• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

فسادهای رخ داده در دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰۰ شناسایی شود/ مهر شورا پای استشهادیه یا برای تسهیلات ممنوع است

  • کد خبر : 157306
  • 12 تیر 1401 - 0:32
فسادهای رخ داده در دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰۰ شناسایی شود/ مهر شورا پای استشهادیه یا برای تسهیلات ممنوع است

دادستان همدان با بیان اینکه عمده فسادهای مرتبط با کمیسیون ماده ۱۰۰ در دبیرخانه آن رخ می دهد، گفت: باید مشکلات و مفسده های پیش روی، شناسایی شود؛ اینکه چرا یک یا چندین و چند پرونده سال ها اجرا نشده و چرا شوراها به این امر مهم نظارت نداشته اند؟! به گزارش عصرهمدان؛ «حسن خانجانی […]

دادستان همدان با بیان اینکه عمده فسادهای مرتبط با کمیسیون ماده ۱۰۰ در دبیرخانه آن رخ می دهد، گفت: باید مشکلات و مفسده های پیش روی، شناسایی شود؛ اینکه چرا یک یا چندین و چند پرونده سال ها اجرا نشده و چرا شوراها به این امر مهم نظارت نداشته اند؟!

به گزارش عصرهمدان؛ «حسن خانجانی موقر» در جمع اعضای شورای اسلامی استان همدان، درباره کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: شهرداری ها باید از مرحله انفعال خارج شده و در عمل در اجرای قوانین این کمیسیون وارد شوند و شوراها نیز نقش نظارتی خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه عمده فسادهای مرتبط با کمیسیون ماده ۱۰۰ در دبیرخانه آن رخ می دهد، اظهار کرد: باید مشکلات و مفسده های پیش روی، شناسایی و احصاء شود؛ اینکه چرا یک یا چندین و چند پرونده سال ها اجرا نشده و چرا شوراها به این امر مهم نظارت نداشته اند؟!

مهر شورا پای استشهادیه یا برای تسهیلات ممنوع است

دادستان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان مهر شوراها برای معرفی فرد یا گروهی به منظور اخذ تسهیلات و یا ذیل استشهادیه قابل قبول نیست و ممنوع است، افزود: این کار خلاف قانون بوده و اگر شورا امضاء کند به طور قطع شهادتش کذب است.

خانجانی موقر با بیان اینکه برای رفع مشکل مردم، دهیار می تواند به عنوان مجری قانون وارد شود و امضاء بزند و نه شوراها، تصریح کرد: وظایف شوراها در قانون به طور صریح تعریف شده و بهتر است شورا خود را درگیر حاشیه نکند.

برای نشاط شهری از شوراها چیزی نمی بینیم

وی در ادامه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: چرا شوراها و شهرداری ها برای انجام برنامه های فرهنگی، بافت های نامناسب شهری را به بافت مناسب تبدیل نمی کنند؟

دادستان همدان عنوان کرد: این روزها مهاجرت در شهرهای استان رو به افزایش است و با کوچ جوانان، جمعیت استان به سمت پیری حرکت می کند، این در حالی است که ما از شوراها برای ایجاد نشاط شهری چیزی نمی بینیم.

خانجانی موقر با اشاره به اینکه هنوز در برخی شهرها تنها یک پارک برای تفریح خانواده ها از سال ها پیش باقی مانده و مکان جدیدی به این گونه تفرجگاه ها اضافه نشده، تصریح کرد: شوراها و شهرداری ها، ظرفیت های مناسبی برای انجام برنامه های فرهنگی دارند که متأسفانه وظیفه ذاتی خود را آن گونه که باید انجام نمی دهند.

وی اظهار کرد: شهرداری ها با همراهی شوراها می توانند در زمینه اشتغالزیی و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان پیشقدم شوند تا نیروی کار استان به فکر مهاجرت نیافتد.

دادستان همدان همچنین گفت: ضروری است تا انجمن حمایت از زندانیان در تمام شهرستان های استان تشکیل شود و این امر مستلزم آن است که خودشان به دنبال درآمد پایدار باشند، چرا که طبق قانون می توانند کارخانه یا واحد تولیدی راه اندازی کنند و بدین وسیله درآمدزایی داشته باشد.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=157306
  • دیدگاه‌ها برای فسادهای رخ داده در دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰۰ شناسایی شود/ مهر شورا پای استشهادیه یا برای تسهیلات ممنوع است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.