• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

عامل حیوان آزاری و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی نهاوند دستگیر شد

  • کد خبر : 107313
  • 27 اسفند 1399 - 8:37
عامل حیوان آزاری و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی نهاوند دستگیر شد

عباس آزاد بخت از شناسایی عوامل تهیه و انتشار کلیپ حیوان آزاری در فضای مجازی دریکی از روستاهای بخش زرین‌دشت شهرستان نهاوند خبر داد. عباس آزاد بخت، دادستان نهاوند در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ از شناسایی یک فقره پرونده مربوط به حیوان آزاری خبر داد و گفت: حیوان آزاری به هر شیوه و با […]

عباس آزاد بخت از شناسایی عوامل تهیه و انتشار کلیپ حیوان آزاری در فضای مجازی دریکی از روستاهای بخش زرین‌دشت شهرستان نهاوند خبر داد.

عباس آزاد بخت، دادستان نهاوند در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ از شناسایی یک فقره پرونده مربوط به حیوان آزاری خبر داد و گفت: حیوان آزاری به هر شیوه و با هر انگیزه‌ای ممنوع است و فرد خاطی طبق مجازات مندرج در قانون محکوم خواهد شد.

وی اظهار داشت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا و دریافت گزارش‌های واصله مبنی بر آزار رساندن به دو قلاده سگ که باعث جریحه‌دار شدن احساسات هم‌وطنان و ناراحتی حامیان حقوق حیوانات شده بود، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مرجع قضایی قرار گرفت.

دادستان نهاوند افزود: طی اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا دو فرد مجرم دریکی از روستاهای بخش زرین‌دشت شهرستان نهاوند مورد شناسایی قرار گرفتند و دستگیر و روانه زندان شدند.

آزاد بخت گفت: انتشار هرگونه کلیپ که نشان‌دهنده کودک‌آزاری، دگرآزاری یا حیوان آزاری باشد به‌عنوان یک فعل مجرمانه و یک عمل خلاف انسانیت تلقی شده و دستگاه قضایی در صورت مشاهده موارد مشابه با عامل یا عاملان و همچنین انتشاردهندگان این تصاویر دردناک که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی هم‌وطنان در فضای مجازی می‌شود با جدیت برخورد خواهد کرد.

قدرت‌نمایی و انتشار تصاویر رعب‌آور با سلاح در فضای مجازی جرم است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند همچنین گفت: قدرت‌نمایی و انتشار تصاویر رعب‌آور با سلاح و یا فروش و تبلیغ مواد مخدر در فضای مجازی جرم است.

وی بیان داشت: قدرت‌نمایی با سلاح گرم و سرد در فضای مجازی جرم است که برابر قانون با افرادی که در فضای مجازی نسبت به ایجاد رعب و وحشت اقدام می‌کنند برخورد خواهد شد.

آزاد بخت افزود: افرادی که با تهیه و انتشار تصاویر و کلیپ‌های مختلف شخصی به‌منظور خودنمایی و نحوه استفاده از سلاح‌های گرم و سرد اقدام به قدرت‌نمایی می‌کنند و باعث ترویج خشونت و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و کاربران فضای مجازی می‌شوند توسط پلیس فتا و اطلاعات شناسایی و دستگیر می‌شوند.

وی در مورد تغییر مسیر فروش مواد مخدر از دنیای واقعی به فضای مجازی به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی گفت: امروزه خریدوفروش مواد مخدر از دنیای واقعی به فضای مجازی کشیده شده است و برخی از افراد از فضای مجازی به‌عنوان، بازاری برای فروش مواد مخدر و تبلیغ آن استفاده می‌کنند که این افراد نیز پس از شناسایی توسط پلیس فتا و اطلاعات دستگیر و برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند بابیان این مطلب که تاکنون ۴۰ پرونده برای افرادی که در فضای مجازی از تصاویر و فیلم‌های رعب‌آور با سلاح و یا تبلیغ و فروش انواع مواد مخدر می‌کنند تشکیل‌شده است از هم‌وطنان خواست در صورت مشاهده صفحات این افراد موارد را به پلیس فتا یا اطلاعات گزارش کنند.

آزاد بخت گفت: خریدوفروش سلاح و مهمات، قدرت‌نمایی و انتشار تصاویر رعب‌آور با سلاح و خریدوفروش یا تبلیغ مواد مخدر برابر قانون مجازات‌های اسلامی جرائم یارانه‌ای در فضای مجازی جرم بوده و دستگاه قضایی با همکاری ضابطین خود با رصد و پایش مستمر این فضا با اعمال غیرقانونی و هنجارشکنی‌ها در این فضا با قاطعیت برابر قانون رفتار خواهد کرد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=107313
  • دیدگاه‌ها برای عامل حیوان آزاری و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی نهاوند دستگیر شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.