• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

طرح جامع شهری همدان مورد تأیید شورا نیست

  • کد خبر : 115542
  • 08 خرداد 1400 - 8:44
طرح جامع شهری همدان مورد تأیید شورا نیست

اکبر کاوسی‌امید اعلام کرد: به عنوان جمعی از نمایندگان شورای شهر همدان صراحتاً اعلام می‌داریم که طرح جامع همدان مورد تأیید نبوده و معتقدیم اجرای این طرح منافع عمومی را با چالش جدی مواجه خواهد کرد. اکبر کاوسی‌امید، سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۵ قرارداد طرح جامع […]

اکبر کاوسی‌امید اعلام کرد: به عنوان جمعی از نمایندگان شورای شهر همدان صراحتاً اعلام می‌داریم که طرح جامع همدان مورد تأیید نبوده و معتقدیم اجرای این طرح منافع عمومی را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

اکبر کاوسی‌امید، سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۵ قرارداد طرح جامع شهر همدان بین اداره کل راه‌وشهرسازی استان همدان و مهندسین مشاور نقش جهان پارس منعقد شد و اکنون نیز مراحل پایانی تدوین را سپری می‌کند.

وی معتقد است: عدم تحقق اهداف طرح‌های جامع شهری در درازمدت، اثرات جبران‌ناپذیری را به ساختار کالبدی فضایی شهر وارد کرده و می‌تواند ابعاد مختلف زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار دهند؛ زیرا طرح جامع، سند بالادستی توسعه و نقشه راه آینده است.

کاوسی‌امید با توجه به ایرادات ساختاری موجود در طرح جامع، بسیاری از کارشناسان به تصمیمات آن انتقاد نکردند؛ افزود: طی بیش از یک سال گذشته در جلسات کارشناسی و رسانه‌های جمعی، ایرادات عدیده آن مطرح شده؛ اما اشکالات اساسی موجود در طرح باقی مانده است و مدیریت ارشد استان اراده جدی برای رفع آن ندارد.

وی ادامه داد: از بین رفتن اراضی مرغوب کشاورزی، بلاتکلیف گذاشتن برخی اراضی شهری، نبود مطالعه لازم برای ضوابط ارتفاعی و همچنین بلندمرتبه‌سازی، الحاق‌های بدون پشتوانه کارشناسی، عدم استفاده از ظرفیت بافت تاریخی، توجه نکردن به مسائل اقتصادی و اجتماعی و همچنین مشکلات ترافیکی شهر و حمل‌و‌نقل عمومی، ارائه نکردن راهکار برای رفع مشکلات موجود در مناطق توانمندسازی شهر و بسیاری از موضوعات دیگر صرفاً بخش کوچکی از ایرادات موجود در طرح هستند.

سخنگوی شورای شهر همدان در پایانه تأکید کرد: بر اساس قانون شوراها، یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر تأیید طرح جامع است که متأسفانه این شورا عملاً از فرآیند تهیه و تصویب طرح جامع کنار گذاشته شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=115542
  • دیدگاه‌ها برای طرح جامع شهری همدان مورد تأیید شورا نیست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.