• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

عوامل انتظامی در برخورد با اوباش و حاملان سلاح سرد، قاطعانه اقدام کنند/اولویت اداره ورزش و جوانان، عدالت ورزشی در مناطق مختلف باشد

  • کد خبر : 160144
  • 09 مرداد 1401 - 12:09
عوامل انتظامی در برخورد با اوباش و حاملان سلاح سرد، قاطعانه اقدام کنند/اولویت اداره ورزش و جوانان، عدالت ورزشی در مناطق مختلف باشد

دادستان همدان با بیان اینکه اخلاق مداری بر قانون مداری ارجحیت دارد، گفت: ضعف نظام آموزشی در ارائه مهارت های زندگی به کودکان، نوجوانان و جوانان، عدم توسعه عدالت در توزیع امکانات ورزشی در نقاط مختلف و فعالیت های به دور از عرف و شرع تعدادی از صنوف؛ زمینه ساز برخی از نزاع ها در […]

دادستان همدان با بیان اینکه اخلاق مداری بر قانون مداری ارجحیت دارد، گفت: ضعف نظام آموزشی در ارائه مهارت های زندگی به کودکان، نوجوانان و جوانان، عدم توسعه عدالت در توزیع امکانات ورزشی در نقاط مختلف و فعالیت های به دور از عرف و شرع تعدادی از صنوف؛ زمینه ساز برخی از نزاع ها در سطح استان شده است.

به گزارش عصرهمدان؛ «حسن خانجانی موقر» در نشست بررسی چرایی بالا رفتن آمار نزاع و درگیری در استان، گفت: در بازه زمانی ۴۰ سال گذشته تمرکز بر روی اخلاق مداری نادیده گرفته شده و در جامعه ما به جای تأکید بر این مسئله، حقوق مداری در اولویت بوده؛ بدان معنا که به جای ارائه مهارت ها و آموزش های اخلاقی همیشه گفتیم، قانون چه گفته و چه نگفته.

اول اخلاق مداری بعد قانون مداری

وی با اشاره به اینکه قانون نمی تواند درباره همه مسائل پاسخگو باشد، اظهار کرد: به طور مثال قانون درباره مسائل خانوادگی در بسیاری موارد عاجز است و نمی توان روابط عواطفی بین اعضای یک خانواده را صرفاً با قانون تنظیم کرد و به وجود آورد، به همین سبب جامعه باید به سمت ارائه آموزش های اخلاقی حرکت کند.
دادستان همدان افزود: مثال روشن تر آنکه؛ این روزها اصلاًً به اخلاق حرفه ای توجهی نمی شود، در حالی که باید هر کسی در هر اداره ای با اخلاق حرفه ای و مهارت شغلی خود آشنا باشد و بر اساس آن شناخت بهترین خدمت را در کمال اخلاق مداری عرضه کند تا زمینه ساز نارضایتی مردم نشود.

ضعف نظام آموزشی در ارائه مهارت های زندگی به جوانان مشهود است

خانجانی موقر با ابراز تأسف از عدم ورود جدی دستگاه ها و ارگان های مختلف و متولی در ارائه و توسعه آموزش های فرهنگی و اخلاقی، عنوان کرد: این آموزش ها علاوه بر خانواده، باید در نظام آموزشی ما به ویژه در آموزش و پرورش ارائه شود، با این وجود پس از دفاع‌مقدس، با تأسیس مدارس غیردولتی، مسائل اقتصادی و کسب درآمدهای این گونه ای مورد توجه قرار گرفت و همین امر یکی از عوامل افت نحوه تدریس و آموزش به دانش آموزان شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه تربیت صحیح والدین بر اخلاق فرزندان برای جلوگیری از نزاع و کنترل خشم بسیار مؤثر است، آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز تأثیر بسزایی بر ارائه آموزش ها و مهارت های زندگی به جوانان دارند، مسئله ای که در این حوزه به شدت مغفول مانده و ضعف این دستگاه‌ها مشهود است.

فعالیت های به دور از عرف و شرع تعدادی از صنوف زمینه ساز برخی نزاع ها شده

این مقام مسئول قضایی همچنین به مشکلات پیش آمده در برخی صنوف به مانند باغ رستوران ها و ایجاد کردن زمینه ای برای تنش و درگیری اشاره کرد و گفت: فعالیت های غیرمتعارف برخی صنوف به ویژه پس از نیمه شب باید از سوی اماکن مورد بررسی قرار گیرد و با صاحبان صنوف مختلف برخورد قاطعانه شود .

اولویت اداره ورزش و جوانان، عدالت ورزشی در مناطق مختلف باشد

خانجانی موقر بر افزایش و توسعه عدالت در ارائه امکانات ورزشی در نقاط مختلف استان به ویژه حواشی شهرها تاکید کرد و گفت: اولویت اداره ورزش و جوانان، عدالت ورزشی و برخورداری مناطق مختلف از امکانات مناسب باشد.

وی در ادامه به دستور اخیر رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور برای برخورد قاطع و به موقع پلیس در برابر جرائم مشهود و حمایت ویژه از ضابطین در این حوزه هم اشاره کرد و افزود: از سوی دادستانی همدان بارها و بارها چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی دستور داده شده که عوامل انتظامی با اراذل و اوباش و آنانی که سلاح سرد با خود حمل می کنند قاطعانه برخورد کند.

دادستانی از نیروی انتظامی در برخورد با اوباش و حاملان سلاح سرد حمایت می کند

دادستان همدان تأکید کرد: پلیس مقتدر باید در برخورد به هنگام در صحنه با اوباشی که جان و مال مردم را به خطر می اندازند، قاطعانه عمل کند تا مردم با مشاهده اقتدار پلیس، بیشتر از هر لحظه احساس امنیت داشته باشند.

خانجانی موقر تصریح کرد: زمانی که دادستانی قول حمایت ۱۰۰ درصدی از پلیس را داده، اینکه برخی از نیروی انتظامی صرفاً به نوشتن گزارش ۱۱۰ اکتفا و صحنه را ترک می کنند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: عوامل استرس زا در جامعه از جمله گرانی، اعتیاد، ترک تحصیل و مواردی از این قبیل که به عنوان عوامل تشویقی برای ایجاد ناهنجاری های اجتماعی و به دنبالش تنش، نزاع و درگیری زمینه ساز هستند باید در جامعه رفع شود و این وظیفه همه ارگان هاست که برنامه های جامع و عملیاتی ارائه دهند.

افزایش کشف مشروبات الکی در همدان

«سردارسلمان امیری» فرمانده انتظامی استان همدان هم در این نشست گفت: تعداد افرادی که به دنبال اخذ غرامت و دیه چه درباره توهین و چه درباره زخم های بسیار جزئی به مانند خراش دست در استان هستند، قابل توجه است که این موارد هم جزء آمارهای نزاع به حساب می آیند، در حالی که می توان با کدخدا منشی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین از ثبت چنین مسائل کوچک و قابل بخششی جلوگیری کرد.

وی همچنین از افزایش ۲۱ درصدی کشف مشروبات داخلی و ۲۵ درصدی مشروبات خارجی در سطح استان خبر داد و گفت: در نهایت این موارد نشان می دهد که مسائل فرهنگی باید برای جوانان بیش از پیش گفته شود تا در مسیرهای انحرافی قرار نگیرند.

فقر عاطفی در خانواده های همدانی

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: مسائل عاطفی و دوستی های عمیق خانوادگی در سطح استان آن چنان که باید مطلوب نیست و همین مسائل زمینه ساز فقر عاطفی و بروز و ظهور آن در ایجاد درگیری های اجتماعی می شود.

ثبت نزاع بالا؛ نشانده دهنده میزان عصبانیت نیست

«ارتین کمالی» مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان نیز عنوان کرد: این که گفته می شود چون نزاع در استان بالاست پس یک استان عصبانی هستیم، به هیچ عنوان صحیح نیست، چرا که درصدگیری و میزان سنجش عصبانیت، مؤلفه ها و شاخصه های خاص خود را دارد، به طور مثال همسرآزاری جزء این مؤلفه های خشونت است، در حالی که در استان همدان این مورد درصد چندانی ندارد.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=160144
  • دیدگاه‌ها برای عوامل انتظامی در برخورد با اوباش و حاملان سلاح سرد، قاطعانه اقدام کنند/اولویت اداره ورزش و جوانان، عدالت ورزشی در مناطق مختلف باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.