• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

عید قربان، عید توحید است/ قربانی کردن در باطن، ذبح امیال نفسانی است

  • کد خبر : 14702
  • 21 مرداد 1398 - 6:51
عید قربان، عید توحید است/ قربانی کردن در باطن، ذبح امیال نفسانی است

یک پژوهشگر دینی با بیان اینکه عید قربان در ظاهر ذبح کردن گوسفند است اما در باطن قربانی کردن نفس اماره و نفسانیات است عنوان کرد: عید قربان عید توحید است و در این عید باید امیال نفسانی خود  را قربانی کنیم و این چیزی جز رسیدن به خدا نیست. حجت‌الاسلام حسین علیی به مناسبت […]

یک پژوهشگر دینی با بیان اینکه عید قربان در ظاهر ذبح کردن گوسفند است اما در باطن قربانی کردن نفس اماره و نفسانیات است عنوان کرد: عید قربان عید توحید است و در این عید باید امیال نفسانی خود  را قربانی کنیم و این چیزی جز رسیدن به خدا نیست.

حجت‌الاسلام حسین علیی به مناسبت فرارسیدن عید قربان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با بیان اینکه عید قربان عید توحید است اظهار داشت: ما باید ابعاد اعتقادی اعیاد را در نظر بگیریم و عید غدیر و فطر هم عید توحید است، چرا که همه چیز ما به یک چیز برمی‌گردد و آن توحید است.

وی افزود: در عید قربان در ظاهر گوسفندی قربانی می شود اما این عمل آنقدر مهم است که مستحب موکد است و این قربانی کردن بدهی است که خداوند تعهد داده آن را جبران کند.

این پژوهشگر دینی با بیان اینکه عید قربان در ظاهر ذبح کردن گوسفند است اما در باطن قربانی کردن نفس اماره و نفسانیات است عنوان کرد: عید قربان عید توحید است و در این عید باید امیال نفسانی خود  را قربانی کنیم و این چیزی جز رسیدن به خدا نیست.

حجت‌الاسلام علیی خاطر نشان کرد: مستحب است که قربانی سه قسمت شود و یک قسمت برای خود قربانی کننده و دو سوم آن به افراد دیگر همچون نیازمندان، فقرا و همسایگان داده شود.

وی با بیان اینکه با قربانی کردن و تقسیم آن بین فقرا و نیازمندان عمل تقویت دین اتفاق می افتاد تاکید کرد: ذبح کردن گوسفند در عید قربان نوعی تقویت جامعه اسلامی نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=14702
  • دیدگاه‌ها برای عید قربان، عید توحید است/ قربانی کردن در باطن، ذبح امیال نفسانی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.