• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

طولانی بودن مدت کسب پروانه ساخت، دلیلی بر افزایش قیمت مسکن/ افزایش بنگاه ها در راستای ایجاد اشتغال

  • کد خبر : 69832
  • 19 خرداد 1399 - 8:39
طولانی بودن مدت کسب پروانه ساخت، دلیلی بر افزایش قیمت مسکن/ افزایش بنگاه ها در راستای ایجاد اشتغال

ابراهیم جمالی با بیان اینکه افزایش مشاور املاک در شهر باعث افزایش قیمت مسکن نمی شود، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن مدت زمانی طولانی برای کسب پروانه ساخت است. ابراهیم جمالی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه سخنان استاندارد مبنی براینکه اگر مسئولین نمی توانند […]

ابراهیم جمالی با بیان اینکه افزایش مشاور املاک در شهر باعث افزایش قیمت مسکن نمی شود، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن مدت زمانی طولانی برای کسب پروانه ساخت است.

ابراهیم جمالی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه سخنان استاندارد مبنی براینکه اگر مسئولین نمی توانند فکری به حال قیمت مسکن کنند خودش به این عرصه ورود می کند، گفت: من هیچگاه خود را مسئول ندانستم و خادم مردم هستم و اگر استاندارد چنین صحبتی داشته است قطعا مخاطبش مسئولان بلندمرتبه اند.

جمالی با اشاره به اینکه اتحادیه مشاورین املاک یک تشکلات صنفی است، افزود: وقتی وضعیت بازار و مستاجران را می بینیم قلب ما به درد می آید اما تنها کاری که می شد برای این وضعیت انجام داد تقاضا برای راه اندازی کمپینی در حمایت از قشر ضعیف بود.

ضرورت نظارت بر سایت های دیوار و شیپور 

وی با تاکید براینکه مشاورین املاک در این کمپین باید خانه هایی که قیمت واقعی ندارند را فایل نکنند، تصریح کرد: از اعضا تقاضا کردیم برای حضور در کمپین اعلام آمادگی کنند اما نقدهایی بر سایت های دیوار و شیپور هست چرا که مردم در این فضاها هر قیمتی که دوست دارند برای خانه هایشان در نظر می گیرند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان ادامه داد: باید مجموعه ای به شبکه های اجتماعی نظارت کند تا قیمت های نجومی برای اجاره و فروش خانه ها ثبت نشود؛ من در حوزه کاری خود می توانم به همکارم نظارت کنم اما فضای مجازی رها شده و همین موضوع  باعث بی سرو سامانی در شهر شده است.

در گذشته محدودیت هایی برای ایجاد مشاور املاک وجود داشت 

جمالی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش مشاور املاک در شهر باعث افزایش قیمت مسکن نمی شود، گفت: من این موضوع را قبول ندارم، در گذشته محدودیت هایی برای ایجاد مشاور املاک وجود داشت اما سیاست این دولت ایجاد اشتغال است و زیاد شدن مشاور املاک یا کسبه دلیل بر گرانی نمی شود.

وی با بیان اینکه زیاد شدن بنگاه ها ایجاد رقابت می کند، افزود: این رقابت باعث افزایش مخاطب مشاور املاکی که تخصصش بیشتر است می شود و قیمت های مناسب تری برای مسکن ها تایید و ثبت کند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با اشاره به اینکه مهمترین علت گرانی مسکن به یک مجموعه و یک نفر مربوط نمی شود، تصریح کرد: یک ساختمان پروسه زیادی را طی می کند تا به بهره برادری برسد، پول سرمایه گذار دراین خانه می خوابد،  تورم به آن اضافه می شود و همین افزایش قیمت را به دنبال دارد.

اگر احساس مسئولیت کنند می توانند به بازار آشفته مسکن سروسامان دهند

جمالی با تاکید براینکه ادارات مختلف از جمله شهرداری، انبوه سازی، مسکن شهرسازی و نظام مهندسی در ساخت و ساز ساختمان ها نقش دارند، خاطر نشان کرد: هرکس به نوبه خود در قیمت ها تاثیر می گذارد اما اگر این مجموعه ها احساس مسئولیت کنند می توانند به بازار آشفته مسکن سروسامان دهند.

وی با بیان اینکه مشاورین املاک تعیین کننده قیمت مسکن نیستند، گفت:  فعالیت  بنگاه ها برای ایجاد توافق طرفین معامله است و نهایت کاری که املاک می تواند انجام دهد این است که خانه هایی با قیمت بالا را در فایل ثبت نکند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن را مدت زمانی طولانی برای کسب پروانه ساخت دانست و افزود: باید مسئولان مربوطه فاصله زمانی صدور پروانه ساخت و ساز را کوتاه کنند تا سریعتر کار ساخت وساز انجام شود و به بهره برادری و فروش برسد.

ضرورت وضع قانون معامله یک خانه در یک سال 

جمالی  ادامه داد: خانه ای که سه سال قبل ساخته شده و الان پروانه ساخت می گیرد به قیمت روز فروخته می شود در صورتی که با قیمت مصالح  سه سال پیش ساخته شده است پس همین موضوع باعث افزایش قیمت مسکن می شود.

وی با تاکید براینکه به دادستان اعلام کرده است اگر می تواند طرح محدودیت معاملات را در دستورکار خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: مثلا دولت اعلام کرد هرکس می تواند یک ماشین ثبت نام کند و طرح خوبی است حال می توان قانون گذاشت هرکس می تواند در طول سال یک خانه معامله کند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان در پایان گفت: افزایش قیمت مسکن به همه ارگان ها و بخش ها مربوط می شود و همه باید خدمت رسانی مطلوبی به مردم داشته باشند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=69832
  • دیدگاه‌ها برای طولانی بودن مدت کسب پروانه ساخت، دلیلی بر افزایش قیمت مسکن/ افزایش بنگاه ها در راستای ایجاد اشتغال بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.