• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

ظرفیت تولید سالانه بیش از ۴۰۰ تن ماهی سرد آبی و گرم آبی در تویسرکان

  • کد خبر : 40179
  • 10 دی 1398 - 9:14
ظرفیت تولید سالانه بیش از ۴۰۰ تن ماهی سرد آبی و گرم آبی در تویسرکان

تویسرکان با توجه به برخورداری از موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی مناسب، ظرفیت تولید سالانه بیش از ۴۰۰ تن ماهی سردآبی و گرم آبی را دارد و این فرصتی کم نظیر برای رونق تولید، توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در این شهرستان است. به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ امروزه با […]

تویسرکان با توجه به برخورداری از موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی مناسب، ظرفیت تولید سالانه بیش از ۴۰۰ تن ماهی سردآبی و گرم آبی را دارد و این فرصتی کم نظیر برای رونق تولید، توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ امروزه با توجه به آلودگی هوا، قرار دادن گوشت سفید در رژیم غذایی و مصرف سرانه ماهی امری اجتناب ناپذیر است، چرا که کارشناسان حوزه تغذیه سلامت، در این آب و هوای موجود، مردم را به مصرف این گوشت ترغیب می کنند.

گرچه در تویسرکان به دلیل باغات بسیار خبری از آن آلودگی در کلان شهرها نیست، اما با توجه به اینکه بخش بزرگی از درآمد مردمان این دیار به باغات و زمین های کشاورزی وابسته است، اهتمام به تأمین آب و غنی سازی آن برای رشد گیاه و تولید محصولات باغی و کشاورزی با کیفیت تر، امری ضروری است.

پرورش ماهی در تویسرکان فرصتی کم نظیر برای رونق تولید و اشتغال زایی

از سویی دیگر رهبر معظم انقلاب سالیان اخیر بر توجه تمامی بخش ها به اقتصاد مقاومتی و امسال نیز با تعیین شعار سال “رونق تولید” بر موضوع ارزشمند تولید داخلی تأکید فراوان داشتند.

استفاده و بهره وری حداکثری از کوچکترین ظرفیت ها گرفته تا بزرگترین موقعیت ها امری است که می تواند توسعه دهنده رونق تولید شود.

پرورش ماهی در تویسرکان یکی از فعالیت های جدید اقتصادی در سالیان اخیر بوده که با حمایت ها جهاد کشاورزی و ارائه تسهیلات لازم به آنان با جدیت دنبال می شود.

ظرفیت تولید سالانه بیش از ۴۰۰ تن ماهی سردآبی و گرم آبی در تویسرکان

در این خصوص  مسعود اکبری، مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه در حال حاضر در ۲۵ واحد کوچک و برگ پروش ماهی در سطح این شهرستان وجود دارد، گفت: تویسرکان سالانه ظرفیت تولید بیش از ۳۰۰ تن ماهی سردآبی و ۱۰۰ تن ماهی گرم آبی را دارد.

وی اظهار کرد: ایجاد استخرهای پرورش ماهی علاوه بر افزایش فرصت های شغلی با تولید گوشت سفید در تویسرکان، زمینه رونق تولید و رشد اقتصادی را در این شهرستان فراهم می سازد.

مدیر جهاد کشاورزی افزود: برخی کشاورزان این شهرستان با هدف افزایش بهره وری، آب را قبل از مصرف کشاورزی ابتدا برای پرورش ماهی استفاده می کنند.

 از پرورش دهندگان ماهی با ارائه تسهیلات حمایت می شود

اکبری تصریح کرد: با توجه به استقبال خوبی که شده، فعالان تولید گوشت سفید در شهرستان می توانند از حمایت های جهاد کشاورزی و همیاری نظام صنفی کشاورزان بهره مند شوند.

وی از کمک های کارشناسان و مشاوران این عرصه به پرورش دهندگان ماهی در تویسرکان خبر داد و عنوان کرد: جهاد کشاورزی به پرورش دهندگان ماهی در استخرهای دو منظوره می تواند تسهیلات لازم را هم پرداخت کند.

عبدالله قمری، رئیس نظام صنفی کشاورزی تویسرکان هم؛ از مزیت های پروانه نظام صنفی خبر داد و گفت: مزیت اول این است که بهره برادران با یک سوم قیمت یک تا پنج نفر را بیمه تأمین اجتماعی می کنند

وی با اشاره به مزیت دوم پروانه نظام صنفی افزود: کشاورزان هم می توانند با توجه به ماشین آلات عمومی که در بخش کشاورزی استفاده می کنند از پرداخت مالیات معاف شوند.

به گزارش عصر همدان؛ تویسرکان با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی مناسب نه تنها بستری مناسب برای تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی است، بلکه استعداد و ظرفیت های لازم برای پرورش ماهی را هم دارد.

پرورش ماهی در استخرهای کشاورزی با غنی سازی آب خروجی، هم زمینه ساز تولید محصولات با کیفیت تر و در نهایت رونق تولید می شود و هم از میزان مصرف کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی می کاهد.

امید آن که متولیان امر در این حوزه ورود جدی تری در حمایت از کشاورزان و پرورش دهندگان ماهی با ارائه تسهیلات لازم و مشاوره های تخصصی داشته باشند.

انتهای پیام/ ز

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=40179
  • دیدگاه‌ها برای ظرفیت تولید سالانه بیش از ۴۰۰ تن ماهی سرد آبی و گرم آبی در تویسرکان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.