها وارد کشور  بشود.   عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به […]

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه قاچاق در فضای مجازی ضربه شدیدی به تولید داخلی میزند افزود: همانند  این هست که در دروازه را ببندی ولی از گوشه کنار سوراخ بزنند و بدون اطلاع  نیروهای امنیتی این کالاها وارد کشور  بشود.

 

عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به قاچاق کالا در فضای مجازی گفت: قاچاق در فضای مجازی به دلیل پوشش و حجم بالاتر، سرعت بیشتر و شعاع پوششی وسیع و بسیارخطرناک تر از قاچاق در فضای حقیقی دارد.

وی عنوان کرد: قاچاقچیان در فضای مجازی می توانند به صورت خرده خرده و چمدانی هم کالا را از آن بر آب ها بدون اینکه با مانع مهمی مثل گمرک ها و مرزبانی برخورد کنند وارد کشور کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: لذا جلوگیری از  قاچاق در فضای مجازی اهمیتش بسیار بالاتر از جلوگیری در فضای حقیقی است.

وی با بیان اینکه قاچاق در فضای مجازی ضربه شدیدی به تولید داخلی میزند افزود: این امر همانند این هست که در دروازه را ببندی ولی از گوشه کنار آن سوراخ بزنند و بدون اطلاع نیروهای امنیتی این کالاها وارد کشور بشود.

شیخی اظهار کرد:الان مناطق  آزاد هم همچنین نقشی را دارند و کالا عمده وارد مناطق آزاد میشود و کالاهایی که قرار بوده به کشورهای دیگر ترانزیت شوند به صورت چمدانی و قطره چکانی وارد کشور می شوند.

قاچاق در فضای مجازی تاثیرگذاری منفی تر بر اقتصاد کشور دارد

وی با بیان اینکه قاچاق در فضای مجازی نفوذ و تاثیرگذاری بسیار بالاتر دارد افزود: این قاچاق به اقتصاد کشور ضربه ای میزند که غیر قابل جبران است.

 قاچاق در فضای مجازی نوعی معامله حرام است

استاد اقتصاد انشگاه تهران ادامه داد: قاچاق در فضای مجازی جنسش از نوع معامله حرامی است که در آن فرار مالیاتی وجود دارد و از جنس  پولشویی است که اقتصاد کشور را متخل و به  تولید داخلی را ضربه میزند.

کالای قاچاق الگوی مصرف صحیح هم نابود میکند

وی با بیان اینکه قاچاق کالا یک عمل غیر قانونی و دور زدن قانون  و مضر به حال مردم است افزود: کالای قاچاق چون به معنای ورود جنس خارجی است،  الگوی مصرف را هم خراب می کند.

شیخی اظهار کرد: قوه قضائیه با همکاری فتا، پلیس امنیت فضای مجازی و با همکاری وزارت صمت باید مشترکاستادی برای  مقابله با این مسئله مهیا  و با این امر مقابله کنند.

وی به لزوم فرهنگسازی صحیح بین مردم جهت اطلاع از مضرات کالاهای قاچاق پرداخت و گفت: اینکه  مردم فکر میکنند کالای قاچاق ارزان تر است اشتباه می باشد زیرا آنها بخش آشکار را فقط می بینند و آن بخش پنهان و آن ارزش افزوده ای که در واقع ایجاد می کند در جیب  قاچاقچی میرود.

پشت قضیه کالای قاچاق محروم کردن مردم از خدمات عمومی است

این کارشناس اقتصادی ادامه داد:  کالاهایی که رسما وارد کشور میشوند چون تعرفه و سپس مالیات و ارزش افزوده دارد به جیب بیت المال می رود و صرف خدمات عمومی برای مردم می شود.

وی افزود: عملا مردم در ظاهر فکر  می کنند که این کالا ارزان تر است و می خرند، ولی اگر پشت قضیه را دقت کنند متوجه میشوند این به معنی محروم کردن مردم از خدمات عمومی دولت است.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با بیان اینکه در فضای مجازی کالا بدون واسطه دست مصرف کننده میرسد ادامه داد: فضای مجازی یک محیط بسیار پنهان و  داری یک پنهانکاری عظیمی است.

وی افزود: در فضای مجازی نقل و انتقال کالاهای غیرمجاز و حرام هم رایج و شایع است و انها هم تحت پوشش کالاهای دیگر و به نام دیگر هم می توانند مبادله شوند.

شیخی با انتقاد از دولت بر عدم نظارت بر قاچاق کالا در فضای مجازی گفت: متاسفانه سیاست های ولنگار تجاری دولت ،عدم نظارت ،عدم کنترل،عدم ارزیابی، عدم ثبات در سیاست ها  باعث ضربه شدیدی  به تولید شده است.

وی در پایان گفت: نگاه به سفره بیگانه بلایی هست  که این دولت سر اقتصاد آورده و متاسفانه هیچ کس هم از دولت بازخواست نمی کند .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=12431
  • دیدگاه‌ها برای قاچاق در فضای مجازی ضربه شدیدی به تولید داخلی میزند/قاچاقچیان در فضای مجازی به صورت چمدانی کالای قاچاق را وارد کشور میکنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.